"Hali ohh Hali, kau ada kat situ tak?" tanya Taufan melambai lambaikan tangannya di muka Hali.
Sementara Hali masih tak hiraukan Taufan dan memandang kosong meja yang ada di depannya.
"Dia ni kenapa termenung jauh ni?" tanya Akira, tangannya menyulang sudu yang berisi makanan.
"Entah" jawaban singkat dan jelas dari Taufan cukup memberi penjelasan namun membuat penasaran.
"Macam mana nak buat dia sadar ni?" tanya Gopal.
Tiba tiba ide brilian muncul di otak Taufan.
Taufan menarik nafas dan "HALILINTAR, ADA BELON TU!" jerit Taufan.
"HUAAA MANA?" Sontak Halilntar menjerit bahkan terjatuh dari kursi yang ia duduki.
BUAKH!
"Adeh" ringis Hali mengusap bokongnya yang sakit akibat jatuh.
Sementara yang lain sudah gelak terpingkal pingkal.
Halilintar berdiri dan melirik mereka semua tajam, langsung dari suasana yang tadi gelak menjadi mencengkam.
"Taufan" desis Hali. Matanya beralih pada Taufan, memberi pandangan tajam yang mematikan pada pemuda itu.
Taufan yang tahu arti dari tatapan Hali hanya terkekeh gugup "Ha ... ha maaf kan aku" ucap Taufan meminta maaf. Tangannya menggaruk tengkuknya yang tak gatal.
"Ck" decih Hali.
"Jadi Hali, apa yang kau termenung jauh tu?" tanya Gempa.
"Tak de pape" jawab Hali singkat.
"O ... Kay?"
"Sedapnye makanan ni" ujar Akira.
Semua mata tertuju pada Akira "Apa?" tanyanya.
"Kau ni siapa sebenarnya?" tanya Fang.
"Ha'ah tiba tiba-tiba je datang" timpal Gopal.
"Awalnya aku nak jalan jalan je dengan Thorn, eh THORN!" ucap Akira yang diakhiri jeritan. Bahkan ia berdiri dan memukul meja cukup kuat.
"Ah ha'ah putera Thorn!" sambung Orion tak kalah panik.
"Haishh ... Habislah aku bila jumpa dengan dia nanti" Akira kembali duduk. Ia memijit keningnya pusing.
Halilintar mengangkat satu alisnya "Thorn? putera Thorn dari Nature Kingdom?" tanya Hali.
"Ha'ah, takkan kau tak kenal kot" jawab Akira.
"Hei, kau tak tau sopan santun ke? aku ni putera lah!" kesal Hali.
"Habistu, diaorang ni kau tak marah ke? diaorang tak panggil kau 'tuan putera' pun" balas Akira tak nak mengalah.
Hali memijit keningnya, penat dengan perempuan di depannya ini. Satu je yang ia fikirkan "Semua perempuan itu sama saja!" batin Hali ketus.
"Jap aku nak telefon tuan Thorn" ucap Orion.
Orion menggunakan sihirnya, membuat sesuatu berbentuk hologram yang terpampang lebar di depan mereka semua.
Beruntung mereka sudah berada di ruang tamu, hal itu memudahkan mereka untuk melakukan komunikasi.
"Ha! Akhirnya korang telefon Thorn pun!" suara Thorn terdengar dari hologram tersebut.
"Kenapa kau Thorn? macam lepas tengok hantu je" tanya Akira.
Di talian, tampak wajah Thorn berkeringat dan nafas yang tak teratur sama halnya dengan Wylan.
"Salah korang lah! Kenapa pergi tak bagi tau kitaorang?" tanya Thorn balik.
KAMU SEDANG MEMBACA
Seven Elements Prince (Slow Update)🌟
FanfictionDunia sekarang dalam bahaya! Para pengembara kini harus mencari ke tujuh putera dari berbagai kingdom untuk menyelamatkan dunia. "Selamatkan dunia dengan korang? Tch! Tak kuasa aku" Di sisi lain, ada banyak misteri yang pelu mereka bongkar. Salah sa...