"Eeh ... aku kat mana ni?" lirih Lunar.
Luna memijat kepalanya yang berdenyut, ia menatap sekeliling sesekali memalingkan wajahnya untuk memerhati sisi lain.
Lunar berdiri dan membersihkan debu yang lekat kat tubuh dia.
"K-kat mana ni?" sekarang Lunar berada kat tempat yang ramai pengunjung seperti pasar raya dan kelihatan jelas ada sebuah kerajaan yang berdiri di dekat situ.
"Light Kingdom?" ucap Lunar.
Bzzt Bzzzt
Secara tiba tiba sahaja orang-orang yang ada kat situ memudar perlahan lahan.
Seperti ia dipindahkan ke waktu lain, pasar raya yang tadinya penuh dengan orang awam berlalu lalang kini tinggal mayat mayat yang bergeletakan.
Api-api telah habis memakan beberapa bagunan. Semua bangunan kat situ runtuh bahkan kerajaan Light juga hampir rubuh.
"Apa jadi ni?" tanya Lunar.
"Kakak! Kau dimana HUAAA kak Solar tengah pingsan ni! KAKAK! AYAH! BUNDA! UNCLE! HUAAA"
Tangisan seorang anak yang tengah memapah seorang anak lainnya di pahanya masuk ke indra pendebgaran Lunar.
Deg
Jantung Lunar berdetak kencang, nafasnya sesak.
"Tu ... Tu Cahaya!" ucap Lunar.
"Tapi tu ... siapa? Huh ... huh ... huh ... ARGH!!" sakit di kepala Lunar semakin menjadi jadi, ia terduduk memengangi kepalanya dan mengacak acak rambutnya.
"CAHAYA! SOLAR!" jerit seorang anak lelaki yang sedang memapah anak laki laki seumuran Cahaya yang pingsan datang menghampiri Cahaya dan Solar.
"KAKAK! HUAAA" tangisan Cahaya semakin menjadi-jadi.
"Tak boleh jadi!" seru seseorang dengan jubah hitam dan topeng mengejar mereka.
Slap
Seutas tali berbentuk sihir bayangan dikeluarkan dari orang berjubah itu diarahkan ke arah anak yang menghampiri Cahaya dan Solar tadi. Tubuh nya terikat beserta anak yang ia papah tadi.
"ARGH TAK GUNA LEPASKAN KITAORANG!" jerit anak lelaki tu.
"I ... itu ARGHH!" selagi Lunar berusaha mengingat ia kembali diserang sakit di kepalanya. Kepalanya dilanda denyutan yang amat luar biasa di tambah sesak nafas.
"TAK BOLEH! KORANG IKUT DENGAN AKU!" marah orang berjubah hitam menarik kedua orang itu.
"LEPAS!" jerit anak lelaki itu.
"KAKAK!" Cahaya meletakkan tubuh Solar ke tanah perlahan lahan dan menghampiri kakaknya.
"JANGAN CAHAYA!" sang kakak berusaha memperingati.
"JANGAN MASUK CAMPUR KAU BUDAK!" pekik orang berjubah hitam. Ia mengelurkan kuasa dari tangannya yang satu lagi, mengarahkannya ke arah Cahayan dan Solar.
Boom Bukk
Karena letupan itu Cahaya dan Solar terpelanting ke arah hutan tetapi ke tempar yang berbeda.
"CAHAYA! SOLAR! TAK GUNA KAU!" jerit anak itu marah.
"DIAM!" pekik orang berjubah hitam mengarahakn tangannya ke arah ank itu dan membuatnya pingsan.
"AAAAAA HENTIKAN HENTIKAN SEMUA INI hiks ... hiks ... hiks" jerit Lunar disertai tangisan. Ia memukul tanah sekuat tenaganya. Air bening tak henti keluar dari matanya. Terlihat tangannya mengelurkan darah selepas memukul tanah kuat.
"Hiks ... hiks ... hentikan ..." Lunar menundukkan kepalanya serendah mungkin hingga menyentuh tanah.
"Tolong ... cukup ... aku ... tak kuat" lirih Lunar yang sesudah itu pingsan.
•••
"HUAAAA!! HUH ... HUH ... HUH ...!" Lunar terbangun secara mengejut, keringat bercucuran di dahinya, bahkan sampai membasahi bajunya.
"Kau ni apa pasal? mimpi buruk?" tanya Dark dingin.
"Huh ... huh ... huh ... air" Dark memberi Lunar air.
Glek glek glek glek
Lunar menghabiskan air minum tu dengan cepat.
"Hah ... huh mimpi je ke ni?" tanya Lunar.
"Mestilah, dari tadi kau tidur kot" ucap Dark heran.
"Mimpi apa kau sampai jerit-jerit tak tentu pasal?" tanya Dark.
"Aku ... tak ingat ..." jawab Lunar.
Lunar membenarkan posisi duduknya. Ia menatap kosong selimutnya. Lunar mencuba mengingat ingat kembali apa yang terjadi kat mimpi dia tapi ... tak boleh, macam yang ia kata ... ia tak ingat semuanya.
"Rasanye perlahan lahan namun pasti, misteri ni akan terbongkar"
"Pasti, aku tau diaorang boleh atasi semua masalah ni"
"Tapi .. .aku risau dengan keselamatan diaorang"
"Jangan risau, kita mesti percaya diaorang"
"Tah Nye! Aku lagi risau dengan keselamatan kita Kot ..."
"Haahh ... Entah mengapa aku juga tetiber risau dengan diri kita sendiri, diaorang ... Mesti kecewa betul kan?"
"Tapi ... Ni dah turun temurun kan?"
"Jangan sampai ... kita yang buat masalah ni, kita pula yang tak boleh atasi"
"Apa maksud kau?"
"Maksud aku, jangan sampai masalah yang kita buat untuk diaorang berpecah betul-betul atau tak diaorang bencikan kita"
Mereka semua terdiam.
Ada betul juga.
"Semoga tak terjadi"
Hai-! Apa kabar?
Semoga baik ya,yang sakit pun cepat sembuh ye!
Author datang membawa chap baru :v
Aku rasa semakin lama semakin cringe je citer ni...
KAMU SEDANG MEMBACA
Seven Elements Prince (Slow Update)🌟
FanfictionDunia sekarang dalam bahaya! Para pengembara kini harus mencari ke tujuh putera dari berbagai kingdom untuk menyelamatkan dunia. "Selamatkan dunia dengan korang? Tch! Tak kuasa aku" Di sisi lain, ada banyak misteri yang pelu mereka bongkar. Salah sa...