Taufan menggeliat tak selesa diatas katilnya.
Ia terbangun dan mengacak rambutnya kemudian menghela nafas.
Kepalanya menoleh, memandang sayup kearah dua katil yang ditempati Gempa dan Halilintar yang berada disebelahnya.
Taufan berada di ujung, Hali di tengah, lalu Gempa.
"Kenapa kena diaorang?" Lirih Taufan.
"Aku tak sanggup kalau macam ni ..." Tanpa sadar matanya sudah berkaca kaca.
Jari-jemari Taufan bergerak mengusap matanya, menahan air mata nya untuk tidak keluar.
"Fan?" Suara dingin yang khas itu menyentak kan Taufan.
Buru-buru ia menoleh, ternyata itu Hali yang terbangun.
Mata ruby Hali bertemu dengan mata Shappire milik Taufan.
"Kau apahal tengah malam macam ni tak tidur lagi?" Tanya Hali.
Taufan menautkan kedua tangannya, sorot matanya bersinar-sunar, "Wow! Hali! Sembilan perkataan! Tahniah Hali!"
Saat tak mendapat jawaban yang dia inginkan, Hali berdecih.
"Aku tak tanya tu" ucap Hali menyilangkan tangannya. Matanya menatap Taufan tajam, seakan dia akan membunuh Taufan jika tak memberi jawaban yang ia mahukan.
Manakala Taufan yang ditatap tajam hanya tersengih-sengih sambil menggaru tengkuknya yang tak gatal.
"Saja je, aku tak boleh tidur lagi" jawab Taufan.
Perlahan-lahan Taufan turun dari katilnya, membuka tingkap bilik yang berada di tengah-tengah antara katilnya dan katil Hali.
Sungguh indah langit di sebalik tingkap yang dibuka oleh Taufan. Langit yang dihiasi bulan purnama yang bersinar, bintang-bintang turut serta menghidupkan langit yang gelap.
“Hali, sini kejap” panggil Taufan.
Hali hanya mengangkat sebelah kening. Tidak beranjak walau seinci pun dari kedudukannya.
Taufan merengus melihat reaksi Hali, tangannya bergerak memegang pergelangan tangan Hali.
Dengan kuasanya, Taufan mencipta pusaran pada mereka berdua, menghantar mereka terbang ke atas atap rumah.
Taufan menyandarkan tubuhnya diatas atap, memandang langit yang indah itu.
Hali menatap Taufan hairan.
"Cantik kan langit tu?" Ucap Taufan lalu terkekeh kecil.
Hali ikut membaringkan tubuhnya diatas atap disebelah Taufan. Matanya merenung jauh keatas langit.
"Hmm ..."
"Tak seronok lah bercakap dengan kau ni!" Taufan memajukan bibirnya pertanda geram.
"Kalau tak suka, tak payah bercakap dengan aku" balas Hali selamba.
Taufan tersengih,"Nanti, kalau dunia ni damai balik, kita ... Macam dulu lagi ye?"
Hali menoleh, menatap Taufan yang menatap langit, "Maksud?"
"Kita balik ..." Tangan Taufan bergerak terayun diudara, "Macam dulu, macam tak ada musibah-musibah ni. Kita tengok bintang ni balik"
Hali memandang bintang sekali lagi, "Ya"
"Kalau boleh ..." Sambungnya, namun dengan nada yang yang sangat kecil. Yang hanya boleh ia dengar seorang.
"Kau ada cakap sesuatu?" Tanya Taufan.
"Tak"
"Hali" panggil Taufan.
"Hm?"
"Nanti, kalau aku ada buat salah, suatu kesalahan yang dapat benar-benar buat kau benci dengan aku ... Tolong, jangan benci aku ye?"
KAMU SEDANG MEMBACA
Seven Elements Prince (Slow Update)🌟
FanfictionDunia sekarang dalam bahaya! Para pengembara kini harus mencari ke tujuh putera dari berbagai kingdom untuk menyelamatkan dunia. "Selamatkan dunia dengan korang? Tch! Tak kuasa aku" Di sisi lain, ada banyak misteri yang pelu mereka bongkar. Salah sa...