chapter 6

790 103 9
                                    

Sekarang adalah hari ke dua untuk mereka mencari bahan bahan untuk menyembuhkan storm.

Diaorang sudah pun berada kat sebuah danau. Diaorang akan mencari bunga red fire.

"Dey solar,ochobo! Kat mana kita dapat jumpa bunga red fire tu?" Tanya Gopal.

"Menurut buku ini, bunga red fire ada di danau ini yang dijaga oleh monster raksasa? atau lebih tepatnya ikan hiu yang SANGAAAAAAAAAAAAAATTTT besar, macam megalodon lah kira" Jelas Ochobot.

Ucapan ochobot membuat yang lainnya merinding, mana tak nye dah lah, itu ikan hiu dengan ochobot mengatakannya SAAAAAAANGAAAAAAATTTTTT besar.

"Baik ,siapa yang nak menyelam?" Tanya Taufan.

Hening.

Hening.

Tak ada yang berani menjawab.

Hening

Sampai ....

"Ha! Putera Gempa dan Taufan je, nak?" tanya Gopal dengan cengiran.

Bugh!

"Adoyyy! sakit lah Ying!" ringis Gopal mengelus kepalanya yang kena tumbuk Ying.

"Jangan nak mengada Gopal! maafkan Gopal putera Gempa dan Taufan!" ucap Ying.

Taufan terkekeh, "Hehehe ... takpe lah!"

"Ha! Kalau macam tu Ochobot je! kan dia yang tau bunga Red Fire tu macam mana!" usul Gopal lagi.

Ochobot mencebik, "Eleh! aku pula! kau lah cuba Gopal! jangan nak suruh orang"

"Aku dan Fang saja" Ucap Solar. Semuanya terdiam dan memandang Solar.

"Hey! apa maksud kau nak suruh aku macam tu je" Tolak Fang.

"Dah lah Fang, makan ni supaya kau dapat bernapas Kat air! atau jangan kate yang kau takut eaa??" Ucap Solar dengan nada yang sedikit menyindir.

"Tch...mana ada!" Marah Fang tak terima.

"Kalau macam tu,jom!"

"Ishh ... yelah yelah" Tak nak berdebat ,Fang pun mengalah je.

Setelah memakan itu mereka pun bersiap siap.

Dan...

1

2

3

BYUUUR...

Mereka pun menyelam.

"Gelapnye Kat sini, solar! gunakan kuasa cahaya kau." Seru Fang.

Solar pun mengangguk dan mengelurkan bola cahaya kecil yang menuntun mereka.

•••

Setelah beberapa menit mereka menyelam untuk mencari bunga red fire tersebut akhirnya mereka pun menemukan sesuatu yang bercahaya dari kedalaman. Fang dan Solar saling menatap dan kemudian mengangguk.

Mereka berdua pun menyelam lebih dalam lagi.

Setelah tampak cukup dekat, Solar dan Fang akhirnya menemukan bunga Red Fire itu

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Setelah tampak cukup dekat, Solar dan Fang akhirnya menemukan bunga Red Fire itu.

"Woah, cantiknya bunga ni" takjub Solar.

"Kau .. menyukainya?" tanya Fang dengan satu alis terangkat.

Solar menatap Fang aneh "Hei ,siapa yang tak suka, bunga ni indah sangat"

"Sudah cepatlah, sebelum monster itu datang"

Solar pun mengambil bunga tersebut, tapi nasib tak mendukung mereka.

Solar pun mengambil bunga tersebut, tapi nasib tak mendukung mereka

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

"Ow ... ow ..."

"Jom pergi dari sini! HIU BAYANG!,PERGI!!" Jerit Fang yang mengeluarkan Hiu bayang. 

Fang pun dengan cepat menaiki Hiu bayang buatannya dan menarik tangan Solar untuk naik.

Mereka pun melesat dari situ, tapi monster itu tetap mengejar mereka, bahkan kecepatannya hampir menang dari hiu bayang milik Fang.

"ROAAAAARRRRRR"

"LAGI CEPAT FANG!" jerit Solar.

"Tak boleh! Solar cuba keluarkan kuasa kau!" Seru Fang.

Solar pun mengangguk dan bersedia mengeluarkan kuasanya.

"Hmph-! PECUTAN SOLAR!" Seru Solar yang membuat diaorang melaju lebih cepat.

"WAAA..." Jerit Fang dan Solar.

Dan..

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Dan

BYUUUR....

Mereka pun keluar dari air.

"Huh ... huh ... huh ... penatnye." Ucap Fang merebahkan diri ke tanag.

"Huh ... huh ... ha'ah ..."

"Macam mana Korang dapat tak bunga tu?" Tanya Gempa.

"Dapatlah takkan tak kot." Ucap Solar bangga.

"Yelah tu, kita hampir mati tau tak!"

"Hehehehe ...." Solar pun hanya menyengir saja.

"Korang jumpa monster tu ke tadi?"

"Macam mana rupa dia? gigi dia besar tak?"

"Dia dah kawin dan punya anak tak?"

"Ha? Ha? Siapa bini dia?"

 Deretan soalan itu berasal dari Gopal dan Taufan membuat yang lain menggelengkan kepalanya.

Krik ... krik ....krik .... krik ...

"Kalau nak tahu, tengok lah sendiri" Jawab Solar datar.

"Hehehehe" diaorang berdua pun hanya menggaruk tengkuk yang tak gatal.

"Dah ... dah ... jom balik! Korang basah kuyup tu." Ajak Yaya.

"Ya loh, nanti demam baru tau" Ancam Ying

"Yelah."

Akhirnya mereka mendapat bahan kedua untuk ramuan penyembuhan storm, dan mereka pun kembali ke istana.

Hai semua, semoga chapter ini menarik ya, maaf kalau pendek, jaga kesehatan,byee🙋🏻‍♀️

Seven Elements Prince (Slow Update)🌟Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang