Hoofdstuk 6

91 4 22
                                    

We lopen de villa in en we zien meteen dat het al flink druk is. Het is ook al laat. Luide muziek. Geur van drank. Heel goed. Ik kan ook wel een drankje gebruiken.

Ik loop door de menigte heen naar de keuken. Daar pak ik een fles vodka en vul ik die vol in beker met wat cola er bij. Ik drink het in een keer leeg en vul de beker opnieuw, en draai mij om.

Daar staat Anna, onzeker om haar heen te kijken. Niet nodig. Terwijl we hier heen liepen zag ik andere jongens naar haar kijken.

Ik kijk naar mijn drankje en dan naar Anna. Haar dronken laten voeren lijkt mij geen slim plan. Wil nog steeds mijn studio hebben van de zomer.

Ik geef haar een beker met sparood. 'Hier, drink alleen dit vanavond.' Ze kijkt er naar en knikt. 'Mooi. Vermaak jezelf. Praat met wat.... Ik bedoel, luister naar wat mensen. Vooral meiden. Die stoppen toch nooit met praten.' Ze kijkt wat om haar heen en dan weer naar mij. Ik rol mijn ogen en loop de keuken uit naar de grote hal.

Daar zie ik Lucas en Pieter staan die met elkaar praten. Ik neem nog een slok van mijn drinken en loop naar ze toe.' Avond, mannen.' Zeg ik en neem nog een grote slok. 'Zo, zware week gehad.' Grinnikt Lucas. 'Ik kan nergens heen zonder dat Anna mij volgt als een puppy.' Zucht ik. Dan kijkt hij achter mij. 'Wohoo..wat hebben we hier.' Zegt Lucas enthousiast. Ik kijk om en zie Anna staan. Dan komt Lucas tussen ons in staan. 'Jij moet Anna zijn.' Zegt Lucas en zie zijn ogen over haar lichaam glijden. Dit was een slecht plan. Waarom had ik haar niet gewoon die lelijke trui aan laten doen.

Hij doet nog een stap naar haar toe.
'Ik ben Lucas en ik zal goed op je letten vanavond. Zodat onze Thomas hier, weer zijn Thomas dingen kan doen.' Zegt hij en kijkt naar mij. Ik grinnik. 'Ik dacht het niet Luuk.' En duw hem met een hand zachtjes terug. 'Wat. Waarom niet?' 'Omdat ik weet wat je wilt. En dat gaat niet gebeuren.' Lucas kijkt beledigd en trekt mij terug zodat Anna ons niet kan horen.

'Gast, laat mij haar hebben. Wat doe je moeilijk? Sinds wanneer doe jij moeilijk?' Zegt Lucas die een arm mij heen heeft geslagen. 'En anders neem ik haar wel.' Zegt Pieter. 'Nee. Jullie blijven van haar af. Ze is hier alleen om wat mensen te ontmoeten. Misschien gaat ze dan praten. Als haar iets over komt ben ik de lul.' Zeg ik en sla zijn arm van mij af en neem nog een grote slok van mijn drinken.

En ik wil gewoon niet dat ze aan haar zitten. Als iemand dat zou doen dan ben ik het. Iedereen blijft van haar af.

Ik loop naar Anna toe en fluister in haar oor. 'Blijf maar uit de buurt van deze twee. Ze mogen je niet aan raken. Begrepen?' Ik kijk naar haar en zie dat ze even naar Lucas en Pieter kijkt en knikt. Dan zie ik Vanessa staan. Ik trek haar snel naar ons toe. 'Vannie, dit is Anna, Anna, dit is Vanessa.' 'Hey, leuk dat je er bent.' Zegt Vanessa half bezopen. 'Waarom vertel je haar niet over je rampzalige vakantie op Ibiza.' Zeg ik tegen Vanessa en kijk dan om mij heen.
Vanessa begint meteen haar "Ow zo rampzalige vakantie" Verhaal te vertellen die iedereen al 10x heeft gehoord.

Dan zie ik Charlotte op de trap staan die naar mij Kijkt. Ze beweegt met haar vinger dat ik naar haar moet komen. Ik loop door de wat vigerende menigte de trap op en ga bij Charlotte staan die een trede hoger staat. 'Hey lekkerding, ik vroeg me al af waar je bleef.' Zegt Charlotte terwijl ze met haar hand over mijn haren heen gaat. 'Sorry, had even een ding.' Zeg ik en neem weer een slok.

'Bedoel je dat ding.' Zegt Charlotte en knikt naar Anna die nog steeds bij Vanessa staat. Ik zie dat Anna naar mij kijkt. Charlotte grinnikt en gaat dan weer verder met haar hand. 'Ze kijkt naar ons. Vast jaloers.' 'Nee, ze wilt mij gewoon niet uit het oogverliezen omdat ze hier niemand kent.' Zeg ik en kijk weer naar Charlotte. Ze grinnikt. 'Je bent zo schattig dat je dat denkt. Maar eerlijk.' Dan begint Charlotte mij te zoenen. Ik zoen haar ruw terug. Ik weet niet waarom, maar dit had ik even nodig. Maar ergens in mijn achterhoofd, wil ik het ook weer niet.

Tell meWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu