Ik kijk haar verbaasd aan. 'Je hebt haar maar 1x gezien.' 'Ik weet het. Ik weet het. Maar kijk.'
Ze laat een filmpje zien van een danseres. Een hele goeie danseres als ik het zo zie. Maar ik snap noet zo goed waar Riley nu op duit. 'Oke. Kijk kijk kijk. Die eind pose!' Zegt ze enthousiast. Ik zie hoe de danseres haar eindpose doet. 'Oke.... Wat moet ik zien.' 'Dit is Eloïse Vrolijk. Een hele bekende danseres. En wat zij doet, haar handtekening in haar dans is die eindpose. Zie je hoe haar vingers staan. Dat is precies wat Anna deed in haar dans.'
Ik wrijf weer in mijn gezicht. 'Meen je dit. Dat is gewoon toeval.' 'Je zag toch hoe goed, maar alsof het haar eerste was keer, dans deed. Alsof ze het altijd van iemand heeft afgekeken. Van Eloïse dus.' Ik zucht diep. Is iedereen deze nacht gek geworden?
'Wacht. Hier heb je het filmpje dat Anna danst.' Zegt Riley en zet die op. 'Waarom heb je dat gefilmd?' 'Ik film al mijn trainingen. Zodat ik mijn zwakke plekken kan vinden. Maar daar gaat het nu niet om. Kijk dan!'
Ik kijk naar het filmpje van Eloise en van Anna. Ze lijken wel veel op elkaar. Maar het is geen harde bewijs. 'Riley. Misschien heeft Anna een paar filmpjes van haar bekeken. Het zegt niks.' Zeg ik en sluit de filmpjes.
'Oke, maar dat is niet het enige. Luister.' Zegt ze en begint voor te lezen. 'Eloïse was 18 jaar geleden van de aardbodem verdwenen. Ze liet niks meer van haar horen en deed op dat moment niet mee aan wedstrijden. Niemand wist waar zij was of wat er aan de hand was. Bijna een jaar later was ze opeens weer terug. Ze heeft nooit verteld wat er dat jaar is gebeurd.' Eindigt ze en kijkt naar mij.
Ik haal mijn schouders op omdat ik niet weet wat ik er van moet vinden. 'Wat als ze dat jaar zwanger was van Anna.' 'Waarom zou ze dat geheim houden. Staat er dat ze kinderen had?' Riley ogen glijden over haar telefoon en schud haar hoofd. 'Iemand zou Anna toch ooit een keer hebben moeten zien dan. Riley. Dit is gewoon ver gezocht.' En wrijf weer vermoeid in mijn ogen.
'Wacht... Ik ben nog niet klaar. Wanneer was Anna gevonden?' Zegt Riley en kijkt naar mij 'Uhm.. 15 augustus.' Dan kijkt ze weer naar haar telefoon. 'Op 10 augustus zijn de levenloze lichamen gevonden van Elois Vrolijk en haar partner Joris. Na een grote brand in hun huis.' 'Gewoon toeval.' Mompel ik. Riley kijkt naar mij. 'Wat als het wel zo is. Ik bedoel. Die dans. De tijdstippen. Het klopt gewoon.' Ik schud mijn hoofd 'Hoe wil je het bevestigen dan. Een foto van die Eloise voor haar neus leggen en vragen: Hey, is dit je moeder?' Ze kijkt mij met grote ogen aan. 'Ja!' 'Riley, nee. Wat als het niet haar moeder is.' 'Hallo! Wat als het wel haar moeder is. Dan hebben wij een doorbraak!' Zegt ze enthousiast. Ik rol mijn ogen en sluit mijn laptop
Ik leg mijn laptop weg, trek mijn kleren uit en sla de dekens over mij heen. Dood op ben ik, en val dus snel in slaap.
De volgende ochtend word ik rustig wakker. Maar hou mijn ogen nog even gesloten. Op het begin van de nacht had ik erge nachtmerries. Maar opeens werd ik rustiger. En werd het een fijne droom. Zoiets heb ik nog niet eerder mee gemaakt.
Ik gaap en wrijf in mijn ogen. Dan pak ik mijn mobiel en kijk of er nog iets spannends is gebeurd. Berichtjes van Charlotte.
"Babe, kunnen we alsjeblieft praten. Ik ben niet boos op je. "
Alsof ik mij daar zorgen om zou maken. Dat zij boos op mij is. Ik ben echt klaar met haar.
Dan zie ik een berichtje van Lucas."Hey maat, sorry oke. Ik had gewoon iets te veel gedronken. Je weet hoe die dingen gaan. Ik heb uit eindelijk met Sandra geneukt."
Dit zijn echt de berichten die je van je vrienden wil ontvangen. Ik vraag mij af of Sandra het ook zo graag wilde.
Ik wrijf nog een keer in mijn ogen en kijk dan links van mij. Ik schrik als ik iemand naast mijn bed zie liggen. Het is Anna. Ze ligt opgerolt te slapen op mijn zitzak. Waarom is ze hier? Waarom heb ik haar niet opgemerkt?
JE LEEST
Tell me
Werewolf//fantasy verhaal// 'Anna... Ik weet dat je bang bent. Maar ik wil dat je mij en Riley kan vertrouwen. We geven om je. Ik geef... Veel om je.' Ze snikt en kijkt naar mij. Ik ga verder. 'Ik ben gewoon bang dat je in gevaar bent. Ik wil niet dat je ie...