Hoofdstuk 11

89 6 33
                                    

Vol vragen kijken we naar de deur. De eerste man die naar buiten loopt heeft donker blond haar, een klein baartje, ik denk een jaar 45. Hij gaat rechts van de deur staan. Dan loopt er een jongen naar buiten. Een jaar of 21, heeft zwarte haren en donker bruine ogen. Hij gaat links van de deur staan.

Daarna komt er weer een man naar buiten. Zwarte haren. Jaar of 45. Groot en gespierd. Hij blijft in het midden staan. Hij kijkt naar iedereen met zijn scherpe ogen. Alsof hij aan controleren is. Zijn ogen gaan ook langs bij mij, Riley en stopt bij Anna.

'Dion. Spreek.' Zegt de man die rechts staat. Dion gaat rechtop staan en spreekt. 'Dit zijn Anna....' Hij kijkt ons vragend naar ons. 'Thomas en Riley.' Maak ik zijn zin maar af. De jongen gromt licht naar mij. 'Het zijn mensen. Anna is een weerwolf. Sterker nog, ze is de dochter van..' 'Eloïse.' Zegt de middelste man. Hij kent haar moeder dus.

'Wie zijn jullie?' Vraag ik. 'Hoe durf je zomaar te spreken!' Gromt de jongen weer. De middelste man houdt zijn hand voor de jongen. Zijn gegrom stopt meteen. 'Mijn naam is Alfa Nick. Dit is mijn beta, Vince.' En knikt naar de man naast hem. 'En dit is mijn zoon, Ravi.' Zegt hij en knikt naar de jongen naast zich.

Dan kijkt hij weer naar Anna. 'U kent haar moeder?' Vraagt Riley. 'Spreek op je beurt mens!' Zegt Ravi grof. 'Genoeg.' Gromt Nick naar Ravi. Dan kijkt hij naar Dion. 'Breng ze naar de wachtkamer.' 'Ja Alfa.' Antwoordt Dion.

Nick, Vince en Ravi lopen weer naar binnen. Dion geeft aan dat we hem moeten volgen. Ik hou Anna haar hand vast en we lopen het grote gebouw in. Binnen lijkt het gebouw nog groter. 'Wow.' Mompelt Riley. Er hangen een aantal grote schilderijen. Van mensen en wolven. Er staat een grote trap die omhoog draait. Deuren. Zo veel dat de bekende scene van Scooby - Doo zich hier kan afspelen.

We volgen Dion en lopen een kamer in. Het is een soort lounge. Wat stoelen en banken. En een tafel in het midden. 'Ga zitten.' Zegt Dion en maakt een hand gebaar naar de stoelen en banken. 'Ik heb een aantal vragen.' Zegt Riley en gaat zitten. 'Het zal toch eens niet.' Zegt Dion en wrijft in zijn gezicht. Anna en ik gaan samen op de bank zitten en kijken om ons heen.

'Wat is een Alfa, en een beta? Wie is Selene?' Begint Riley te vragen. Dat zijn ook de vragen die in mijn hoofd rond spoken. Dan loopt er een jongentje van een jaar of 7 de kamer in. 'Dion. Ik ben mijn mes verloren.' Zegt hij verdrietig. Dion wrijft weer in zijn gezicht en kijkt dan naar het jongentje. 'Liam. Jij bent goed in verhaaltjes vertellen toch.' Het jongentje dat dus Liam heet knikt enthousiast. 'Goed. Dan kan jij alle vragen beantwoorden van dit meisje hier.' Zegt hij en wijst naar Riley.

Liam kijkt vragend naar Riley. 'Wat wil je weten.' Riley kijkt even naar mij. Ik haal mijn schouders op. Dan kijkt ze terug naar Liam. 'Wie is Selene.' Liam kijkt haar verbaasd aan. 'Oooh. Weet je dat niet?!' 'Het zijn mensen Liam. Ze weten helemaal niks.' Liam grinnikt en springt op de tafel. Dion slaat zich zelf op zijn voorhoofd. 'Waarom vroeg ik het ook.' Mompelt hij.

Liam kijkt naar ons en begint te vertellen.

'Selene is de maangodin. Heeeeel lang geleden mocht ze alleen maar vanaf zonsondergang tot zonsopgang over onze aarde lopen. Anders zou ze lijden door de zon.

Op een nacht werd ze verliefd op een mens. Ze wilde hem allemaal kusjes geven. Ze wilde voor altijd bij hem zijn. Maar dat kon dus niet. Daarom smeekte ze om god Zeus om hulp. Omdat zij hem altijd s'nacht zijn pad had verlicht gaf zeus haar een geschenk als dank. Ze kon in een gedaante veranderen. Een wolf. De eerste weerwolf.
Ze dacht zo vooraltijd bij haar geliefde te kunnen zijn. Maar de mensen begrepen haar niet. Haar geliefde, begreep haar niet. Ze begonnen op haar te jagen.

Selene wilde niet haar geliefde kwijtraken. Ze wilde hem overtuigen. Daarom vroeg ze god Eros om hulp. Jullie "cupido". Maar Eros wilde niet dat zijn pijlen er zouden voor zorgen dat mensen verliefd zouden worden op "monsters".

Selene beloofde hem dat zij de taak opzich zou nemen. Zou zorgen dat haar soorten de juiste zouden vinden met haar hulp. Met de wolf. Om tragedi te voorkomen. Mates. Ze moeten elkaar bestempelen met een mark om de band nog meer te versterken. Dat doen ze door elkaar in de hals te bijten. Hun teken achterlaten op hem of haar lichaam.'

Ik moet meteen denken aan toen Anna ik aan het zoenen waren... Ik voelde haar tanden in mijn hals.. Wilde ze mij marken? Nee. Niet zo stom zijn Thomas. Je bent een mens. Dit is gewoon weerwolven shit.

'Helaas... Staan niet alle weerwolven open voor de liefde.' Zegt hij en kijkt naar Dion. Wij kijken ook even naar Dion.' Ga verder, Liam.' Zegt Dion. We kijken terug naar hem.

De maangodin kreeg haar geliefde. Ze kregen een dochter. De wolf was, net zoals van haar moeder, wit met groene ogen.' Net zoals Anna.

'Dat is het kenmerk van de afstammeling van Selene. Alle andere kleuren, afstammelingen zijn van vaders of moeders die ooit zijn gebeten door een weerwolf die Alfa of Luna was. Om zijn of haar pack te vergroten of te versterken.'

'Wat is een Alfa?' Vraagt Riley. Liam kijkt weer verbaasd naar Dion. 'Ze weten echt helemaal niks!' En kijkt dan weer naar ons. 'De Alfa en Luna zijn de gene die boven iedereen staat. Zij zorgen en leiden de pack. Zorgen er voor dat ze de sterkste zijn.' 'Een soort koning en koningin dus?' Dion knikt. 'De rechter hand van de Alfa is de Beta. Hij zorgt er voor dat alles goed verloopt. En dat iedereen naar de Alfa luisterd.'

'En zo heb je nog een paar rangen. Maar die vertel je maar een andere keer.' Zegt Dion en kijkt naar buiten. Ik kijk naar Anna. 'Wist je dit? Dat van Selene.' Zeg ik zacht. Ze knikt. 'Mijn moeder...' Zegt ze zacht terug.

Dan loopt een jonge vrouw de kamer in. 'Liam. Kom onmiddelijk van die tafel af.' Zegt ze en steekt haar hand naar hem uit. Liam klimt van de tafel af en loopt naar de vrouw toe. Ze kijkt naar Anna. Ze haalt diep adem en kijkt verbaasd naar Anna. 'Lyn.' Zegt Dion. Ze kijkt hem aan. 'Wat kom je doen?' Ze schud haar hoofd. 'He-het avondmaal staat klaar voor de gasten.' Zegt ze en doet haar plukje haar naar achteren.

Dion knikt en kijkt naar ons. 'Volg mij maar weer.' We gaan staan en volgen Dion. Na een paar gangen lopen we een eetzaal in. Nick, Vince en Ravi zitten al aan de grote lange tafel. De stoel van Nick wijkt af van de anderen. Het is een soort troon. Voor de Alfa. 'Ga zitten.' Spreekt hij naar ons. We gaan zitten aan de tafel die gevuld is met eten. Het ruikt goed. Dion komt er ook bij zitten. Nina en nog een meisje schenken bij ons water in. 'Dankjewel.' Glimlacht Riley vriendlijk. Het meisje lijkt niet goed te weten hoe ze daar op moet reageren en loopt samen met Lyn de kamer uit. Raar.

'Vertel eens Anna. Waar komen jij en je vrienden vandaan?' Anna kijkt naar Nick en dan naar mij. 'We komen uit de stad. Hier ver vandaan. Anna werd een half jaar geleden gevonden. En sinds een kort woont ze bij mij... En mijn ouders.' Antwoord ik. Nick kijkt naar mij. 'Kan ze niet praten?' 'Jawel. Maar ze...' Ik kijk naar Anna. Ze knikt zacht. 'Ze is geboren als wolf... En sinds kort nog maar een mens...' Ik besef het zelf niet eens. 'Praten is gewoon nog niet haar ding.' Zeg ik en kijk weer naar Nick. 'Op welke leeftijd hoor je eigelijj te veranderen?' Vraagt Riley. 'Rond je 17de. Ik was al bij mijn 16de.' Zegt Ravi alsof het een big deal is. Riley knikt.

'Wat heeft he moeder allemaal verteld over haar geschiedenis?' Vraagt Nick. We kijken naar Anna. 'Dat ze.. Danseres is.. Ik bedoel was..' Zegt Anna onzeker. 'Niets over haar afkomst? Haar familie?' Vraagt Nick. Anna schud langzaam haar hoofd. Dan kijk ik naar Nick. 'Jij kent wel haar geschiedenis.' Nick kijkt naar mij en dan naar Anna. 'Ik kom uit het zelfde land als haar moeder.' Antwoord Nick. 'Welk land?' Vraagt Riley. 'Het land van Selene.' Ik kijk naar Anna en dan vragend naar Riley. 'U bedoelt dat Selene haar eigen land heeft?' 'Dat... Dat kan niet. Dan zouden wij dat wel weten. Dan zou het op de kaart staan.' Zegt Riley. 'Het is een lang verhaal. Wat weten jullie over Selene?' Vraagt Nick. 'Liam heeft het verhaal verteld. Wat hij weet.' Antwoord Dion. Nick knikt. 'Wat hij weet? Er is meer?' Vraagt Riley. Nick neemt een slok van zijn drinken en kijkt dan naar zijn glas. 'Selene werd niet zomaar op iemand verliefd.'

Hey Lieve lezers. Sorry voor het lange wachten en het opnieuw lezen. Ik heb besloten dit verhaal een andere richting op te sturen. Ik hoop dat jullie het nog steeds een leuk verhaal vinden  :)

Tell meWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu