Gel seninle bir kez daha ağlayalım; Yaşanmışlara , yaşanmamışlara , ve bir de hiç yaşanmayacaklara "
- Oğuz Atay••••
Gözlerime inanamıyarak bir daha baktım babama sağ kolundaki kurşun yarasıydı galiba evet , evet kurşun yarasıydı.
"Babaa ca- canın yanıyor mu ? " dediğimde yüzüne bir gülümseme koyup bakışlarını koluna indirmişti .
"Sakın ol annen uyanmasın tamam mı? " dediğinde şaşırmıştım ;
"Ama , ama o doktor seni iyileştirir fazla canın acımaz hem " dediğimde hızla başını sallamış ve;
"Annen soğuk kanlı bir insan olabilir ama konu sen ve ben olunca akıl ve mantık devre dışı kalıyor güzel gözlüm " sakince bir kahkaha atarak elimdeki vazoyu kitap raflarının üstüne koydum ve hızlı adımlarla ilerliyerek lavobodan ilk yardım kutusunu kapıp gelmiştim .
"Baba ben dışarı çıkıyorum seni acı çekerken görmek istemiyorum "
"Tamam balkona çık işim bittiğinde yanına gelirim "
Fazla sakindim ve fazla duygusuz aynı hafta içinde hem ilik kanseri olduğumu öğrenmiş hemde üvey olduğum gerçeği ortaya çıkmıştı.
Peki ben ne tepki vermiştim anne ve babama bakarak tamam demiş ve evet fazla gamsız bir şekilde yatağımda uyumuştum.
Bakışlarım iki metreden büyük çam ağaçlarını buldu sonra yüzümü sıcak bir gülümseme yayıldı küçükken bu ağaçlardan ne korkardım hatta sırf bu yüzden on beş yaşıma kadar çam ağaçlarına bir kere dokunmuşluğum olmamıştı.
"Kızım " arkamı döndüğümde babamdı.
"Babamm" dediğimde gözleri kısılarak gülmüştü ;
Seviyorum bu adamı
"Neden uyandın bakalım bu saatte yoksa kabusmu gördün "
"Hayır kabus görmedim ama uyku düzenimin içine etmiş bulunmaktayım "
"Olsun artık beraber film izler yada yürüyüş yaparız artık, hem annen bilirsin senin yada onun birkaç saati boşsa kene gibi yapışır " dediğinde gülerek ona sarıldım.
•••••Üzerimden sıyrılarak yeri boylayan battaniyemi eğilip yeniden alacaktım ama bu seferde yastığımın başımın altından kaymasıyla gözlerimi açtım.
Bu evde bana bir dakika huzur yokmu arkadaş.
Karnımın yanlarına uzanan küçük eller bir anda beni gıdıklamaya başladığında anında geri çekilerek yataktan zıplamıştım , ama yere düşmemiştim .
Gözlerimi sıkıca ovaladığımda karşımdaki yüze odaklandım.
NE !!!!
Bu kadın bu deli kadın benim küçük halamdı ve sevdiğim insanlar listesindede ilk ona girmeyi başarmıştı.
Yatağın ucundan kalkıp kollarımı ona saradığımda bana daha sıkı sarılarak kendini sırt üstü yatağa atmıştı.
"En son Rusyada olduğunu söylemiştin sana ulaşmaya çalıştım ama pekte olumlu bir sonuç almamıştım "
"Bilirsin Artem , orası baya soğuk ve bir dağın eteklerinde bulunan kasabada kaldık çok güzeldi ama orda pek telefon çekmez hatta hiç "
Konuşması bittiğinde yataktan kalkmış ve sağ elini bana uzatmıştı. Hadi ama ben daha çok yorgunum bu yataktan kalkmaya mecalim yok.
"Hala , özür dilerim ama ben bu yataktan çıkamıyacağım kadar yorgunum " dediğimde başını sallayarak onaylamış ve kapıya yönelerek çıkıp gitmişti.
Onu üzmüştüm galiba yada beni babama şikayet etmeye gidiyordu .
Kapının ardından gelen seslerle elimde olan bakışlarım kapıya döndü ilk umursamadığım şey ikinci bir takırtı ve fısıldaşmayla birlikte kapı nazikçe açılmış ve elinde tepsiyle bir halam vardı.
Ya ama ben bunu çayın yanına şeker diye kıtlarım .
"Babama şikayet etmek için gittiğini sanmıştım " dediğimde dönmüş bir yüz ifadesiyle baktıktan sonra tepsiyi dizlerimin üzerine bıraktı.
"Ben ispiyoncumuyum Artem "
"Ahh, hadi ama ne zaman insan ilişkilerinde sıkışsan ya babama yada dedeme gidersin " dediğimde başını sallayarak beni onaylamıştı.
"Ama kabul et- sevmediğim - yakınlarım için baya işe yaramıyor mu? "
"Benim için yaramıyor ama diğer insanları bilmem "
Yüzümü tepsiye indirdiğimde yüzümü kocaman bir gülümse yayıldı.
"Masraftan kaçınmamışız Leyla Hanım ama bir kuş sütü olsa fena olmaz " dediğimde gözleri kısılarak bana bakmıştı .
"Hah biz hanımefendi için dağları delip gelelim hanımefendinin isteğine bak , ama istersen senin için badem sütü yada soya sütü alabilirim " dediğinde şaşırmıştım muhtemelen onun beni pataklaması gerekirdi şuan.
"Sana birşey söyleyeceğim ama bu ikimizde kalacak tamam mı ? " dediğimde kaşları çatılarak başını sallamıştı .
"Eh ben galiba mutluyum biliyorum şuan üzgün olmam gerek ama bana verdiğiniz ilgi ve sevgiden memnunum - biraz durarak ona baktım tepkisini ölçmek için ama çatık kaşlarıyla bana bakmaya devam ediyordu - , mesala sen eskiden ayda bir telefondan konuşurduk ama sen burdasın ve elimi uzattığımda sana dokunabiliyorum ondan sonra babam artık eve geldiğinde çalışma odasına değilde ilk benim yanıma geliyor sonra annem artık üst üste nöbetleri yok benimle zaman geçiriyor uzun uzun hastalarıyla konuşma yapmıyor , ben bencil bir insanım ve onların benimle ilgilenmesi ve öncelikleri ben olmak güzel , yeniden .
Konuşmam bittiğinde onun hiç yüzüne bakmadan kahvaltımı yapmaya başladım daha önce kahvaltı yapmazdım on iki bire doğru akşamdan kalan yemekleri ısıtır yerdim , dengesiz bir besleme düzenim vardı ama hiç kilo almazdım insanlarda benim diyet yaptığımı zannederdi .
••••
FERFECİR ' i taslağa alıyım mi?
Sınır : bütün bölümler 120 oy üstü olursa iki bölüm paylaşacağım .
Yorum atmayı unutmayın
Sorunuz varsa alayım.