So, hari2 seterusnya berlalu macam biasa pegi sekolah balik makan solat study tido then slave lancap member..huhu. Hidup aspura tu la rutin aku sekarang. Bukan xnak elak buatnya aku xlancap Naz and dia marah pastu bagitahu senior xke naya aku punya life.
Tapi,
Flashback - Minggu Orentasi
Macam biasa la senior2 yang pernah stay asrama dulu akan masuk balik, dan lagi besar kepala la.. semua budak form 1 akan stay dalam surau duduk dalam satu line. Waktu tu dah lantik Ketua Aspura. Nama dia Abg Afiq tinggi lampai kulit gelap muka bengis sikit xla hensem dan atlet sekolah tu xsilap bola sepak. Dia buka satu paket keropok ikan then bagi sorang sikit dekat kami yang junior ni. Pastu aku dalam hati, baik la hai bagi kami makan sorang sikit sharing is caring gitu.
" Ok semua makan la. anggap la kenduri pergenalan dari kami senior kat sini" kata Abg Afiq.
So kami pun makan la, dah habes apa semua dengar lagi apa senior nak cakap.
" aku nak hampa(korang) ke depan dan perkenal diri sorang" Kata Abg Syah kawan Abg Afiq.
bermula la sesi kenal n soal jawab.
biasa la soalan nya Nama, tinggal Mana, result UPSR and yg paling penting " Ada kakak?" so bagi yang ada kakak ni harapan untuk dilayan sebagai adik angkat ni tinggi. konfirm xkena buli kalau jadi adik angkat senior.Bila sampai turn aku, mmg la aku ada kak form 5 jugak. so Abg Afiq booking aku haha jadi adik angkat dia. Then you know what it mean. Aku kebal dari buli. yes! .. sebab apa kebal? tunggu sampai abes cerita ni.
selesai sesi kenal tu semua Abg Afiq berdiri dan kata.
" Dalam aspura ni hampa jangan duk ambil taw hal senior, jangan jadi Tok Bond(james bond Aka Warden punya spy) , Hampa buat taik ngan kami, Kami buat taik dengan hampa! Paham? lagi satu. Kalau hampa bagitahu warden apa2 pasal kami. Aku xhalal keropok tadi. "haha.. tu function keropok tu (kata aku dalam hati)
Dan nak taw lagi? Abg Afiq merangkap Ketua Asrama Lelaki dan merangkap Kepala Gangsters Asrama tu Tokan rokok apa semua dia la. Fly. mercun semua dia supply. Pendek kata kalau Warden nk buat spot check dia taw dulu guess what. Mmg fail la spot check tu sebab kepala gangster dah taw awai. haha so paham kan kenapa aku xkena buli.
so start dari malam tu tiap kali nak masuk tido Abg Afiq akan kiss pipi n dahi aku haha dekat dorm. kira semua org tengok tpi mana da yg berani tegur. n Waktu tu aku rasa xsalah pun. just simple kiss ja dri abg yang nak ngorat akak aku. huhu.
Masa kini
balik ja dari sekolah mandi awal aku malas nk makan dulu sebab semua akan beratur panjang so aku ambil keputusan mandi dulu baru turun makan n g surau japg. Tengah nak mandi tu Mad pun sama cam aku.
so kami mandi sekali. Aku perasan dia duk usha aku mandi. so xkisah pun sebab nak cepat xpeduli dah. Mad ni badan dia slim putih, Muka jambu sma tggi dengan aku.
So jadi awkward bila dia tnya
" ang duk pegang batang Naz tu lama ka. best? " terkejut aku. cuba nak nafi kan. Tapi dia taw n dah nampak katanya. Memang la sebab katil dia bertentangan katil aku.aku jawab " ha.. dia suruh lancap ja.. aku ikut la"
so dia mai rapat ngan aku. badan kami bersentuhan. sambil dia pegang batang aku. automatik aku pun pegang batang dia. saiz sederhana. kami pun mula lancapkan antara satu sama lain sampai la dengar geng makan tdi dah naik. cepat2 tarik tangan masing2. Mad bagi syarat malam ni smbung.
aku pun "ok beres" haha ..
xsemena2 ada lagi batang yg aku kena tolong lancapkan malam ni. aiyoo Malu tapi mahu. Dalam masa sama aku masih str8 ok. Gf aku ada ja kat asrama perempuan sebelah bangunan ni. tapi xlama ,hubungan kami aku pun xpastu apa punca kami putus . dan aku malas nak lebih2 sebab cara mintak putus tu melampau sangat. Ko bayang Gf aku n kawan sekelas yg perempuan tulis dalam satu buku latihan. mintak break n kata aku macam2 kata benci la. xmau tengok muka la. nampak alim la. sambil aku sendri terkebil2 xpaham . perempuan is complicated kan.
Aku dalam hati syak ada org bagitahu ke pasal rutin malam2 aku. huhu.. seram sejukk bila dipikirkan. aku xnak orang cop aku. Fizi kaki lancapkan Orang.. huhu...
bersambung...
Nanti aku sambung lagi.. Nak ingat balik kisah lepas tu.
YOU ARE READING
Kisah Aku 1 : Aspura (complete)
Short StoryHanya pengalaman Aku/Fizi(bukan nama sebenar) mula2 terjebak dalam dunia P.L.U ni. Harap maaf, boring sebab ini pengalaman bukan fantasi. Thank sudi baca.Apa2 boleh komen. 😄