Perkara paling menakutkan dekat mana2 asrama adalah. " Hantu"
Tidak terkecuali dekat asrama kami, ada satu kali waktu Syafi kawan aku masuk tido awal sebab xsihat. Jadi dia xmasuk prep la. Tido dekat dorm sorang2.Time tu baru pukul 9.00+malam, satu aspura kecoh sebab dengar jeritan dari dorm kami, Dorm H. Dorm H dengan Bilik Prep masing2 hujung bangunan, Dorm H hujung sebelah kanan, Bilik Prep hujung sebelah kiri.
Kami pun berlari la kearah dorm H ,tapi ramai2 la. kalau sorang cuak gak. Nampak Syafi tengah mengeluporrr( cakap macam Diva AA) 😅.
"Dah sorang gi panggil warden" kata aku.
Warden pun datang dan panggil Ustaz Ayob yang tinggal dekat kuarters Guru. Ustaz pun baca ayat Al-Quran. Lama2 Syafi pun sedar dan xmeracau dah. Kami pun rasa lega tapi dalam hati masih rasa takut kalau2 jadi apa2 kat dorm malam ni. Jadi aku ajak la sapa2 yang nak tido dorm ni. Teman Syafi n Warga Dorm H yang ketakutan ni 😅. Dengan harapan akmal akan join. Xjugak. Hampa harapan aku.
Pagi esoknya, kami pun tanya la Syafi apa yang jadi malam tadi?
Dia pun cerita " aku nampak 7 orang pakai putih."
err.... bodo apa aku ni nak taip bab ni malam2 😭, seram sejuk sendiri..
"lagi? " kami tanya sebab nak tahu lebih lanjut.
" tapi aku xnampak muka depa, depa warning jangan suka sangat dan bising sangat tu ja, lepas tu depa terbang ke tempat asal depa" cerita Syafi
Gulp.. Betul la. sebab dari petang kelmarin kami duk seronok sangat sebab malam ni ada Majlis Sambutan Hari lahir yang disambut 4 bulan sekali. Kiranya sapa yang bulan Januari, Februari, Mac dan April akan sambut sekali, begitu la seterusnya. Jadi untuk Malam ni akan ada sambutan bagi yang lahir Bulan Mei, Jun, Julai dan Ogos .. Sekarang pun dah bulan September.
So, dari apa yang Syafi cakap tadi kami terlampau seronok dan bising, kalau macam tu. Malam ni lagi la bising dan meriah. Aduh macam mana nih.
Malamnya- Majlis Sambutan Kelahiran
Semua makanan dah terhidang, masing2 beratur ambil makanan. Hadiah pun dah ada, aku pun dapat la sebab aku lahir dalam bulan Julai. Tapi dalam hati terdetik rasa xsedapa badan takut apa2 akan jadi.
Yup, tepat sekali sangkaan aku, salah sorang dari penghuni asrama menjerit sambil tunjuk bangunan sekolah area kelas aku.
"Hitammm..aaku takutt.. tolomg aku... "
kata budak yang nama Arif form 2.Warden pun cepat2 call ustaz, Kami masing2 pakat azan dekat telinga dia, pastu ada yang lindung mata dia cuba tutup dengan tapak tangan. Lama2 dia pengsan. Ustaz pun sampai baca2 sikit lepas tu percikan air dekat muka dia, sapu.
Ustaz kata dia lemah semangat. Malam esoknya. Ustaz panggil kawan2 dia untuk pagar kawasan asrama. Mungkin sebelum ni pernah pagar tapi dah lemah barangkali.
Tak lama lepas kejadian tu, Lagi sekali kami dikejutkan dengan Din budak form 3 lari keliling padang tanpa seurat benang di badan dia. Masing takut dah ni nak kejar., Terpaksa panggil warden dan call ustaz, sementara Ustaz nak sampai. Warden ajak kami ramai2 ikut dia kejar Din dan tangkap sebelum dia hilang dari pandangan mata kami.
Tu la antara kejadian seram yang jadi, ada lagi tapi banyak sangat kalau nak cerita takut jadi novel seram misteri plak. Dah la tema plu. Huhu
Hubungan aku lak ngan Akmal,aku cuba pulihkan dengan antar surat sebab dia dah xnak cakap sangat dengan aku. Tu ja la caranya. Banyak juga la surat yang aku kirim satu pun xda jawapan. Keras Betul hati dia ni.
Aku ambil keputusan, malam ni nak settle. Waktu dia tido, aku gi kat katil dia. Peluk dan cium dia ( pipi k) pastu raba satu badan, pastu acah lancap batang dia sampai keras.Aku dah jadi macam xwaras, Aku lancap dia lama2 sampai dia sedar. Pastu aku tarik dia tangan dia suruh dia lancap kan aku sambil paksa. Aku pegang tangan dan lancapkan aku, kira aku yang kontrol tangan dia. Dia cuba nak lepas dari apa yang aku buat.
Pastu, aku bisik kat dia "memang aku jahat, aku xlayak jadi abg hang!! aku gila. Gilakan hang"
Pastu aku belah dari satu.Aku pun xtaw apa yang aku dah buat.Memang betul gila kot. Dah kenapa aku buat camtu, lagi keruhkan keadaan ada la. bukan nak bagi baik. Start dari hari tu, aku plak yang merajuk dan xamik port dah pasal dia. Puas hati selama ni aku ja yang pujuk. Hati aku xdak sapa peduli pun. Lantak la apa nak jadi.
Hari2 berlalu macam biasa, aku sedar apa yang aku buat salah dan dalam masa yang sama aku perasan Akmal dari xlari or elak kalau ternampak aku. Entah apa yang dia pikir pasal aku, aku pun xtahu. Aku cuma harap dia xjadi rosak macam aku dah la. Kalau dia rosak , semua punca dari kes aku malam tu.. huhu..
Sampai hujung tahun, aku masih xberani nak minta maaf, kirim surat or cakap apa2 dekat dia . Aku just kerap lepak dengan Irfan ja. Irfan pun perasaan aku dan Akmal renggang tapi dia pilih untuk diam, tapi dia still rapat dengan Akmal. Tu pun dah cukup baik sebab aku xnak disebabkan aku, depa pulak yang masam muka sama sendiri.
So aku tamatkan Tahun ni dengan hati yang serabut gila, stress ,tension dan rasa bersalah. Wei Tahun depan dah SPM. Baik fokus masa depan ang dulu, ynag lain pikir nanti. Aku da setahun lagi masa dekat sekolah ni untuk pulihkan semua benda yang aku silap buat.
bersambung..
Pening kan cerita ni. Penulis pun gila 😂.. Haha kalau apa2 boleh komen. Satu lagi episode dan Tamat.
YOU ARE READING
Kisah Aku 1 : Aspura (complete)
Cerita PendekHanya pengalaman Aku/Fizi(bukan nama sebenar) mula2 terjebak dalam dunia P.L.U ni. Harap maaf, boring sebab ini pengalaman bukan fantasi. Thank sudi baca.Apa2 boleh komen. 😄