Part 9 : Adik Angkat

6.5K 73 32
                                    

01/01/200*

Tahun baru, Semangat baru !!

~Terindah, lagu yg terindah
Sengaja aku cipta untukmu yg terindah
Semoga dapat meluluhkan segala keraguan
Semoga dapat menghancurkan kerasnya batu prasangka

Aku takkan melupakanmu
Takkan meninggalkanmu
Takkan menduakan cintamu, kubersumpah
Aku tak ingin mengingkar janji
Tak ingin menjadi duri
Tak ingin menjadi api cinta yang membara

Rebahlah kau di pelukku
Lepaskan resahmu
Bebaskan jiwamu
Dari prasangka-prasangka burukmu
Dari kerasnya batu curiga oh

Semyumlah melati, sambutlah mentari
Raihlah cintaku hari ini ~

Radja - Takkan MelupakanMu

Ya, takkan melupakanmu sampai bila2, walaupun aku dah kamu benci, huhu 😔

Semuanya berlalu waktu aku masuk Form 3 , kali ni dapat dorm tingkat bawah Dorm D. Betul2 atas pejabat Penyelia Asrama. Walaupun aku dah dikategorikan Senior tapi dalam dorm waktu tu ada 2 orang form 5 ,3 orang form 4 dan 3 orang form 3. So dalam dorm tu aku still junior.

Sebelah dorm aku, Dorm C full dengan junior haha. 6 form 1 dan 2 form 2. Kira memang kena buli la dengan dorm kami, tambah time mandi konfirm jadi tukang cuci baju, iron baju haha. 

Aku pun usha la jugak adik2 junior mana taw ada yang comel hehe. Dan yup ada sorang ni cute sangat badan rendah dan sederhana ada lesung pipit, muka jambu dan nampak naif sangat. Disebabkan rasa tanggungjawab , aku xnak dia lalui benda yang sama jadi dekat aku. So aku offer dia jadi adik angkat aku. haha str8 to the point, yes dia terima . Mungkin salah satu strategi bagi dia untuk elak dibuli kot, tu yang dia terima aku.

Seminggu kemudian,

Kalau g mana pun time balik sekolah berkepit ja dengan aku. Oh lupa , Nama dia Irfan, aku panggil Pan ja sebab senang, nak panggil adik. rasa malu lak.  Dia ada kawan baik sebilik dengan dia Akmal , badan pendek tapi muscle haha ada taik lalat, pun cute jugak.

Lepas abes Prep, Aku saja la ajak Pan tdo kat bilik aku sebab senior banyak yang sibuk minggu awal sekolah ni entah apa yang dibuat sampai tido dekat Bilik Tayangan. Jadi ada la free katil 2 kosong. Katil aku macam biasa tepi dinding jauh dari pintu.

Pan cakap kalau nak ajak dia tdo dorm aku, Dia nak ajak akmal temankan. Aku fikir "dah kenapa nak ajak Akmal lak,dorm sebelah ja kot" 🤔
Tapi xpa la ada katil kosong. kebetulan kan.

So, disebabkan badan Pan ni kecik, Kami tdo sekatil ja. Aku teruja sangat bila ada adik angkat sebab aku anak bongsu, nak gak feel ada adik ni. Apa yang best ada adik ni kan. Leh usik dia, buli manja, haha arah buat kerja sikit. 😁

Akmal tido kat katil sebelah aku. Kebetulan, Malam tu hujan lebat, Kilat/Guruh bertubi-tubi berdentum. Pan pulak jenis yang takut kilat/ Guruh, dipeluk nya aku erat sambil muka ditekap dekat dada aku. Feel tu rasa best sangat. Susah la nak cerita feel tu. Bagi aku yang xde adik rasa macam protector gitu. Aku just balas pelukan dia dengan penuh kasih sayang abg kepada adik. Tak lebih dari tu. Meskipun dalam hati aku sayang sangat kat dia. Sapa nak buli dia kalau bawah dari form 3 memang kena dengan aku.

Hujan pun dah berhenti, Pan yang dari tdi peluk aku dah lama nyenyak rasanya. Aku pun nak lelap kan mata.Selang beberapa minit , aku rasa batang aku dipegang seseorang. yes. Pan yang pegang.

Aku masih pura2 tido nak tengok sejauh mana tindakan dia. terkejut la jugak bila adik angkat aku yang mula dulu. Dia cuma pegang batang aku tapi xbanyak pergerakan yang dia buat. Mungkin masih berwaspada dan takut2 aku sedar tindakan dia. Lama2 dia masukkan tangan dalam seluar aku dan pegang batang aku secara terus. Xlama lepas tu dia keluarkan tangan dia. dan sambung peluk aku dan tido.

Mungkin dia cuma nak ukur batang aku ja kot, xpun buat perbandingan dengan batang dia. haha confirm la aku menang.  Start dari malam tu, Pan selalu ajak aku tdo dekat dorm dia, katil dia sebab senang sikit xperlu Akmal teman lagi.

Tu ja la rutin aku, tiap malam tidur berpelukan dengan Pan. Sejak dari tu dah xda adegan pegang2 sama ada dari aku or dari dia. Just adik dan abang yang kongsi suka duka hidup kat asrama.

Sampai satu masa dalam beberapa bulan, bulan puasa macam tu rasanya. Kami agak renggang sikit. Aku pun xtaw kenapa dan apa puncanya. Hati aku rasa sakit yang xpernah aku rasa.Ye la waktu tu tension pun belum pernah rasa macam mana inikan pula perasan disisih oleh orang yang aku sayang sangat2 kat asrama tu.  Mana taknya tiap kali outing aku akan beli apa2 untuk bagi dekat dia, Selalunya chipmores sebab tu ja benda yang aku taw dia suka makan.  Bila besday dia aku sanggup himpun duit makan aku just untuk beli kek dan hadiah walaupun xmahal, tapi aku betul2 hargai dia.

Mungkin korang rasa aku poyo dan habes duit, ngada2 , tapi bagi aku yang xda adik ni. Aku rasa seronok bila ada adik tu yang sampai terlampau manjakan dia.

Bila kami dah makin renggang dan xtido sekali, aku hanya pikir satu jalan ja. iaitu tanya .... Akmal..

Mulanya Akmal xnak bagitahu, takut aku pecah rahsia yang dia bagitahu pasal si Pan tu. Aku pujuk dan janji yang aku xmarah dan diam.

" sebenarnya Irfan ada..." Akmal gugup..

"ada apa?" tanya aku nakkan kepastian.

" Abg angkat baru" noktah.

Ohh.. okay.. patut la selama ni xnak rapat dah sebab ada abg baru.. Aku diam. dan cuba hadam. stay cool fizi.. benda kecik ja. Xkan nak gaduh macam budak perempuan yang viral berebut abg angkat time 2021 ni 😂. Haha time travel sangat.

Aku dalam hati pikir idea lain nak bagi Pan cemburu.
So aku pun buat keputusan untuk ambil lagi satu adik angkat. siapa?

.... Akmal....

bersambung..

Yeah dah masuk tahun 3 lagi empat episode habes kot. Xnak buat panjang2  just ambil peristiwa penting ja. Dan kalau2 dua org adik aku ni baca.. iam sorry.. atas apa yang berlaku.. sama ada kau str8 or plu.. I miss u too. thank u guys yang baca. komen sikit huhu
Lupa Naz ,Zul dan Am mmg kena kick sebab mandi dalam tangki lupa mention.

Kisah Aku 1 : Aspura (complete)Where stories live. Discover now