Tipu la kalau cakap kat asrama xda kes buli(ragging), liwat, prank ,fly(keluar dri asrama tanpa izin waktu malam). Bila sampai hujung tahun ada la yang bawa hp , laptop curi2, jadi muncul la what we called 'pencuri'.
Jadi ada la kes curi hp kerap jadi. Sampai ada senior buat perangkap dan mengena,jadi memang xbawa jumpa warden sebab akan jadi kes lain sebab melibatkan hp dan laptop. Nanti xpasal kena sita.
Jadi inisiatifnya " ragging" .. .. .. ..
So pencuri yg kena tangkap tu confirm kena ragging ringan n berat. Contoh buat helikopter sampai 25 pusingan then lari keluar ikut pintu kalau berjaya selamat. Haha tapi mustahil, pening dia xleh bawak bincang. Seterusnya, fasa pijak telur. macam mana nk jelaskan ya. Ok macam ni :
1. Pencuri baring tangan atas kepala,ada orang akan pegang dua2 tangan tu.
2. Ada senior akan pegang dua belah kaki pencuri, dan kaki sebelah kaki senior akan letak celah kangkang pencuri.
3. So senior akan letak kaki dekat kote pencuri pijak2 sampai geng senior puas hati.Tak cukup lagi, last ragging pukul la. 5 senior and tuan barang ambil turn pukul, dan dorm aku tempat proceed hukuman sebab dorm kami paling jauh dari rumah warden.
Itu la hukuman nya.. sapa suruh curi kan.
Ada satu kes Abg Afiq kantoi merokok, ada senior report kat warden detail dia, kes khianat la ni. Senior kan xmkn keropok ikan tu so xda halal haram kalau report huhu. Nak taw sebab apa Abg Afiq kena report sebab pencuri tu ada bau2 bacang dengan Senior yg report tu. So dendam la. Abg Afiq pun kena buang asrama sebab merokok. Dan aku sekarang hilang protection, nasib la aku buat baik dulu jadi xda musuh n semua batch sayang aku hahaha.
Disebabkan Abg Afiq dan Geng dah kena buang Asrama. Total 5 orang. Abg Afiq,Abg Syah, Abg Juan, Pan(form3) Dan Ali(form3), muncul satu stable baru yang buat kacau kat asrama tu. Tak taw apa motif geng baru tu. buat kacau n prank semua penghuni. Geng Tu Nama "Night Monkey" . Ahli nya dalam 7@8 org. Semua pakai baju hitam bertopeng mesin rumput tu, dan aktif waktu malam saja.
Antara mangsa budak junior la, yang biadap tu.Junior tu ada buat kes macam cakap kurang ajar dengan senior dan satu malam dia kena ikat tangan kat katil, seluar kena londeh sampai abes. Badan lak tiarapkan. Nampak la bontot samar2 dalam kecerahan lampu koridor di celah atas pintu.
Macam mana aku nampak? Sebab budak tu satu dorm dengan aku. Wan namanya.Kulit Gelap, tinggi keturunan mamak. Ok berbalik hukuman tu. Mulut dah kena sumbat stokin. diorang amik bateri AA then sumbat dalam lubang budak tu. Pastu minyak cap kapak or Bam tiger aku xpasti. Calit dekat kote dia. Ish Ngilu kalau aku pikir balik. Dekat 15 minit gak la kena ikat. Kalau bateri tu keluar diorang sumbat balik.
Now budak tu pun dah nampak insaf haha. Bagus gak la. Night Monkey ni macam target orang yang biadap or tok bond ja. Pernah sekali diorang prank warden. Warden tengah ronda waktu malam cek dorm dah tutup lampu belum. Sampai satu hujung bahagian bangunan tu. Warden pun suluh torchlight pastu.. terus pengsan... tuupppppp.. jatuh.
Nak tahu apa warden tu nampak. Dia nampak 3 kelibat tulang rangka tengah menari dekat hujung koridor tu. Alahai.. Seminggu demam xpergi sekolah mengajar. Night Monkey la, pakai bju hitam lukis tulang atas baju guna kapur kasut. Warden lak perempuan. haha. kejam betul. So lepas dari tu warden pun dah tukar ke warden lelaki.
Banyak lagi la keja Night Monkey. janji xkcau aku sudah. Yang misterinya xda sapa taw ahli2 yang terlibat.
Disebabkan kes rokok dah jadi trend, maka operasi cari perokok giat dijalankan oleh warden baru ni. Tok bond tu pulak dah kena pulau jadi xda la sumber nak diberitahu kepada warden. Nak xnak warden sendri kena turun padang cari perokok.
Sampai satu malam hujung minggu (jumaat) tu, ada spotcheck mengejut. Hari minggu off lampu pukul 12am .Semua penghuni kena turun ke dataran depan bangunan asrama putra. Berbaris ikut dorm. Semua 8 dorm,Satu Dorm 8 penghuni jadi ada 64 penghuni tengah berbaris. Waktu tu dah jam 11.45malam. ada yg turun pakai kain pelikat ada yg pakai short. ada yang Dah masuk alam lain dibangunkan secara paksa hahaha.
" Semua letak tangan depan, macam hantu cina, " kata warden.
kami pun yang blur ikut ja. Waktu tu xtaw kata spotcheck cari perokok sampai ada senior bisik kes rokok,.. Warden pun cium/hidu tangan sorang2.
Nak dijadikan cerita.Ada sorang Senior yg isap rokok ni, xpikir panjang ,dia seluk batang dia.uli2 batang dia bagi ada bau masham sikit. Aiyo.. aku tengok pun.. Erghhh geli bodo.. Ada siap seluk bontot sendri calit celah bontot tu. Bau dia mesti perghhh.. haha.
Sampai turn depa. warden pun bau. Muka macam pening ja warden tu. Kesian sungguh haha. Tu ja aku nak cerita bab operasi yang ada. Haha ada lawak ada seram, ada marah. Tapi tu la pahit manis duduk asrama. Korang xkan rasa brotherhood yg macam ni.bersambung..
Nanti aku sambung. nak cari point yg hujung tahun lak. Harap suka, sebab kisah ni bukan all about plu. Just pengalaman yg menjadikan aku plu. hehe thank you baca. tq support
YOU ARE READING
Kisah Aku 1 : Aspura (complete)
Short StoryHanya pengalaman Aku/Fizi(bukan nama sebenar) mula2 terjebak dalam dunia P.L.U ni. Harap maaf, boring sebab ini pengalaman bukan fantasi. Thank sudi baca.Apa2 boleh komen. 😄