Part 14 - Redha (Last Chapter)

1.6K 26 4
                                    

Aku mulakan dengan Ucap Selamat Berbahagia kepada para pembaca yang buatkan cerita ni bertambah view. Aku pun tak sangka view dia naik tinggi dari cerita aku yang lain. 😂

Chapter ni ,just chapter khas yang aku rasa aku tak patut tulis tapi aku harus share.. Gitu la puncanya.

Macam yang korang dah baca di hujung chapter lepas. Aku dah gtaw pasal pengakhiran hidup diorang sekarang kecuali aku dan beberapa update.

Akmal n Irfan eh nama adik aku tu? Sebab nama asal dan made up ni buat aku pening. So , Akmal dah kahwin macam aku mention. So, harini.. adalah hari jadi adik angkat first aku.. Irfan. Haha.. tahun 2021 aku wish di wasap.. Then just satu baris reply. So , tahun 2022 aku wish di fb( oldschool aku ni😔) then dia tak respond langsung. No like,no react,of course no komen. Tahun ni.. Aku cuba nak wish lagi.. End up.. aku nampak pic dia bersama isteri. (Aku tumpang bahagia bila taw dia dah kahwin) Cuma aku terkilan, takda satu usaha utk dia hubungi aku atau jemput aku. Yup. harini aku dah 100% redha yang aku dah takda kaitan buat selamanya. Dan aku " Orang Luar" yang sememangnya aku tak pernah jangka benda ni. Aku cuma jangka akan boleh rapat walaupun sebagai kawan. Tapi end up.. aku Hanya Orang Luar.
😂😁

Baru ni ada adik junior dalam ni tanya aku macam mana aku hadapi semua ni, yang situasi dia hampir sama, yup.. aku jawab macam tak kisah semua ni. Tapi ya. Tiap tahun aku tak mau wish besday or ucapan raya. Tapi hati ni akan paksa jari ni taip dan send walaupun hanya bluetick jawapan dari ucapan tu. Aku bertegas haha.. aku cuba lupa semua memori ni. Help me hahaha 🤣.. Buat adik2.. ehh ex adik2.. aku bukan abg yang baik. Aku bukan ada bakat yang rare. Aku xpopular mcm abg senior yang lain. Tapi aku cuba curahkan perhatian dan tenaga sepanjang hampa bersama aku sebelum ni.. Tapi aku taw.. pengorbanan yang aku tunjuk ni ibarat garam dilautan.. Tak begitu bernilai.. Aku hanya midcard.. Aku hanya mampu harap yang sampai kepada hampa adalah doa aku.. aku harap kalau boleh berjumpa diatas sana nanti..aku akan minta maaf dan jelaskan semuanya.. pengakhiran dan pengadilan aku pun belum pasti.. tapi percayalah.. Aku takkan pernah lupa hampa.. tapi aku kuburkan memori pernah mnjadi sedara angkat. aku hanya akan anggap sebagai kenalan sekolah..

Aku pun tak taw apa yg aku tengah rasa. Tapi tak penting pun. aku cuma satu tempat persinggahan.. Tq readers.

Kisah Aku 1 : Aspura (complete)Where stories live. Discover now