Chapt 1

55 6 5
                                    

୨⎯ " The Dark Past "⎯୧
.·:*¨༺ •---------••---------• ༻¨*:·.

-HYUNJAE PoV-

Aku terjaga apabila alarm aku mula berbunyi. Eishh! Bising betul. Aku memanjangkan tangan aku bagi menutup alarm tersebut. Aku mencelik mata aku apabila sinaran matahari yang memancar ke seluruh ruangan dalam bilik aku. Jam ditilik, baru pukul 7.25. Aku bangun dan pergi siapkan diri aku.

Setelah selesai bersarapan, aku menggalas beg aku lalu keluar dari rumah. Mestilah aku kunci pintu dulu. Taknak aku bagi pencuri barang² aku.

Oh ya!! Lupa nak kenalkan diri. Aku lee hyunjae. Aku baru pindah ke kawasan sini, so now aku nak ke kolej baru aku. Aku ni hensem okay? Ramai peminat. Tak caya? Tengok lah. Semua orang pandang aku. Jangan salah faham eh? Aku bukan playboy. Malah, hati aku tak terbukak kat mana² yeoja. Tak pernah sekali pon. Aku juga dingin orangnya. Cubalah dekat ngan aku.

Okay! Aku sekarang dah sampai kolej. Cantik jugak tempat ni. Tapi macam biasalah, aku melangkah masuk ke perkarangan kolej dengan dinginnya.

(Korang imagine ja macam YOO JIHA. Centulah dia)

Aku perasan semua pelajar di sekeliling aku tengah memandang aku. Aku tau aku hensem. Takyah lah nak pandang aku macamtu sekali. Yang aku peliknya, pelajar namja pon pandang aku. Ah sudah! Jangan ada yang songsang sudah.

Aku hanya membiarkan diorang semua dan terus berjalan ke arah pejabat. Jangan tanya. Aku pon tak tahu pejabat kat mana. Aku hentam ja, kalau sesat nasiblah. Tengah² aku berjalan mencari lokasi pejabat, tiba² ada orang terlanggar aku sampai kami berdua terjatuh.

“Adeh!! Sakitnyaaa!" Aku terdengar orang tu bercakap. Aku membuka mata aku dan nampak seorang namja tengah menahan sakit di depan aku akibat terjatuh. Dia kemudian tersedar kewujudan aku.

“Ah! Sorry sangat²!! Kau okay?" Dia terus bangun dan hulurkan tangannya pada aku. Aku menyambut hulurannya dan bangun dengan bantuan daripadanya.

“Gwaenchanha?" Soalnya. Aku mengabaikannya lalu menepuk² baju aku. “Kau... Student baru eh?" Aku hanya mengangguk. “Err... Kau kelas apa? Nak aku bawak kau kelas kau?" Aku memandangnya. Tinggi gak ehh hidung dia? Mesti banyak menipu.

“Aku cari pejabat. Kau tahu kat mana?" Yelah kan. Daripada aku buang masa menyesatkan diri kat kawasan kolej ni, baik aku tanya dia. Cepat sikit kerja aku. Lagi pon dia nampak baik.

“Biar aku bawak kau! Jom!" Dia terus menarik tangan aku dan heret aku ke pejabat.

•°•°•°•°•°•

“Nampaknya kita tak sama course. So, err...."

“Hyunjae."

“Ah! Hyunjae. Aku juyeon. Lee juyeon. Nak barkawan?" Dia menghulurkan tangannya. Aku menyambut. “Now, kita kawan. Dah, jom!! Aku hantar kau pergi kelas." Dia sekali lagi menarik aku dan kami menuju ke kelas.

“Bye hyunjae!! Jumpa rehat nanti!!" Aku hanya mengangguk dan masuk ke kelas aku. Dan macam biasa, student kat sini mula pandang² aku. Ada yang dah menjerit macam kena histeria dah. Aku hanya mengabaikan mereka. Lecturer yang kebetulan baru masuk pon tertumpu pada aku.

₍₍C⁾⁾ 𝚃𝙷𝙴 𝙳𝙰𝚁𝙺 𝙿𝙰𝚂𝚃 || ʟᴇᴇ ʜʏᴜɴᴊᴀᴇWhere stories live. Discover now