୨⎯ " The Dark Past "⎯୧
.·:*¨༺ •---------••---------• ༻¨*:·.- AUTHOR PoV -
-- A Few Weeks Later --
Juyeon dan jyujin masih dibuai mimpi di dalam bilik juyeon. Well, malam tadi diorang main game dalam bilik juyeon. Lepas habis main, kedua² mereka langsung tertidur di atas katil.
Jyujin yang masih lena tidur di atas katil milik juyeon terjaga apabila mendengar alarm telefonnya berbunyi.
Dia mematikan alarm tersebut sebelum mencelikkan matanya. Dia mengubah posisinya yang baring kepada duduk. Kembarnya yang masih lena tidur di sebelahnya ditatap seketika sebelum matanya beralih memandang skrin telefonnya.
"15 January??" Gumamnya sendiri. Dia melihat kembali Juyeon yang masih dibuai mimpi itu.
"Birthday kita lah, oppa~" Ujarnya dalam nada berbisik supaya tidak mengejutkan abang kembarnya itu.
Satu kucupan mendarat di pipi juyeon dengan lembut sebelum gadis itu memandangnya dengan senyuman lebar.
"Happy birthday, twinnie ~~" Bisiknya lalu terus bangun dan turun dari katil lalu menuju ke pintu tanpa menghasilkan sebarang bunyi yang boleh mengejutkan juyeon.
Gadis itu terus menuju ke arah bilik hyunjae.
'KNOCK KNOCK!!'
Pintu bilik diketuk lembut.
"Hyunjae-ah! Hyunjae!" Panggilnya dengan suara yang perlahan.
Namun tiada sebarang sahutan.
"Hyunjae??" Jyujin menjadi semakin hairan.
"Hyunjae? Saya masuk eh??" Dia terus membuka pintu bilik hyunjae dengan perlahan. Seluruh sudut bilik tersebut diperhatikan dengan tajam.
"Hairan?" Ujarnya sendiri apabila melihat tiada sesiapa di dalam bilik tersebut.
"Hyunjae?" Jyujin mula menapak memasuki bilik tersebut. Dicarinya jejaka itu di setiap sudut bilik tersebut.
Bilik mandi, bawah katil, dalam almari, bawah meja solek, dalam laci, bawah bantal dan selimut. Gadis itu juga memegang pada dinding almari.
Manalah tau kalau² hyunjae ni buat bilik rahsia senyap² ka?
"Ish! Mana pulak dia ni?" Soalnya sendiri sebelum dia melangkah keluar dari bilik tersebut dan mula mencari kelibat hyunjae di seluruh sudut rumah itu.
Tempat terakhir ialah di mini garden di tingkat atas.
"Hyunjae? Awak kat sini ka??"
Sayang sekali, masih tiada kelibat hyunjae dijumpai.
"Ish! Mana lah dia ni pergi pagi² macamni??" Gumamnya sendiri sebelum mula mendial number hyunjae.
( Pagi lah sangat. Dah tengah hari tu korang tido —_—!! )
"Eh? Tak angkat? Mana dia pergi?" Soalnya sendiri sambil matanya melihat keluar balkoni.
YOU ARE READING
₍₍C⁾⁾ 𝚃𝙷𝙴 𝙳𝙰𝚁𝙺 𝙿𝙰𝚂𝚃 || ʟᴇᴇ ʜʏᴜɴᴊᴀᴇ
FanfictionThe past that only 'he' knows. The dark past that made 'him' suffer in the rest of 'his' life. The truth about 'him' Sambungan daripada 'I WANT TO GO BACK' START :13/9/2021 END :16/1/2023