୨⎯ " The Dark Past "⎯୧
.·:*¨༺ •---------••---------• ༻¨*:·.- JYUJIN PoV -
"Serius lah hyunjae tu kat rumah kau sekarang!?" Tubuh aku sekaligus digoncang oleh yuna yang teruja tu.
"Ish! Iye! Kan aku dah cakap. Dia kat rumah aku. Aku tak kasi keluar." Jawab aku selamba.
"Untung lah kau. Ada jejaka hensem dalam rumah kau. I mean, dua orang jejaka hensem." Aku memandangnya dengan sebelah kening dijongketkan.
"Dua? Siapa lagi sorang?" Aku dah fikir negative dah. Yuna ni nampak sapa lagi dalam rumah aku?
"Ish, kau ni! Oppa kau lah. Lee juyeon tu lah. Takkan kembar sendiri pon kau tak ingat?" Tak pasal² bahu aku mendapat tamparan daripada yuna.
"Oooo.... Juyeon. Hensem ka?" Soalan aku membuatkan yuna memberikan reaksi terkejut pada aku. Dan sekali lagi, bahu aku ditampar oleh si yuna ni.
"Mestilah hensem! Kalau tak, takdanya yeoja² kat kolej ni tergila-gilakan juyeon tu. Haihh (人*'∀`)。*゚+ untungnya sapa dapat juyeon tu." Aku memandang yuna dengan tatapan jijik. Siyes ah perempuan ni!?
"Untung apa? Dia tu lembab. Pastu sikit² aku jugak yang kena. Eish! Kalau lah aku boleh tusuk dia, dah lama aku buat." Kata aku lalu meninggalkan tawa jahat pada hujung ayat aku.
"Apalah kau ni! Beruntunglah sebab kau ada kembar yang hensem, sayangkan kau, dan sanggup buat apa² ja untuk kau. Aku ni, mana ada siblings. Anak tunggal ja tau?" Yuna lantas memuncungkan bibirnya.
"Ololooo, dia ni. Takpalah. Aku kan ada untuk jadi siblings kau?" Lengan aku terus memeluk leher yuna yang sememangnya lebih tinggi dari aku. Yelah, aku ni cuma sampai paras telinga dia ja. Tulah sebab juyeon panggil aku pendek.
"Omoo!! Dah lah tu. Kelas aku dah nak start dah. Sampaikan salam sayang aku kat hyunjae. Oh! Dan juyeon sekali eh? Hehe~ Bye!!"
"Oi oii!! Yuna— Eishh! Dia ni kan?" Haihhh.... Sabar jelah, lee jyujin sebab kau kena hadap perangai best friend kau yang suka tengok namja hensem.
"Nasiblah aku bukan macam dia." Ujarku pada diri sendiri.
"Awak cakap dengan siapa?" Terhincut bahu aku apabila suara seseorang menegur aku dari tepi. Aku berpaling melihat gerangan tersebut.
"Eo? Awak dari kelas yang sama dengan juyeon kan?" Aku menundukkan sedikit kepala aku.
"Jadi, awak kenal saya lah kan?" Soalnya. Aku hanya mengangguk.
"Saya pernah nampak awak dan juyeon keluar sama-sama. Jadi, saya anggap awak rapat dengan dia." Kata aku. Fuh! Awkward nya. Tak pernah aku jumpa dia depan-depan dan bersembang macamni. Selalunya nampak dia dari jauh ja.
Tapi bila tengok depan-depan macamni.... Comel lah pulak dia ni.
"Kami memang rapat jugak. Tapi tak selalu lepak sama-sama. Juyeon kata dia nak kena jaga adik kembar dia yang pendek dan mengada." Terbeliak mata aku bila dengar apa yang keluar dari mulut dia ni. Dia hanya melepaskan sengihan saja melihat reaksi aku.
"What!? Dia cakap macamtu kat awak? Pasal saya?" Dia hanya mengangguk saja. Memang nak kena juyeon ni. Nasib aku sayang dia. Kalau tak, Sekarang jugak dia mati kat tangan aku. "Oh yea, mana juyeon?" Soalku.
YOU ARE READING
₍₍C⁾⁾ 𝚃𝙷𝙴 𝙳𝙰𝚁𝙺 𝙿𝙰𝚂𝚃 || ʟᴇᴇ ʜʏᴜɴᴊᴀᴇ
FanfictionThe past that only 'he' knows. The dark past that made 'him' suffer in the rest of 'his' life. The truth about 'him' Sambungan daripada 'I WANT TO GO BACK' START :13/9/2021 END :16/1/2023