୨⎯ " The Dark Past "⎯୧
.·:*¨༺ •---------••---------• ༻¨*:·.- HYUNJAE PoV -
Aku terus menuju kearah garden seperti yang diberitahu oleh Yuna. Aku akhirnya akan membawa gadis idaman aku keluar date.
Aku juga sudah bersedia untuk confess dan lamar dia. Jantung aku betul-betul berdebar tak sabar betul untuk aku confess padanya. Aku harap semuanya akan berjalan dengan lancar.
Setibanya aku di garden tersebut betapa hancurnya hati aku apabila melihat gadis yang akan aku lamar itu sedang bermesra dengan lelaki yang sangat aku tidak suka.
Rantai yang aku pegang jatuh ke tanah. Hati aku betul-betul retak. Jiwa aku seperti sudah lenyap dari jasad aku. Aku harap apa yang aku lihat ni tidak benar.
Perkara yang membuatkan aku semakin sakit hati ialah aku nampak diorang berdua......
Kiss.
Semakin remuk hati aku melihat perkara tersebut.
"Hey, hyunjae? Sorry aku lambat." Suara gadis itu aku abaikan.
"So how? Hyunjae? Hyunjae? Apa yang kau tengok—" Aku dapat dengar dia 'gasp'.
"Then apa yang kau buat kat sini? Kau patut pergi rampas dia. Kalau kau masih berdiri kat sini dan tak buat apa, diorang maybe akan end up together. Yah! Kau dengar tak? Lee hyunjae!"
"Dia dah terima changmin. Aku terlambat. Heh! Kelakar betul bila aku fikir yang aku mampu dapatkan dia. Sedangkan benda tu mustahil." Aku berpaling dan pergi meninggalkan yuna sendirian di situ.
"Hyunjae! Yah! Eodiga!? Hyunjae!!"
- AUTHOR PoV -
"Hyunjae?" Jyujin terus mengangkat wajahnya apabila mendengar nama hyunjae. Lantas dia bangun untuk mencari kelibat hyunjae.
"Jyujin, wae? Kenapa ni?"
"Aku dengar suara yuna. Dia panggil hyunjae. Maknanya mesti yuna dah sampai. And hyunjae mesti ada dengan dia kan?" Gadis itu menjadi teruja.
"So... Kau nak pergi?" Jyujin memandang changmin serba salah.
"Sorry. Tapi takpa. Kita boleh lepak lain kali. Study well!!" Entah kenapa terasa berat pula hati changmin untuk membiarkan gadis itu pergi. Bukannya apa, dia sangat sayangkan jyujin. Seperti hyunjae, dia juga berharap gadis itu akan mempunyai perasaan yang sama terhadapnya.
"Btw, seronok harini. Jeongmal gomawo~~" Jyujin memberikan changmin pelukan. Lelaki itu membalas pelukannya.
Bahagia.
"Cheonman. Aku harap kita akan dapat keluar bersama lebih lama lepas ni." Ujar changmin. Pelukan tersebut dileraikan serta-merta.
"We will. Annyeong!!" Lambaian kecil diberikan sebelum gadis itu berlalu pergi.
Changmin hanya mampu melihat kelibat si gadis pergi meninggalkannya.
•°•°•°•°•
"Yuna!!" Sapa jyujin yang semakin menghampiri Yuna.
"Jyujin-ah. M-mwohae?" Soal yuna teragak-agak.
"Aku tunggu kau dari tadi. Kenapa lambat sangat?"
YOU ARE READING
₍₍C⁾⁾ 𝚃𝙷𝙴 𝙳𝙰𝚁𝙺 𝙿𝙰𝚂𝚃 || ʟᴇᴇ ʜʏᴜɴᴊᴀᴇ
FanfictionThe past that only 'he' knows. The dark past that made 'him' suffer in the rest of 'his' life. The truth about 'him' Sambungan daripada 'I WANT TO GO BACK' START :13/9/2021 END :16/1/2023