୨⎯ " The Dark Past "⎯୧
.·:*¨༺ •---------••---------• ༻¨*:·.Aku kini berdiri betul² di hadapan rumah juyeon. Katanya nak ke kampus sama². Nak dekat 1 jam aku tunggu dia tak keluar² pon dari tadi.
“LEE JYUJINNNNN!!!!!"
Betapa terkejutnya aku terdengar suara jeritan yg sangat kuat dari dalam rumah tersebut. Tak lama kemudian ada sesosok tubuh berambut panjang berlari keluar dari pintu utama rumah tersebut. Dia yang berlari keluar dari pagar pon terhenti mengejut akibat terserempak dengan aku yg masih berdiri di pagar tersebut. Mata kami bertentangan.
“JYUJINNN!!! KAU SINII!!! BAGI BALIK FON AKU!!"
Kami berdua tersedar dari lamunan setelah terdengar jeritan seorang lelaki. Sebaik sahaja kami berpaling, juyeon berada betul² di hadapan kami berdua. Juyeon terus merampas sesuatu di tangan gadis tersebut.
“Lain kali, bawak lari barang sendiri." Juyeon merengus geram. Marah betul. “Eo, hyunjae? Bila kau sampai?" Soal juyeon. Baru sedar ka aku kat sini?
“Lama lah jugak. Asal kau lambat?" Soalku.
“Budak ni lah! Pergi sorok fon aku pagi² ni." Juyeon lalu menjeling tajam ke arah gadis tersebut. Dia hanya tersengih-sengih. Ianya mengingatkan aku pada sesuatu.
⋋✿ FLASHBACK ✿⋌
- AUTHOR POV-“OI OII!! Bagi lah balik!!"
Kelihatan 2 orang kanak² lelaki sedang berkejar-kejaran di ruang tamu.
"Kejarlah!! Kejarlah!!"
"Alaa, hyung!!! Bagilah hyunjae kapal terbang tu!!"
"Yelah²... Nah."
"Yeayy!!!"
'PLAK' (bunyi apa aku buat nih!?🐇)
Sedang si kecil yang bernama hyunjae tadi berlari menuju ke arah hyung nya yang disayangi, kakinya tersadung dan membuatkan tubuh kecil itu terjatuh ke lantai.
"HYUNJAE!!" Si abang berlari mendapatkan adiknya yang sudah tersembam pada lantai ruang tamu tersebut.
"Hyunjae?? Neon gwaenchanha??" Dia membantu mengangkat tubuh adiknya yang hanya kecil seinchi daripada dirinya. Si abang memapah tubuh adiknya ke sofa dan bantunya duduk.
"Hyung, sakit..." Wajahnya sedikit merah dan matanya mula berair sambil dirinya cuba menahan rasa sakit yang dialami.
"Jamkaman!! Hyung panggil appa." Tanpa berlengah, tubuh si abang mula hilang dari pandangan menuju ke arah bilik tidur bapanya.
⋋✿ END OF FLASHBACK ✿⋌
Satu keluhan keluar dari mulut hyunjae.
"Jae?? Kau okay??" Soal juyeon.
"Eo?? Aa.. Okay²!!" Wajah hyunjae ditatap misteri oleh kembar tersebut. "Wae?? Jangan pandang aku macam aku buat salah." Hyunjae melarikan pandangannya ke arah lain.
"Dah lah tu lee hyunjae! Jom pergi kelas!" Ajak juyeon lalu mula melangkah pergi meninggalkan hyunjae di belakang bersama-sama jyujin.
“Hmmm...." Jyujin yang masih berada di sebelah hyunjae hanya menatap hyunjae seperti seorang detektif.
“Yang kau asal?? Jangan pandang aku macamtu." Kaata hyunjae.
Gadis itu masih tidak bersuara dan berjalan mengelilingi hyunjae tanpa mengalihkan pandangannya dari jejaka itu.
Hyunjae mula rasa tak selesa dengan kelakuan gadis itu terhadapnya lalu dia terus mulakan langkah pergi dan meninggalkan gadis itu sendiri.
“Yah!! Jangan tinggal aku lah!!" Jerit jyujin dan terus mengejar hyunjae.
"Mulai sekarang, jangan sesekali pandang aku macamtu." Kata hyunjae tanpa memandang si gadis.
"Biarlah. Lagi pon.... Haihh.." Keluh jyujin.
"Lagi pon??" Soal hyunjae.
"Tak da apa lah... Teringat someone ja." Buat seketika gadis itu tertunduk menatap tanah. Hyunjae yang di sebelahnya masih tidak mempedulikan dirinya.
"OII!! CEPATLAH!! NAK LAMBAT KA!??" Jeritan jugeon berjaya menarik perhatian kedua² mereka. "X PAYAHLAH NAK SWEET² SEKARANG!! BALIK NANTI PON BOLEH DATE LAH!!"
"YAHH!! MANA ADA!!" Terus jyujin lari ke arah juyeon dengan penuh geram. Namun, juyeon terlebih dahulu melarikan diri apabila melihat 'harimau' yang telah mula mengganas itu mengejar dia. Hyunjae yang tidak mahu terlibat dalam sesi kejar mengejar itu hanya terus berjalan tanpa menghiraukan kembar tersebut. Dia masih memikirkan tentang pandangan jyujin terhadap dirinya tadi. Pelbagai persoalan yang tak terungkap bermain-main di dalam kepalanya ketika itu.
"Isanghae...."
┉┈◈•---------••---------••---------•◈┈┉
Okay!! Annyeong n I'm back setelah lama menghilang dan x update story.. The main reason is aku terlalu sibuk dengan hal kolej... Sorry for siapa yang tunggu cita ni update.. I'm so sorry for the very late update okay?? N sorry sebab chapt ni sangat² pendek!!! Dah lah kena tunggu lama, pastu dah update chapt pendek... I'm so sorry okay?? I will make sure next chapt akan lebih panjang. Tapi siyes aku x sangka ada yang menanti update cita ni... Terharu aku.. ingatkan cita ni x laku. But aku sangat appreciate lah dgn korang yg support n tunggu story ni update.
Panjang pulak aku leter ni... Apa pon thanks for sapa yg support cita ni!! Teruskan vote n comment okay?? Thanks guys!! (◍•ᴗ•◍)❤
YOU ARE READING
₍₍C⁾⁾ 𝚃𝙷𝙴 𝙳𝙰𝚁𝙺 𝙿𝙰𝚂𝚃 || ʟᴇᴇ ʜʏᴜɴᴊᴀᴇ
FanfictionThe past that only 'he' knows. The dark past that made 'him' suffer in the rest of 'his' life. The truth about 'him' Sambungan daripada 'I WANT TO GO BACK' START :13/9/2021 END :16/1/2023