୨⎯ " The Dark Past "⎯୧
.·:*¨༺ •---------••---------• ༻¨*:·.- AUTHOR PoV -
Pagi sudahpun tiba. Jyujin perlahan-lahan cuba membuka matanya. Hairan jadinya melihat dia sedang terbaring di atas sofa. Tubuhnya dilitupi dengan selimut yang hangat.
"Macammana aku boleh tidur kat sini?" Soalnya sendiri.
Terus dia bangun dari posisi tersebut. Dia menguap dan meregangkan badannya.
Juyeon yang masih belum sedar di atas katil menjadi tatapannya.
"Oppa.... Oppa...." Panggilnya lembut. Keluhan berat dilepaskan. "Bila oppa nak sedar?" Soalannya langsung tidak dibalas. Gadis itu kembali duduk di sebelah katil. Kepalanya dibaringkan di sisi juyeon. Sebelah tangannya bermain² tangan milik juyeon.
"Saeng bosan. Oppa cepatlah bangun. Oppa tak penat ka tidur lama²?" Sekali lagi soalannya hanya dibalas dengan kesunyian.
"Oppa ni jangan tidur lama². Ingat sikit kelas. Oppa jangan nak ponteng lama² eh?" Masih sempat dia bergurau dengan jasad juyeon itu. Masih mamai muka dan nadanya.
Tak lama kemudian, pintu wad dikuak. Jyujin memalingkan wajahnya bagi melihat gerangan tersebut.
Changmin.
"Awak dah bangun?" Soalnya. Jyujin hanya mengangguk.
"Awal betul awak datang?" Soal si gadis pula.
"Saya tidur sini. Saya dan hyunjae sama² tolong tengokkan awak dan juyeon malam tadi." Jawabnya. Jyujin hanya meng'oo'kan saja. Gadis itu melihat sekeliling.
"Mana hyunjae?" Soalnya dengan wajah yang masih mamai.
"Dia dah pergi kelas." Jawabnya sambil meletakkan bungkusan makanan di atas meja sebelum membukanya.
"Awak tak pergi kelas ka?" Gadis itu menyoal lagi. Changmin menayangkan senyuman.
"Saya dah minta izin lecturer saya yang saya lewat sikit. Saya nak pastikan awak sarapan dulu. Saya tahu awak takkan makan kalau tak dipaksa. Kalau awak dah makan, barulah tenang jiwa saya nak pergi ke kelas." Changmin terus bangun dan memimpin gadis itu ke sofa.
"Saya taknak makan." Ujar jyujin sambil matanya menatap kosong makanan yang berada di atas meja kopi itu.
"Awak kena makan. Nanti kalau awak sakit kan susah?" Jyujin hanya mendiamkan diri. "Buka mulut." Pinta changmin setelah mengaup sesudu nasi goreng.
Tiada sebarang respon daripada gadis di hadapannya.
"Kalau juyeon bangun dan tahu awak tak makan dari semalam, mesti dia risau sangat²." Kata² changmin membuatkan jyujin memandang juyeon sayu.
"Fine." Jawab gadis itu. Changmin mengukirkan senyuman dan mula menyuapnya.
•°•°•°•°•°•
- CHANGMIN PoV -
Aku keluar dari kelas untuk ke tandas. Lagipun dapat rehat 10 minit. Sebaik saja aku keluar dari tandas, aku melihat satu sosok tubuh yang sangat aku kenal. Aku terus mengejarnya.
YOU ARE READING
₍₍C⁾⁾ 𝚃𝙷𝙴 𝙳𝙰𝚁𝙺 𝙿𝙰𝚂𝚃 || ʟᴇᴇ ʜʏᴜɴᴊᴀᴇ
FanfictionThe past that only 'he' knows. The dark past that made 'him' suffer in the rest of 'his' life. The truth about 'him' Sambungan daripada 'I WANT TO GO BACK' START :13/9/2021 END :16/1/2023