୨⎯ " The Dark Past "⎯୧
.·:*¨༺ •---------••---------• ༻¨*:·.
- HYUNJAE POV -
Lepas ja habis kelas, aku terus pergi kerja macam biasa. Minda aku tak habis-habis fikirkan kata-kata yuna tadi.
"Kalau kau buat benda ni, aku jamin yang dia akan mula sukakan kau."
Kata-katanya tak henti-henti berlegar dalam fikiran aku.
"Hey, jae?"
Terus tersedar aku dari lamunan apabila terdengar suara younghoon memanggil aku.
"Termenung apa tu? Teringat jyujin ehh??" Soal younghoon dengan nada dan riak wajah yang mengusik. Lengan aku pula disiku-siku olehnya.
"Mwo? Kenapa pula aku nak kena fikir pasal dia? Michin." Balas aku.
"Obviously kau memang ada hati dengan dia. Kau kenal yuna kan?" Aku memandang younghoon hairan. Asal dia ni tiba²?
"Dia yang bagi tahu aku. Tapi! Kalau dia tak bagi tahu pun, aku tetap dah tahu~" Sinis saja pandangan dia. Suka lah tu usik aku.
"Apa kaitan korang berdua pulak ni?" Soalku.
"Rahsia. HAHAHAHHAAH!!" Poker face aku memandang wajahnya. Sakit ja hati aku ni.
"Kau nak ngorat jyujin en? Yuna dah bagi tau aku. Dia minta bantuan aku untuk misi ni." Aku mengangkat kening.
"Misi apa?"
"Misi menarik hati lee jyujin untuk lee hyunjae. Amacam? Lawa tak?" Aku memandang younghoon dengan wajah tak percaya.
"Kau ni biar be—"
"Shh shhhh!!!! Diam! Dengar apa aku cakap. Yuna dah bagi aku plan yang sama dia bagi tahu kat kau. Aku akan tolong kau dengan plan ni."
"Kau serious lah?" Datar saja aku menyoal. Dia hanya mengangguk dengan tangan yang disilangkan ke dada.
"Yuna kata waktu yang sesuai untuk mulakan plan ni minggu depan. Kenapa minggu depan? Sebabnya changmin dan juyeon akan terlalu sibuk dengan exam diorang. So, line clear! No changmin, no penghalang. Kau dengan jyujin pun akan dapat bersatu." Terang younghoon panjang lebar.
Aku hanya memandang dia kosong. Namun, jantung aku tetap tak boleh nak relax.
"Changmin tu. Baik budaknya. Tapi kau nak tahu?"
"Mwo?"
"Dia sendiri yang cakap kat aku yang dia ada hati dengan jyujin." Membuntang mata aku memandang younghoon.
"MWO!?"
"Wow!! Relax, bro. Customer ada lagi ni. Janganlah jerit²." Aku menarik nafas dan menghembuskannya. Sabar!!!
"Macamtulah. Aku bukan nak balahkan kau dengan changmin tu. Aku just nak ingatkan kau yang kau sekarang ni ada pesaing. Jadi, baik kau buat betul² kalau kau nak menang. Maksud aku pikat yeoja pujaan kau tu secara adil. Janganlah kau pergi serang budak changmin tu pulak. Kang aku sepak kau kang, mahunya roh melayang dari badan. Masa tu, kau tengoklah sendiri pujaan hati kau tu dengan orang lain. Cuba sabar sikit. Tch!"
YOU ARE READING
₍₍C⁾⁾ 𝚃𝙷𝙴 𝙳𝙰𝚁𝙺 𝙿𝙰𝚂𝚃 || ʟᴇᴇ ʜʏᴜɴᴊᴀᴇ
FanfictionThe past that only 'he' knows. The dark past that made 'him' suffer in the rest of 'his' life. The truth about 'him' Sambungan daripada 'I WANT TO GO BACK' START :13/9/2021 END :16/1/2023