Chapt 15

22 3 48
                                    

୨⎯ " The Dark Past "⎯୧
.·:*¨༺ •---------••---------• ༻¨*:·.

- HYUNJAE PoV -

"HYUNJAEEEEE!!~~~~ LEE JYUJIN DAH BALIKKK!!!~~~ WHERE ARE YOU??~~~~~"

Aku yang terdengar suara jyujin menyeru aku terus aku menuju ke ruang tamu.

"Hyunjae, haiiii!!~~ Awak buat a— WOAHH!! Sedapnya bau!! Awak masak ka?" Aku hanya mengangguk sebagai jawapan. "Woahhh!! Mesti sedap kan? Tak sabarnya nak makan!!"

"Tapi tak siap lagi. Awak pergilah tukar baju dulu. Nanti saya panggil."

"Ne!!" Aku nampak muka dia sangat teruja. Senyuman dia pun sangat lebar lebih dari yang aku pernah tengok sebelum ni. "Nah!! Bawak snek ni ke dapur!!" Dia Hulurkan beg plastik besar yang penuh dengan snek pada aku lalu cepat-cepat naik ke tingkat atas dan masuk ke dalam biliknya. Teruja sangat ka dia ni sampai pergi hempas pintu bilik dia tu?

Aku hanya mengabaikan saja dan kembali ke dapur untuk teruskan memasak.

Setelah siap masak, aku menghidangkan makanan di atas meja makan sebelum naik ke atas untuk memanggil jyujin.

Pintu biliknya aku ketuk.

"Jyujin. Turunlah makan."

"Ne!!~~ Jamkaman!!" Laju saja dia membuka pintu. "Kajja!"

Dia dengan pantas menuruni tangga meninggalkan aku di hadapan biliknya. Tak sangka dia begitu teruja bila dapat tau aku masak.

Aku menutup pintu biliknya yang masih terbuka. Tak sabar betul dia sampai lupa tutup pintu. Aku terus turun dari tangga lalu melangkah menuju ke meja makan.

"Wahhh!! Bau je dah cukup sedap. Cepatlah duduk, hyunjae! Saya tak sabar nak makan ni!" Aku hanya akur dan duduk di kerusi yang berhadapan dengannya.

"Saya harap awak suka. Dan tinggalkan untuk juyeon sekali." Pesan aku apabila melihat dia sudahpun memulakan suapan pertamanya.

"UMMMM~~~ Sedapnyaa!!! Woahh!! Saya tak sangka awak pandai masak sedap macamni."

"Awak suka?"

"UHURM!! Suka sangat-sangat!!! Saya dah fall in love!!" Ayat terakhirnya buat aku tergamam seketika.

"Fall in love?" Soalku. Dia mengangguk.

"Fall in love dengan masakan awak ni. Sedap sangat-sangat lahh!! Rasa macam taknak simpan untuk juyeon ja."

Entah kenapa aku rasa kecewa bila dengar jawapan dia. Tapi aku rasa gembira sebab dia suka makanan yang aku masak.

Aku mula memasukkan suapan ke dalam mulut. Mataku asyik melihat gadis di depan aku yang masih menikmati masakan aku.

"Hyunjae-ah." Aku memandang dia. "Saya nak tanya something. Boleh?" Aku hanya mengangguk. "Awak ni cakaplah." Dia ber'pout'.

"Ne. Awak tanyalah." Aku nampak dia tersenyum lebar.

"Sejak bila awak pandai ber'saya awak' dengan saya ni? Hehee~~" Aku memproses persoalannya. Bila fikir balik, aku baru perasan yang aku asyik berbahasakan 'saya awak' dengan dia. Tapi sejak bila? Aku berfikir sejenak.

₍₍C⁾⁾ 𝚃𝙷𝙴 𝙳𝙰𝚁𝙺 𝙿𝙰𝚂𝚃 || ʟᴇᴇ ʜʏᴜɴᴊᴀᴇWhere stories live. Discover now