୨⎯ " The Dark Past "⎯୧
.·:*¨༺ •---------••---------• ༻¨*:·.- Kelas -
⋋✿ HYUNJAE PoV ✿⋌Kelas pagi ni baru saja tamat. Aku berada di dalam kelas berseorangan. Juyeon?? Dia bukan nak masuk sini teman aku. Macam biasa dia pergi beli snek untuk makan di next class.
"Huh..." Keluar satu keluhan dari mulut aku. Bosan pulak eh?? Aku menilik jam di tangan. Masih ada lagi banyak masa sebelum kelas seterusnya bermula. Aku akhirnya mengambil keputusan untuk keluar dari kelas ambik angin. Boleh mati beku aku dalam kelas tu dengan air-con yang terpasang.
Aku berjalan di sekeliling kawasan kampus. Well, aku masih baru kat sini. So tak salah kan kalau aku travel tempat ni jap?
Setelah beberapa minit aku berjalan di kawasan kampus tersebut, aku berhenti di satu kawasan yang cantik. Kawasan ni dihiasi dengan banyak pokok bunga, meja dan bangku, serta terdapat satu pokok yang rendang di tengah² kawasan tersebut. Terdapat juga jambatan kecil di atas kolam ikan yang dikelilingi pokok bunga. Ini merupakan kawasan taman di kampus ni rasanya? Not bad.
Tak ramai orang yang ada kat sini. Mungkin dalam kelas agaknya?? Hmm.. Tak kesahlah. Takdalah orang nak buat bising kan?? Aku memilih untuk duduk dan berehat di bawah pokok tersebut. Udara yang sangat segar. Nyaman betul rasa, lebih² lagi bawah pokok yang rendang ni. Aku hanya sandarkan belakangku pada dahan pokok.
—— •°•°•°•°•°• ——
"Hey! Encik crush yuna! Ireona!" Aku terasa seperti terdengar satu suara. Aku juga dapat rasakan gegaran pada tubuhku. Seolah² ada yang menggoncang-goncang tubuhku dengan kuat. Aku hanya mengabaikan. Mungkin cuma halusinasi aku saja. Tak lama kemudian, aku tersedar dan membuka kedua² mata aku. Aku terkejut dengan apa yang aku lihat. Kepala aku—
"Dah, bangun. Pergi masuk kelas kau." Aku memandang empunya suara tersebut. Ni adik juyeon. Perempuan ni lagi?? Dan aku—
Terbaring di atas paha dia??
Macam mana??
Apa² lah!! Tanpa membalas apa², aku terus bangun dan pergi meninggalkan dia seorang diri di situ.
—— •°•°•°•°•°• ——
Kini telah tamat kelas untuk hari ini. Aku nak balik dan berehat. Lagi pon, aku ada kerja malam ni. Kat mana?? Nanti korang tau lah. Now aku nak balik dulu. Bbaii!!
—— •°•°•°•°•°• ——
- Malam -
Now dah tiba shif aku bekerja. So... Nilah tempat kerja aku!! Cafe aiskrim. Sejak bila aku kerja sini?? Sejak beberapa hari lepas aku pindah sini. Selalunya aku ni shif malam. So tak lah mengganggu waktu kelas kan? Ok sudah!! Aku nak kerja dulu. Kalau nak tengok aku, datang sini. Tapi aku bukan layan pelanggan eh. Kerja aku cuma buat pesanan, tu ja.
Sedang aku sibuk menyiapkan pesanan, aku terdengar suara yang sangat familiar. Suara yeoja. Suara tu macam...........
“Hyunjae??" Agak terkejut aku apabila namaku disebut oleh seseorang. “Kau okay??” Oh. Rupanya rakan sekerja aku, younghoon. Dialah yang layan pelanggan dan ambil pesanan diorang. "Kau okay ke tak tu, lee hyunjae??"
YOU ARE READING
₍₍C⁾⁾ 𝚃𝙷𝙴 𝙳𝙰𝚁𝙺 𝙿𝙰𝚂𝚃 || ʟᴇᴇ ʜʏᴜɴᴊᴀᴇ
FanfictionThe past that only 'he' knows. The dark past that made 'him' suffer in the rest of 'his' life. The truth about 'him' Sambungan daripada 'I WANT TO GO BACK' START :13/9/2021 END :16/1/2023