DIJODOHKAN

28 3 0
                                    


* Hari perkahwinan *

|
|
|

"Hi Selamat pengantin baru,selamat pengantin baru korang ,selamat pengantin baru "

Selepas berakad nikah sebentar tadi kitorang pon bersanding di atas pelamin kayangan pilihan Papa dan Ummi dan kitorang pon makan beradab di meja beradab pengantin.....

sesudahnya majlis perkahwinan..

Aku terdengar Syafiq tu call dengan seseorang so aku curi curi dengar sebab macam pelik sahaja

"Hello ? Ujar Syafiq di corong telefon setelah dia mengangkat panggilan.

" Hello kau nak apa call aku ni?Aku dah pesan jangan call aku kalau tak ada hal penting." Balas dia dengan nada suara
sedikit kasar.

" Syafiq dia dah tahu pasal kau .Dia dah tau identiti kau sebagai mafia. "beritahu kepada Syafiq.

" What!!!! Macam mana dia boleh tahu?! "

" Aku yang beritahu dia lepas dia tunjukkan gambar tangan kau yang ada tanda X berwarna hitam pada aku. Aku beritahu dia pasal kau sebab aku rasa dia boleh tolong kau."

" Kau yakin dia boleh tolong aku cari pembunuh adik aku? Kau sendiri pon tak dapat nak pujuk hantu adik aku. inikan pula kakak kau yang tiga suku tu. "

" Aku yakin dia boleh tolong kau cari pembunuh adik kau. Aku ada nampak dia bercakap dengan hantu adik kau lepas dia prank minah hari tu. "

" Ok pastikan kakak kau dapat pujuk hantu adik aku ,kalau tak,aku buang kau dalam kumpulan aku .faham? "

" Faham, ketua "

Kepala aku jenggukkan sedikit untuk menghendap si syafiq pantas aku sembunyikan pantas di sebalik dinding.

" Hello, "

Suara Syafiq bercakap di telefon mula kedengaran .dengan kesempatan yang terhidang ini ,aku mencuri dengar perbualan Syafiq.

Aku buat semua ni bersebab .Aku nak pastikan sama ada betul atau tak Syafiq ni ketua kumpulan mafia .

" Kenapa kau ni bodoh sangat? Kalau dia tak nak bayar,kau bunuh jelah dia. Haih tu pon aku kena ajar ke ! lembab ! " Jerkah Syafiq lalu menghempas telefonnya ke dinding.

Aku terkedu setelah telinga aku sendiri menjadi saksi terhadap apa yang aku dengar tadi. Tidak dapat aku gambar kan perasaan aku tika ini .

Perasaan takut dan terkejut bercampur baur. Diri aku ini seakan-akan susah untuk menerima hakikat bahawa lelaki yang aku sangka baik ternyata selama ini merupakan seorang Mafia.

" Keluarlah dari tempat persembunyian kau, sayang. Aku tau kau bersembunyi
disebalik dinding tu " kata Syafiq dari jauh membuatkan aku takut.

Tangan aku mengeletar hebat saat ini.Kaki aku tiba-tiba saja menjadi lemah.Aku tahu aku perlu melarikan diri sekarang namun kaki aku tidak mau memberi kerjasama.

" Hmm sayang tak nak keluar ke ? Tak apalah kalau sayang tak nak keluar .Abang pergi cari sayang sekarang jugak. Sayang tunggu abang tau." ujar Syafiq lagi membuatkan tangan aku mengeletar teroks.

Derapan tapak kaki Syafiq menuju ke arah aku menambahkan lagi perasaan takut yang menghantui diriku.

Tak ! Aku kena buat sesuatu. Aku tak boleh lemah. Aku kena lari sekarang juga.Aku kena lari sebelum Syafiq dapat tangkap aku.

LARI DINA LARI!!

" Kau bergerak selangkah kepala kau hancur. Jangan bergerak kalau kau nak hidup. " kata Syafiq betul-betul di belakang telinga aku.

Syafiq bergerak menghadap aku. Sepucuk pistol diacukan tepat kebkepala aku .

S..syafiq A..awak B..buat apa ni?
K..kenapa A..awak acukan pistol dekat S..saya? " Ujar aku tergagap-gagap kerana takut akan pistol Syafiq yang berada di kepala aku.

" Soalan yang kurang cerdik. Kau tanya aku apa yang aku buat ni ? Kau rasa aku akan biar kan kau terus hidup selepas kau dah tahu tentang identiti aku ? "

GADISKUWhere stories live. Discover now