2009 júniusában egy ismeretlen férfi érkezett az írországi Sligo városába, hogy aztán pár nap alatt egy sor rejtélyes dolgot csináljon, az utazása végén pedig holtan találták a tengerparton. Az ismeretlen férfi négynapos tartózkodásának szinte minden tevékenységét rögzítették a biztonsági kamerák, egyes jeleneteknél viszont gondosan ügyelt ara, hogy ne derüljön ki, mit is csinál valójában. A férfi Peter Bergmann néven vált ismertté, az utolsó napjairól és a haláláról rengeteg teória született egy magányos férfi drámájától egészen a kémtörténetekig.
A lila műanyag zacskó és a furcsa tengerparti séták:
2009. június 12-én pénteken jelent meg először az ismeretlen idős férfi, ekkor rögzítették első ízben a kamerák az északír Derry buszpályaudvarán. Itt buszra szállt és az Írország észak-nyugati részén található Sligóba ment. Egy fekete válltáskát és egy nagyobb kézitáskát láttak nála.
Hat óra után érkezett meg a városba, a pályaudvarról a Sligo City Hotelbe ment. Bejelentkezéskor a Peter Bergmann nevet adta meg, amiről aztán elég hamar kiderült, hogy nem az igazi neve volt, és lakhelyéül is egy nem létező bécsi címet adott meg. A férfi erős német akcentussal beszélt, ezért a hatóságok (már csak a megadott cím miatt is) sokáig biztosra vették, hogy osztrák állampolgárról van szó. A hotelt még aznap elhagyta, kezében egy közönséges lila műanyag zacskóval, amely tele volt mindenféle beazonosíthatatlan tárggyal. A biztonsági felvételeken látszik, hogy amikor visszatért, már nem volt a kezében a zacskó.
A benne lévő tárgyakat az utcán álló köztéri kukákba szórta el, kukánként egy-egy darabot, mindezt úgy tette, hogy a kamerafelvételeken jól látható legyen. Az nem zavarta, hogy az arca is látszik majd a videókon, arra viszont gondosan ügyelt, hogy ne derüljön ki, pontosan milyen tárgyakat dobált a lila zacskóból a szemétbe. A furcsa utcai akciót látva a hatóságok eleinte arra gyanakodtak, hogy a férfi a bolondját járatta velük, és minden lépése egy előre megtervezett akció része volt, nélkülözött mindenféle spontaneitást. Másnap például a postára vezetett az útja, ahol nyolc darab bélyeget és légipostához használatos matricát vett.
Két nappal az érkezése után, vasárnap az abszurditás folytatódott. „Peter Bergmann" taxiba ült, de a sofőrnek nem egy konkrét úti célt adott meg, csak azt az instrukciót, hogy egy csendes tengerparti helyre szeretne menni. A választás a Sligótól északnyugatra fekvő Rosses Pointra esett, ahol a férfi elidőzött egy kicsit, majd ugyanazzal a taxival visszatért Sligóba. Azonban nem a hotelt vette célba, hanem a buszpályaudvart. Hogy itt mit csinált, az rejtély, az itt töltött cselekedeteiről nem maradtak fent sem tanúvallomások, sem felvételek.