Anyám elég nyugott természetű. Mostanában kicsit idegesebb,ez a múltja miatt is van. Anyám a 70-es években nőtt fel. Ahogy idősödtem jobban úgy kezdtem rá tekinteni,mint a barátomra,mint,hogy anyámra. Anyám engette,hogy a testvéremmel ünnepeljük a halloweent,de ő sose volt benne a halloween lelkében,semmi dekoráció,semmi party. Engedte,hogy apámmal menjünk csokit vagy csalunkozni,és annyi volt az egész. Valami tragikus történt a múltjában,valami ami halloween estéjén történt. Biztos hallottál már a cukorkás ilyeszgetésekről,legendák azt mondják,hogy a cukorkákba pengéket raknak,és egy pár gyerek bevette. Azóta eltüntették azokat a történeteket. Ezek persze nem igaz történetek,de anyám szerint némelyikük az,ez miatt nem ünnepli a halloweent. Anyám Nowaki környékén nőtt fel,és mint minden más lány,izgatottan várta,hogy ünnepelje a halloweent. Kilenc volt,mikor megtörtént. Olyan volt,mint minden más halloween. Az apja vitte el őt,az öccsét és a nővérét csokit vagy csalunkozni hét órára. Egy óra hosszát járkáltak és gyűjtögették a cukrokat,majd elindúltak haza. Útközben falatozták a cukrokat,majd otthon nézték a kedvenc műsorukat. Azon a kivételes estén anyám mondta,hogy Minnie egérnek öltözött,az öccse Mickey egérnek,a nővére pedig Daisey kacsának,Disney karaktereknek voltak öltözve. A környéken járkáltak,akár csak a múlt évben. Az utcájuk végén egy házhoz értek,egy házhoz amit mindig elkerülnek,anyám sose mondta el miért kerűlték. Óvatosan és csendesen mentek el a ház előtt. Az ember,ki kinyitotta az ajtót,anyám szerint hatalmas volt,kopasz,és volt ez a fura nézés az arcán. Belenyúltak a zsákba,majd elvették a cukrokat,de nem tudták,hogy mi volt az. Egy csapat gyerek volt velük,akik út közben falatozták a cukrokat. Anyám oldalra nézett és látta,hogy agyerek mosolyog,majd az arca kővé dermett. Vér csúrgott ki aszájából,erőssen köhögni kezdett. Anyám oda nyúlt,hogy segítsen neki,de csak vért köhögött rá. Addig csinálta,még a kosztümje nem volt tiszta vér. Próbált beszélni,de nem tudott,ki nyitotta a száját és kiesett a nyelve,pont ott,a járdán. Mai napig,anya tiszta fehér lesz,mikor elmeséli ezt a történetet. Mindenki körülötte ordítozni kezdett. Kerestek egy felnőttet,aki kezelheti a helyzetet,de csak ők,párjuk álltak ott. Az utca másik részén egy másik gyerek kezdett köhögni. Ugyan az volt,mint az előbb,vér folyt a pólójára,még el nem ájúlt a járdán. Anyám oda akart hozzá futni,mikor a mellette lévő gyerekkel ugyan az történt. Ahogy anyám mesélte,a gyerek megfogta,segítséget akart kérni. Mikor kiynitotta a száját vér ömlött ki,és valami leesett a földre. A gurgulája volt,majd ő is elájúlt. Nehezen hittem el,de anyám szerint,a következők vol a legfélelmetesebb jelenet. Öt másik gyerek kezdett vérezni,ekkor az öccsére nézett. Kinyitotta a száját,és vér folyt ki belőlle. Sikított,magához ölelte,mind ketten vérrel voltak tele. El engedte az öccsét,ki leesett a földre,ekkor visszanézett az ilyesztő házra. A férfi a küszöbön állt,nézte a vérontást,közben egy pipát szívva nevetett -A vég közeleg gyerekek,a vég közeleg.- Anyám azt hitte egy felnőtt vagy rendőr nem látta mi történt,rosszul gondolta. Lövések zajongták be az éjszakát. A férfi a térdére esett,és másodpercek alatt rendőrök vetté körül. Anyám ezt mind végignézte. Átkutatták a pincéjét,tele volt kínzó eszközökkel,képek gyerekekröl és tinédzserekröl. Majd találtak egy egész tál pengét. Úgz látszott a férfi beletette a pengéket a cukrokban,némelyik kisebb,némekyik nagyobb volt,a végső eredmény ugyan az. Anyám azt mondta,hogy az összes összegyűjtött cukrot eldobta az éjjel. Az öccse túlélte,egy kicsit beszédhibás,de ő azt mondja,hogy neki így működik a nyelve. Anyám minden emlékezetét kitörölte abból az éjszakából. Gyerekként emlékszem,hogy anyám minden cukrot megnézett,mielőtt megettük. Nem tudok halloweenkor aludni. Minden halloween este csak arra tudok gondolni,hogy azaz ember ott állt a küszöbön,hogy a szegény gyerekek nyelvei estek ki,nem akarja azt újra látni. Túléltük ezt a halloweent,mint mindig,de még anyám nem mesélte ezt el nekem,nem tudtam,hogy miért gondol máshogy az ünnepre,hogy miért marad mindig bent,hogy miért nem öltözik sose át...hogy miért utálja a halloweent.