Skipataan 2 päivää eteenpäin. Päivään jolloin kesän ensimmäinen keikka pidetään.
--
NikoAsiat olivat menneet hyvin ja huonosti. En ollut vieläkään puhunut Joonaksen kanssa tästä meidän tilanteesta. En ollut uskaltanut. Sen sijaan kaikki oli jotenkin onnistunut palautumaan suht normaaliksi. Joonas halas ja oli mun lähellä paljon taas. Antoi mulle pusun poskellekin eilen kun lähdimme studiolta. Joel ja Olli tuntuivat kuiskivan toisilleen vähän väliä ja tuntui kans siltä, että Joel ja Joonas juonittelivat jotain, vaikka todennäköisesti minä vain kuvittelin kaiken.
Olimme autossa matkalla kohti keikkapaikkaa. Sinne oli vielä jotain 2h jäljellä. Joonas nojasi muhun ja oli puhelimellaan. Joel ja Olli tietenkin virnuilivat asiasta. Näytin heille keskaria. Erittäin aikuismaista, tiedän.
"Noniin te kaks ikisinkkua siellä rauhottukaa mä yritän keskittyä täällä." Sanoi Aleksi, joka oli läppärillään.
"Heiiiii mulla ja Ollilla menee ihan mainiosti näinki." Joel huomautti.
"Itse asiassa mulla on ollu viikon verran jo tyttöystävä." Olli sanoi yhtäkkiä.
Repesin nauruun Joonaksen kanssa. Aleksi ja Joel katsoivat Ollia suu auki ihan ihmeissään ja Tommi vain hymähti asialle.
"Olli sä petit mut kuinka sä voit tehä näin meijän sinkkukerholle??" Joel vitsaili samalla ravistaen Ollia.
"Onnea." Aleksi sanoi Ollille hymyillen ja alkoi itsekin nauramaan.
"No pitääkö munki alkaa ettimään itelle jotain säätöä nyt ku oon koko porukan sinkuin tyyppi :")." Joel sanoi vitsaillen, kun oli lopettanut Ollin ravistamisen.
"Mut eiks Aleksikin oo viel sinkku?" Olli kysyy.
"On se mut sitä ei lasketa ku se on vasta ihan baby." Joel sanoi.
"Heiii mä oon sua vaa 4 vuotta nuorempi." Aleksi sanoi jonka jälkeen me kaikki alettiin nauramaan.
--
Perillä. Vihdoinkin.
Aloimme porukalla pistämään lavaa kuntoon yhdessä meidän mahtavan crewin kanssa. He olivat tulleet paikalle noin 10 min ennen meitä, joten he olivat ehtineet jo aloittaa. Lavan ja kaiken muun kasaamisen jälkeen olisi pieni tauko, jonka jälkeen alkaisi soundcheck.
Kaiken järjestelyä ja koko tapahtumaa valvoi joku meille ennestään tuntematon tyyppi. Hän oli about meidän ikäinen ja kuulemman juuri aloittanut työt täällä viikko sitten. Kuulin ohi mennen, että hänen nimensä oli Benjamin. Hän keskusteli jostain Joelin kanssa.
--
JoonasOli tauon paikka. Joel meni Benjaminin kanssa vielä tarkistus kierrokselle samalla kun me muut huilattiin vähän aikaa. Minua hieman jännitti. Ei siis esiintyminen niinkään vaan minun ja Joelin suunnitelma saada Niko kateelliseksi jotta hän vihdoin tekisi jotain tälle mun ja sen väliselle asialle. Mietit varmaan miksen itse tekisi suoraan asialle, jotain, mutta oikeastaan olen jo yrittänyt. Lähennyin taas häntä, mutta hän näytti aina epäröivän.
"Joonas tuu jo sieltä!" Kuului Ollin ääni. Hän oli jo melkein lavan luona.
"Joo joo." Huusin takaisin ja laskin vesipullon pöydälle.
--
Soundcheck sujui ilman ongelmia. Viimeisen biisin tarkistamisen jälkeen olimme valmiina. Yhtäkkiä alkoi kuulumaan kaukaista hurraamista. Muutama fani oli näköjään aitojen toisella puolen katsomassa meitä. Vilkutin heille.
"Aivan käsittämättömän mahtavia biisejä!" Huudahti Benjamin jostain.
"Niinhän sitä pitää olla että pääsee esiintymään. ;)" Joel sanoi ja naurahti.
--
Keikan alkuun olisi vielä 30 min aikaa. Me, bc crew ja Benjamin oltiin vain juteltu random asioista. Kuulemman Benjamilla oli oma bändi, jossa hän soitti bassoa.
Vielä 5 min ennen keikan alkua. Lavan etupuolelta kuului täysi loppuunmyyty yleisö. Joel pyysi minua vielä pikaisesti käymään hänen luonaan.
"Onhan suunnitelma sulle nyt varmasti selvä?" Hän kysyi kuiskaten.
"On joo."
"Nonii hyvä."
Sitten olikin aika lähteä esiintymään.
"LET'S GOOO!" Näin Nikon huutavan.
--
Mun pitäs olla tekemäs kouluhommii loppuun ku oon ollu poissa nyt 3 päivää mut menin sit kirjottamaan tän luvun hups.
Sanoja: noin 520+
YOU ARE READING
Sokeat kyyhkyset || JIKO || ✅
FanfictionOn aivan liian ilmiselvää se, että Niko ja Joonas ovat umpirakastuneita toisiinsa. Ollikin on alkanut kutsumaan heitä kyyhkyläisiksi, mutta Niko ja Joonas väittävät vastaan. "Ei me olla kun vaa kavereita." "Kyyhkysiksi olette kyllä umpisokeita." Lu...