Luku 14.

500 42 4
                                    

Joonas

Olin hieman ihmeissäni, kun Joel oli yhtäkkiä pistänyt minulle viestiä. Olikohan hän kunnossa? Avasin whatsapin nopeasti.

Joel

Joel: Joonas ooks hereil?
Minä: Öh joo ookko nää kunnossa?
Joel: Mä tarviin apuu
Joel: Sori ensinnäkin siitä mitä tapahtu studiolla. Ollin sanat sai vaan mut pimahtamaan ku... oli se tavallaan oikeessa siitä hiton muija jutusta. Paitsi ettei se oo muija.

Täh... En ois varmaan ikinä uskonut et Joel olis kiinnostunut myös miehistä. Ilmankos se oli niin kireenä sillon. Kyllähän se on aika hämmentävää jos on koko elämänsä on ollut kiinnostunut vain naisista ja sitten yhtäkkiä käyki noin ja kaikki ajatukset sekoaa. 

Minä: Eli mihin sä tarviit mun apua?
Joel: No siis kun sähän seurustelet Nikon kaa niin mä aattelin et sä osaisit kertoo et miten mä lähentyisin sitä tai jotain.
Minä: Ei siinä oo oikeestaa mitään sen kummosempaa kuin naistenkaan kanssa. Pitää ehkä olla vaan vähän tarkempi siitä, että onko hänellä tunteita sua kohtaan.
Minä: Saakos muuten kysyä et kukas tää henkilö on ;)?
Joel: Haha. No siis sähän muistat sillon tämän kesän ekalta keikalta sen Benjaminin joka oli sen paikan yks järjestäjistä. Me vähän niinkuin tultiin juttuun.
Joel: Ja tänään se mun meno oli sitä, että mä menin sen bändin keikalle ja sen jälkeen mä lähin viettämään iltaa heidän kanssaan.
Minä: Tapahtuiko siellä sitten jotain? Yleensähän sä olisit ihan umpikännissä tähän aikaan.
Joel: No siis se melkein hitto suuteli mua yhessä vaiheessa kun oltiin kahestaan mut sit ne muut bändin jäsenet tuli niin kaikki kusas ja sit mua alko ahdistaan nää mun tunteet niin lähin vaa vetää sieltä ja oon nyt himas.

Aloin huolestumaan hieman.

Joel: Ja noh sähän et kertoisi kyllä kenellekkään mut siis elä mieluusti sano kenellekkään mitään ees siitä et pistin viestii sulle.. paitsi voit varmaan Nikolle kertoa tästä.
Minä: Pärjääks sä siellä?
Joel: Jos totta puhutaan niin en tiiä.
Minä: Jos sä menisit nyt nukkumaan niin mä tulisin heti aamulla sinne jos sopii?
Joel: Sopii joo

Katsahdin vielä kelloa. 1:56. Suljin puhelimeni ja pistin sen pöydälle. Jäin hetkeksi ajattelemaan äskeistä kekskustelua Joelin kanssa. Toivottavasti hän pärjäsi.

Niko oli nukahtanut jo. Hän tuhisi hiljaa edelleen käpertyneenä minuun. Menin hieman parempaan asentoon ja aloin itsekin nukkumaan. Niko oli mukavan lämmin ja turvallisen oloinen vierelläni. Aijoin kertoa hänelle Joelin jutusta aamulla.

--

Heräsin herätykseeni. Sammutin sen nopeasti ja katsahdin kelloa. 9:00

Niko ei ollut nähtävästi herännyt. Herättelin hänet varovasti. "Niko.. Herätys." Sanoin ja suukotin tämän hiuksia. Niko avasi silmänsä ja siirsi kätensä päältäni.

"Paljonko kello on?" Hän kysyi unisesti.

"Yhdeksän aamulla." Vastasin ja nousin sängyltä pukemaan.

"Mä muuten lähen Joelille malkeimpä nyt heti niin jäätkö tänne vai tuutko mukaan?"

"Miks sä oot nyt yhtäkkiä Joelille menossa? Onks sille sattunu jotain?" Niko ihmetteli unisena.

Selitin hänelle eilisen keskusteluni Joelin kanssa Nikolle samalla kun puimme vaatteet päälle ja menimme keittiöön keittämään kahvia.

"En olis kyllä arvannu et se noin hermona olis." Niko sanoi, kun sain selitettyä asian loppuun. "Mä tuun mukaan."

Joimme aamukahvit loppuun ja lähdimme suoraan Joelille. Minä hyppäsin kuskin paikalle ja Niko istahti pelkääjän paikalle. Olisimme Joelin kämpällä noin 10 minuutin päästä.

--

Parkkeerasin auton Joelin auton viereen. Astuimme molemmat ulos autosta ja kävelimme etuovelle. Soitin ovikelloa ja Joel avasi sen varovasti hetken kuluttua.

"Mä toin Nikonki mukanani." Sanoin ja katsahdin Nikoon päin. Joel nyökkäsi ja päästi meidät sisään. Hän näytti hieman väsyneeltä.

Istahdin keittiön pöydän äärelle Nikon kanssa samalla kun Joel käveli kahvinkeittimen luo.

"Otatteko te kahvia?" Hän kysyi samalla ottaen mukeja kaapista. Nyökkäsin vastaukseksi. Toinen kuppi kahvia tälle aamulle kelpaisi.

--

Joel istahti viereemme kuppien kanssa. Hän hörppäsi kahviaan ja huokaisi sitten syvään.

"Kiitti ku tulitte." Hän sanoi.

Hiljaisuus..

"Olli on todella pahoillaan siitä mitä se eilen aiheutti. Mä soitin sille illalla ja se oli ihan surkeana. Se aiko sopia asiat sit ku te näkisitte." Mainitsin Joelille. Hän nyökkäsi.

Hiljaisuus laskeutui keittiöön uudelleen. En oikein tiennyt mitä kysyisin häneltä. Katsoin vuorotellen Joelia ja Nikoa.

"Se tyyppi on muuten yrittäny soittaa mulle jokusen kerran viime yönä ja pistänyt viestiä kans." Joel sanoi yhtäkkiä tuijottaen samalla kahvikuppiaan.

"Sä et vissiin vastannu sille mitään takas?"

"En..  Mä en ees kattonu niitä viestejä.. Se on varmaan ihan ihmeissään mihin hävisin eilen illalla."

"Mä en tiiä mitä mun pitäs tehä näitten tunteiden kanssa.."

"Ehkä ainakin ekaksi sun kannattais puhua sille?"

---

Hetken vielä juteltuamme päätimme mennä kaikki studiolle samalla kyydillä valmistelemaan keikalle lähtöä. Joelia hieman mietitytti Ollin näkeminen, mutta eihän voinut alkaa välttelemäänkään häntä. Hän oli jo aikuinen ja osasi keskustella ja sopia asiat asiallisesti. Plus olihan Olli hänen läheinen ystävänsä ja bändin jäsen.

Niko meni jo autoon sisään. Minä odotin, että Joel saisi kenkänsä jalkaan.

"Kaikki mukana?" Kysyin häneltä.

"Joo.." Joel vastasi hieman haikean kuuloisena.

Kiersin käteni Joelin ympärille halaukseen. Hän vaikutti ensin yllättyneeltä, mutta halasi pian takaisin. Hetken kuluttua hän irrottautui halauksesta.

"Kiitti." Hän sanoi ja hymyili vähän. Avasin ulko-oven ja lähdimme autolle päin.

Istahdin kuskin paikalke ja Joel meni takapenkille keskelle. Käynnistin auton ja lähdimme studiota päin. Oli mukavaa lähteä taas keikkailemaan koko porukalla ja nähdä crewia.

---

Lol sori mul oli tylsää niin pistin tällasen plot twistin Joelille tähän väliin :DD Toivottavasti ei haittaa😅🥲 Also Wattpad on jostain syystä alkanu kiukuttelemaan niin kirjottamisesta on tullu hieman hitaampaa ku pitää säätää välillä tän kaa😩

Sanoja: joku 810+

Sokeat kyyhkyset || JIKO || ✅Where stories live. Discover now