PVSP 12

882 52 0
                                    

"Awak, saya pergi dulu tau," tangan Arie ku kucup.

"Okay sweetheart, take care," dahiku dikucupnya.

Aku mengangguk laju.

"Bye, assalamualaikum," pamitku.

"Waalaikummussalam,"



Langkah ku atur ke parking lot. Baru sahaja aku mahu membuka pintu kereta, tanganku direntap kasar oleh seseorang.

"Lepas lah !" aku meronta dalam pegangannya.

"Tak boleh, sayang... jom kita getback, kita kembali macam dulu," matanya ditenung mencari keikhlasan.

Dan sama sekali tiada.

"Lepas kan aku ! Aku nak balik, lah !" pegangannya aku rungkaikan.

"Heh, tunggu lah sayang. I will be back," bisiknya tepat ke telingaku.

Aku mendengus geram.

Tangan yang digenggamnya tadi aku belek. Berbekas biru di pergelangan tangan. Air mata mula memainkan peranan.

Segera aku masuk ke dalam kereta dan memecut laju meninggalkan kawasan itu.



Princes, Aulia, Qalia dan Zara sedang asyik menonton tv. Tiba-tiba, phone Arie berbunyi menandakan ada message masuk.

Ting !

Message itu dari unknown number. Dia menghantar sekeping photo.

Alangkah terkejutnya Arie apabila melihat gambar itu. Gambar yang menunjukkan isterinya sedang berpegangan tangan dengan... Amirul !

"T-tak mungkin..." Arie bersuara perlahan.

"Kenapa, weh? Siapa mesej?" soal Qarl apabila mendapati kawannya seperti terkejut.

Phone itu disua kepada Qarl. Lalu, mereka bergilir-gilir melihatnya.

"Itu memang Tiara, tapi... takkan dia getback dengan Amirul kot? Impossible !" kata Qalia tidak percaya.

Masing-masing mengangkat bahu dan kehilangan kata. Tidak tahu mahu percaya gambar atau Tiara.



"Assalamualaikum," kataku perlahan.

Kepala terasa memberat dan sakit.

"Tiara, kau dari mana?" soal Aulia.

Hmm, ni mesti nak tanya pasal gambar tu.

"Dari market lah," balasku acuh tak acuh.

"Tiara, kau ada jumpa sesiapa tak tadi?" soal Qalia pula.

Aku sekadar menggeleng perlahan.

"Betul ni?" soal Qalia lagi.

Aku mengangguk perlahan.

Aku terpaksa tipu korang. Aku nak tengok, sejauh mana kepercayaan korang kepada aku.

"Kau, ada jumpa Amirul kan tadi?" soal Zara sambil kening sebelahnya diangkat.

"Terserempak," balasku malas.

Panas aje telinga aku ni dengar orang asyik sebut-sebut pasal Amirul.



Ting Tong

"Kejap !" laungku dari dapur.

'Siapa pula yang datang ni? Aishh, tak sedap hati lah pula' getus hatiku.

Pintu dibuka lalu terpacul wajah milik Amirul Ihsan.

"Kau nak apa lagi? Eh, pergi balik lah," halauku.

Ni kejap lagi diorang balik, nampak aku dengan Amirul berduaan, confirm diorang akan salah faham. Then gaduh, tak percayakan aku.

Haih.

Stghess-

"No, sayang. Please.... saya merayu dekat awak," tanganku cuba dicapainya.

"Lepas lah ! Pergi balik !" ujarku sambil merentap kasar tanganku.

"No, saya takkan balik selagi awak tak getback dengan saya," ugutnya.

Aku mengeluh perlahan.

"Boleh tak kau terima, yang aku dengan kau dah takde pape? We're nothing !" bentakku kuat.

Lantak lah orang dengar ke tak dengar ke, peduli apa aku. Asalkan aku nak bagi mamat ni dengar. Pekak sangat agaknya.

"Sayang, maafkan saya... saya salah sebab tinggalkan perempuan sesempurna awak," rayunya lagi.

"Hei, kau ni tak reti bahasa ke? Aku kata, aku dah tak nak kat kau ! Kau faham tak?! Pekak eh?! Kau dengar sini eh. Aku, dah jumpa lelaki yang lebih baik dari kau ! Yang boleh setia, boleh hargai aku, boleh terima aku apa adanya. Dan dia, dah ganti tempat kau dalam hati aku ! So, sila berambus dari sini !" aku menengkingnya.

"Sayang..." tanganku sekali lagi cuba dicapai.

Aku meronta-ronta dalam pegangan Amirul.

"Don't... you dare... to... touch me... with... you're dirty hand !" ujarku tersekat-sekat akibat menahan kesakitan di lengan kiriku.

"Puteri Tiara !"

Serentak aku dan Amirul memandang ke arah kanan. Kelihatan Princes, Qalia, Aulia dan Zara disitu.

"Tiara? Kau buat apa ni?" soal Aulia tidak percaya.

"Sakit..." aku ingin melepaskan tanganku namun dicebgkam lebih erat.

Akhirnya, empangan air mata aku pecah jua. Air mata laju sahaja mengalir di pipi. Aku semakin lemah.

"Woi ! Kau lepaskan kawan aku sekarang !" Zara maju ke arah aku dan Amirul.

Zara melepaskan pegangan Amirul dari tangan aku. Aku jatuh terduduk di atas tanah.

"Tia? Kau okay tak ni?" Aulia dan Qalia pula menerpa ke arah aku dan Zara.

Aku memandang semuanya kabur sebelum perlahan-lahan pandanganku mula kelam sepenuhnya.

TBC

Princes vs Princess [C]Where stories live. Discover now