"Ishh, tu kan senior yang gatal sangat tu,"
"Asal panas, eh? Oh patut lah, ada orang yang dijamin masuk neraka,"
"Rasa tak? Bahang api neraka, weh,"
"Bapak ah, agaknya anak siapa yang dia kandung tu?"
Banyak lagi perlian, sindiran, cacian dan seangkatan dengannya. Aku menghiraukan dan terus masuk ke dalam kelas.
Aku melepaskan keluhan kecil.
"Tia, sabar eh?" Aulia menggosok belakangku.
"Hmm," balasku malas.
Nak kata aku terasa? Siapa je tak terasa, kan? Aku memang terasa, tapi aku kene kuat. Demi keluarga, demi bayi yang aku kandung, demi suami, demi kawan-kawan, demi semua orang yang perlukan aku.
"Kau okay tak ni?" soal Zara.
"Okay je. Aku nak pergi toilet sat," aku bangun dari duduk.
"Jom !" serentak keempat gadis itu berkata.
Kami berempat beredar ke tandas. Aku masuk ke tandas manakala Qalia, Aulia dan Zara hanya tunggu diluar sahaja.
Setelah siap, aku keluar dari tandas dan membasuk tangan. Baru sahaja mahu melangkah keluar, langkah aku dihalang oleh seorang gadis.
"Macam mana sekarang?" soal Rania sambil menunjal bahu aku membuatkan aku terdorong ke belakang.
"So far aku okay je. Eh, tepi lah. Aku nak pergi dating dengan Arie kejap. Dia dah tunggu tu, bye," saja aku memanaskan Rania.
Rania yang mendengarnya sudah berasap. Dia menarik lengan aku belakang badan aku terhentak ke dinding.
"Auchh ! Sakit lah, lepas !" suaraku meninggi.
"Diam !" tengking Rania.
Rania menutup pintu tandas dengan perlahan supaya tidak disedari sesiapa.
Rania membawa keluar sesuatu dari poketnya. Automatik badanku menggigil melihat benda itu semakin mendekati muka aku.
"J-jangan... ja-jangan apa-apakan aku..." teresak-esak aku menangis.
Tinggal seinci sahaja lagi benda itu akan berada di muka aku. Aku menutup mata dan mengetap bibir. Redha sahaja apa yang akan berlaku.
BAMM
"RANIA !"
Serentak pisau lipat itu jatuh ke lantai. Terkena sedikit di lengan aku sebelum ianya jatuh ke lantai.
"Aduh," aku mengaduh kesakitan perlahan.
Tidak menunggu lama, Aulia dan Zara segera memegang lengan Rania.
"Lepaskan aku !" Rania bagai dirasuk meminta dilepaskan.
Qalia segera menerpa ke arahku lalu dibelek-belek badanku.
"Tia, kau okay tak? Sakit tak? Ada luka mana-mana?" soal Qalia bertubi-tubi.
"A-aku..." aku menunjukkan tangan yang terluka itu.
Membuntang mata Qalia melihatnya.
'Mampos la kalau laki dia tahu' getus hati Qalia.
"Aulia, Zara, korang bawa Rania pergi bilik disiplin. Aku bawa Tia pergi bilik kesihatan. Nanti dah siap, korang dua pergi je bilik kesihatan," arah Qalia.
Aulia dan Zara beredar membawa Rania ke bilik displin. Aku pula dibawa oleh Qalia ke bilik kesihatan.
•
•
•
•"Ishh, geram aku dengan Rania tu," kata Aulia kegeraman sambil mengubat luka aku.
Aulia menyapu ubat dengan kasar kerana diibaratkan aku ini Rania.
"Weh, slow-slow lah. Tahu lah kau marah, tapi ini Tia, bukan Rania," Qalia menampar lengan Aulia kuat membuatkan dia tersedar dari lamunan.
Aulia tersengih memandang ke arah aku yang sedang menahan tangisan.
"Alololo... sowwy lah ye? Terikut emosi pula," pujuk Aulia.
Aku sekadar mengangguk.
DUMM
"Sweetheart !"
Aku tersentak. Pandangan dialihkan pada Qalia, Aulia dan Zara. Seperti memahami apa yang berada di fikiranku, mereka sekadar mengangkat bahu tanda tidak tahu.
"Sweetheart ? Okay ke? Luka kat mana? Sakit sangat tak? Jom, pergi hospital," kalut Arie.
Aku tergelak kecil.
"Orang risau, dia boleh pula gelak," kata Arie kegeraman.
"Tak lah, saya okay je. Tak payah lah risau," balasku menyedapkan hati Arie.
"Takpayah risau? Macam mana tak risaunya, sweetheart oi..." Arie menjeling aku.
Aku membuat roll eyes.
Mata Arie tertancap pada Qalia, Aulia dan Zara. Perasan dengan pandangan Arie itu, cepat-cepat mereka menyorok di belakang suami masing-masing.
Baru sahaja Arie mahu buka mulut, aku sudah menutup mulut Arie dengan tangan.
"Jangan nak marah diorang. Diorang yang tolong saya, okay ? Kalau nak marah juga, dipersilakan. Tapi jangan tanya kenapa kena tidur luar," aku tersengih.
Arie menjeling aku tajam.
"Fine !"
Terhambur ketawa Qarl, Iqbal dan Zidan melihat ketua mereka itu.
"Takut ke tidur sorang?" usik Iqbal.
"Ni mesti kes takut hantu ni..." sakat Qarl pula.
"Takkan takut kot tidur sorang?" perli Zidan pula.
"Senyap lah, kau !" Arie merengus geram.
Aku ketawa terkekek melihat Arie. Ada-ada saja lah perangai suami aku sorang ni.
•
•
•
•"Tak guna ! Sebab kau lah, aku kena gantung sekolah ! Sebab kau lah, semua orang dah tak pandang aku ! Sebab kau lah, Arie berubah hati !" Rania merengus geram.
Rambutnya diserabutkan. Wajah diraup kasar.
Rania memandang ke arah cermin meja solek. Senyuman sinis terukir di bibir merahnya.
"Takpe, ini baru permulaan. Kau yang cabar aku, jangan tanya kenapa..." ujar Rania sinis.
"Arghhhhhhhh, aku benci kau !" barang di atas meja ditolak sehingga jatuh.
Pisau yang kebetulan terjatuh di atas lantai diambil. Pisau itu ditoreh sedikit di bahagian tangannya.
Darah yang keluar membuak-buak di tangan itu ditadah masuk ke dalam gelas. Gelas diambil lalu darah itu disisip sedikit demi sedikit sebelum diteguk rakus.
"Emm, sedap ! Darah aku pun sedap, agaknya macam mana darah aku, eh?" soal Rania sinis sambil memandang ke arah sebuah gambar.
Gambar seorang perempuan bertudung yang sedang berdiri disebelah seorang lelaki. Gambar perkahwinan mereka berdua.
"Hmm, jaga diri tau, sayang. I akan gantikan tempat isteri you tak lama lagi..." Rania mengusap gambar lelaki itu.
"Dan kau... jangan mati lagi, ye. Aku nak minum darah kau..." Rania mengusap pula gambar perempuan itu.
Gambar itu dikoyak dua lalu dicampak dan dipijak-pijak. Rania melepaskan geram ke atas gambar itu.
"Kau takkan bahagia ! Takkan bahagia !"
TBC
YOU ARE READING
Princes vs Princess [C]
RomanceBOOK 02 [completed]✅ Start: 26 Ogos 2021 End: 18 September 2021 💗 Known as Ini Takdir Kita 💗 ♡︎ Arie × Tiara ♡︎ " Mampu ke kita hidup bersama ? " •PRINCES• Arie Luqman , Qarl Daniel , Iqbal Zaim dan Zidan Rayyan . 4 jejaka idaman para gadis di Sel...