PVSP 08

1K 59 4
                                    

"Jadi, kita nak pergi mana ni?" soalku sambil memegang erat lengan Arie.

"Sweetheart nak pergi mana? Saya ikut je..." balas Arie.

Aku berfikir seketika.

"Jom kita pergi makan dulu, lapar..." rengekku.

Arie memandang aku tidak percaya.

"Like seriously, sweetheart ? Tadi bukan dah makan ke?" soal Arie sambil mengangkat sebelah keningnya.

"Ala... tu tadi, ni sekarang. Tia nak makan nasi ayam, boleh?" aku membuat muka comel.

"Boleh... apa je yang tak boleh untuk sweetheart saya ni?" Arie melingkarkan tangannya dipinggang aku.

"Yeay !" aku memeluk Arie erat.

Kami berjalan ke Chicken Rice Shop untuk makan nasi ayam yang aku teringin.

Eh, mengidam ke?



"Eh Jessica, you tengok ni sekejap," panggil Jane.

Jessica merengus geram.

"Apa lagi? I nak makan ni, jangan lah kacau," balas Jessica geram.

Tiba-tiba, Alice dan Charline datang ke arah mereka berdua dalam keadaan termengah-mengah.

"Hah, you guys kenapa ni?" soal Alice.

"Tadi, I ada nampak..." Charline cuba mencari nafas.

Charline dan Alice duduk dahulu di tempat masing-masing sebelum membuka cerita.

"Jessica, tadi kan, I nampak, boyfriend you dekat Chicken Rice Shop," cerita Alice dengan beesungguh-sungguh.

Jessica segera meletakkan makanannya di atas pinggan dan menumpukan sepenuh perhatian kepada mereka.

"Really ? I nak jumpa boyfriend I !" balas Jessica teruja.

Belum sempat Jessica bangun, Charline sudah menarik tangan Jessica.

"Kenapa? I nak jumpa boyfriend I lah..." rengek Jessica.

Alice, Charline dan Jane menggelengkan kepala mereka.

"Jessica, itu ex-boyfriend you, okay ? Plus, dia dah ada pengganti," kata Jane sinis.

"What ? No, no, no. A big no ! How ever he is..." Jessica kehilangan kata-kata saat matanya tertancap pada dua figura yang sedang bergelak tawa bagaikan pasangan sweet.

"See ? You nampak sendiri, kan?" soal Alice.

Muka Jessica bertukar kemerahan. Kemarahannya membuak-buak melihat Arie bersama dengan perempuan lain sedang makan di kedai itu. Yang paling teruknya, perempuan itu ialah musuhnya sendiri, Puteri Tiara.

"No ! Kalau I tak dapat Arie, orang lain pun takkan dapat dia," Jessica tersenyum sinis.

"Hey, buat apa you kejar orang yang tak pandang you ? Tak malu ke kalau perempuan kejar lelaki? Eh, jatuh saham kita tau," bebel Charline.

"Plus, you sendiri yang main kayu tiga, right ?" soal Jane sinis.

Jessica terkedu.

"How..."

"We know all things about you, Jessica. You don't need to hide anything from us," kata Charline.

Suasana mula sunyi seketika.

"Jessica, bukan you seorang je tau kena break up, kitorang pun kena sekali juga. Yesterday, I saw Qarl, Iqbal and Zidan with other girls. I rasa nak serang je kat situ, tapi I sabar," terang Alice.

"Yeah, kita kena ada perancangan yang elok supaya no one tahu kita yang buat benda tu," cadang Charline.

Otak masing-masing ligat memikirkan cara untuk memusnahkan hubungan antara lelaki dan perempuan itu.

"Okay so, let go back to our home and think about our plan," putus Jane.

Mereka berempat pun beredar dari situ. Sempat dipandang sekilas pasangan mempelai itu.



"Hah... tired," aku membaringkan diri di atas sofa.

"Sweetheart, kot ye pun penat, pergi lah naik bilik..." pesan Arie.

"Hehe, baik bos !" aku berlari naik ke bilik.

Katil empuk dituju lalu aku membaringkan diri di atas katil. Tangan didepakan sambil menggentel cadar katil.



Pada sebelah malam, kami berlapan hanya menonton movie sambil baring di atas sofa.

Aku berbaring di riba Arie, Qalia diriba Qarl, Aulia diriba Iqbal dan Zara diriba Zidan.

Nampak pelik, tapi itu lah kenyataan. Aku sendiri pun tak tahu kenapa Princess ni jadi manja sejak kebelakangan ni.

Tanpa sedar, keempat-empat Princess itu pun tertidur diriba suami masing-masing.

"Haih, pelik lah aku," Iqbal mula berbicara.

"Apa yang peliknya?" soal Zidan.

"Yelah, Aulia ni mana pernah macam ni. Kalau nak dekat pun, asyik kena ketam dia je. Sekarang ni, aku tak boleh tinggalkan dia," cerita Iqbal.

"Si Qalia ni pun sama. Aku nak pergi tutup lampu pun dia takut aku tinggalkan dia," cerita Qarl pula.

"Zara ni pun asyik nak melekat je. Pantang tinggal, confirm nangis," kata Zidan.

"Tiara ni manja lah juga, tapi sekarang ni dia kuat gila makan," balas Arie pula.

Masing-masing mula memikirkan apa sebabnya Princess mula berubah.

Kepala Princess dibelai lembut. Rambutnya yang keperangan itu dibuka ikatannya. Dahi mereka dicium lama.

"Goodnight, princess,"

TBC

Princes vs Princess [C]Where stories live. Discover now