2.

374 24 15
                                    

Niko
Heräsin vesisateen ropinaan. Käänsin kylkeäni huomatakseni Joonaksen nukkuvan vieressäni. Kello seinällä näytti kahdeksan aikaa. Eilinen ilta muistui mieleeni pikku hiljaa. Onneksi Joonas oli tullut. Makasin vain kyljelläni tuojottaen Joonaksen selkää. Tämä ei ollut yhtään outoa että nukuimme samassa sängyssä. Kännipäissään pusuttelimme ja kerran päädyttiin panemaankin. Tosin pojat siitä meille kertoi että niin oli tapahtunut. Me ei edes muistettu mitään Joonaksen kanssa sellaisesta. Havahdun ajatuksistani Rommin hypätessä sängylle. Rommi alkaa kiehnäämään Joonaksen naamaa vasten. Pian Joonas alkaa mumisemaan jotain helvetin kissasta ja tukehtumisesta. Joonas nostaa kissan käsiensä varaan ja kääntyy selälteen. Ja sitten hän laskee kissan mahan päälleen. Katson tuota toimitusta naurua pidätellen. "Pitäskö sun hankkii oma kissa?" kysyn huvittuneena. Joonas kääntää kasvonsa minun puoleeni innostuneesti hymyillen. Voi vittu. "Joo! Mistä sellasen saa? Miten näitä hoidetaan? Niko mä haluan kissan nyt heti!" Joonas alkaa pälpättää. Huokaisen syvään. Pitikin sanoa. "Joonas kissassa on iso vastuu." "Mä tiedän. Mä oon aina tykänny Rommista ja oon ennenkin miettiny omaa kissaa" Joonas sanoo kurtistaen kulmiaan. Kohautan vain olkapäitäni noustessani istumaan. "No mä autan sua sitte." Joonas ponkaisee istualteen halaamaan minua Rommin päästäessä oudon kuuloisen rääkäyisyä muistuttavan äänen. "Hups" Joonas toteaa katsoessaan kissaa. Alamme kumpikin nauramaan  Rommille.

*Studiolla klo 14*
"Moro!" Joonas huutaa heti ovelta. Potkimme molemmat kenkämme sikinsokin studion eteisen lattialle ja heitämme takit naulakkoon. Joonas melkein hyppelehtii olohuoneeseen tai mikä tila ikinä onkaan. Kävelen itse rauhallisemmin perässä. Sohvan nurkassa istuu joku mustahupparinen tyttö huppu päässään puhelin kädessä. "Teitä ei varmaan haittaa että otin Vanessan mukaan?" Olli kysyy samalla kun menee istumaan huppu pään viereen. "Vanessa on mun sisko se on mua vuoden nuorempi." Me kaikki nyökkäämme. Aleksi tulee viimeisenä paikalle pahoitellen myöhästymistään. Alamme treenaamaan Vanessan vain istuessa samassa sohvan nurkassa kuin minun tullessani. Vanessalla on pitkät ruskeat hiukset jotka tulevat hupun alta esiin. Kyseisen hupparin lisäksi Vanessalla on mustat farkut. Eli todella värikkäät vaatteet. Tai no melkein meillä kaikilla on mustan puhuvat vaatteet, oliko yllätys.
Parin tunnin treenaamisen jälkeen päätämme lopettaa ja tilata ruokaa. Joel ja Aleksi alkoivat sähläämään Ruoka tilauksia meidän muiden huutaessa omia tilauksia väliin. "Kerroinko mää jo että mä hankin kissan!" Joonas alkaa innoissaan selittää. Kaikkien pää kääntyy Joonaksen, jopa Vanessan. Näin vasta nyt kunnolla hänen kasvonsa. Siniset silmät, pisamia poskilla. Vanessa näyttää siltä että hän on itkenyt ja väsynyt. "Siis kissan?" Tommi kysyy hämmästyneenä. "Joo joo. Itse asiassa mä varasin jo yhen pennun." Niin. Minä olin auttanut Joonasta aamulla etsimään kissanpentuja ja löysimme yhden vapaana olevan. Joonas soitti ja sai varattua pennun itselleen. Luovutus olisi ensi viikolla. "Mutt siis toihan on mahtavaa." Vanessa avaa suunsa ujosti. Vanessan ääni on hieman epäröivä mutta ihanan kuuloinen. "Ootko sä oikeesti sitä mieltä?" Joonas kysyy iloisena. "Joo. Kissathan on söpöjä." Vanessa hymyilee hieman. "No, kuhan muistat ruokkia sitä" Joel naurahtaa. Pian ruokamme saapuvat. Tilasimme kaikki pitsaa. Olli tarjosi Vanessalle omasta pitsastaan palasen jonka Vanessa otti ja alkoi syömään. Juttelimme kaikkea mahdollista turhaa ja Vanessakin jutteli meidän kanssa." Mulla pitää lähteä nyt, oli kivaa ku sain tulla tänne." Vanessa sanoi yhtäkkiä nousten seisomaan. "Tuu toistenkin, oot aina tervetullut tänne." Aleksi sanoi. Me kaikki huusimme heipat Vanessan sulkiessa studion ulko-oven. "Kiitos teillä jätkät. Vanessalla on vähän vaikeaa sen suhteessa mitä mä oon ymmärtänyt. Ajattelin ottaa sen mukaan vähän piristymään." Olli kiitteli. "Vanessa vaikutti tosi kivalta. Tuo se toistekki tänne niin se saa ajatuksia muualle." Joel totesi. "Porko mikä sen sun kissan nimeksi tulee?" Aleksi vaihtoi puheen aiheen. Joonas näytti mietteliäältä. "Nyt mä keksin!Sen nimeksi tulee Jolle!" Joonas hihkaisee. Joel katsoo Joonasta oletko tosissasi ilmeellä. Lopulta Joel pyöräyttää silmiään ja me kaikki puhkeamme nauramaan. Jolle, siinäpä kissan nimi.

Okei, vähän tönkkö luku tuli mutta olkaas hyvä. Minkä bcn kappaleen kuuntelitte viimeksi? Itellä tässä nyt soi my heart is hurricane!
Words:607

Scream for the brokenWhere stories live. Discover now