(vähän tapahtumia jätkien näkökulmasta tässä luvussa)
J o o n a s
"Toi oli hyvä!" Joel hihkui poistuessamme kirnusta. Yritin vieläkin toipua tuosta pienestä järkytyksestä minkä tuo laite aiheutti minulle. En kyllä ikinä enää lähde tuon kyytiin.
"Missä Niko ja Vanessa on? Ku ne ei tullu siihen laitteeseen." Aleksi kysyy. Niinpä. Taisivat livistää ja onneksi livistivätkin. "Mä yritän soittaa Nikolle." Joel kaivaa puhelimensa taskusta ja etsii Nikon nimeä. Pian hän nostaakin puhelimen korvalleen. Pian tuttu soitto ääni kajahtaa takkini taskusta. "Ai nii Niko jätti sen puhelimen mulle." Huokaisen. Olli ilmoittaa soittavansa Vanessalle minun kaivaessani Nikon puhelinta taskustani. "Vanessa puhelimeen ei saa yhteyttä, outoa." Olli tuhahtaa.
"No jos ne on menny johonki tänne kahdestaan?" Tommi ehdottaa. Onneksi Tommi on bändissä. Ilman Tommin rauhallisuutta ja järkevyyttä olisimme hukassa. Ja tietysti loistava ajotaito vaikka ei me muut nyt niin huonoja kuskeja olla. "Mä kyllä uskon että Vanessa ois sanonu jotain mulle ees. Sen snäppikarttaki on pois päältä näköjää." Ollin äänestä paistoi huoli siskostaan.
"No jos me mentäis Olli teille ja otetaan aamuun asti ja jos sitte ei kuulu mitään nii ilmoitetaan poliiseille tai jotain?" Aleksi sanoo yhteen hengen vetoon. "Jätkä hengitä!" Naurahdan. Olli myöntyy ajatukselle pienen pohdinnan ja suostuttelun jälkeen. Lähdemme talsimaan parkkipaikalle päästäksemme Tommin autolle.
Ajatukseni pyörivät kuitenkin koko ajan Vanessassa. Sen silmissä, pehmeän näköisissä huulissa, ruskeissa hiuksissa. Tuo tyttö on enkelimäisen kaunis. Olisinpa tiennyt aikaisemmin Ollin siskosta. En kyllä tiedä tykkäisikö Olli ajatuksesta että minä seurustelisin hänen siskonsa kanssa. Valehtelematta kiinnostuin tuosta harmaasilmäisestä tytöstä kun näin hänet ekaa kerta studiolla pari viikkoa sitten.
Time skip aamuun :)
"Joo, kiitos hei." Olli laski puhelimensa pöydälle. Ja hautasi päänsä käsiin. "Ne alkaa ettimään niitä vasta huomen illalla jos ne on silloin vielä kadoksissa." Vittu tätä suomen poliisia. "Mä vaan pelkään että Vanessalle tehdään jotain tai Nikolle." Olli mumisi noustessaan seisomaan keittiön pöydän äärestä.
"No ei me niitä ettiäkkään voida ku meillä ei oo mitään jäljittimiä." Joel tuhahti räpläten puhelintaan. Ihme puhelin addikti. "Joel kiitos, kiitos kiitos!" Olli alkoi hetken hiljaisuuden jälkeen höpöttämään. "Öö ole hyvä?" Joel kysyi selvästi hämmästyneenä. "Jos Vanessalla on vaan se rannekoru nii me saatetaan löytää sen olinpaikka! Ainaki suurinpiirtein." Me muut tuijotimme Ollia kuin tärähtänyttä.
"Siis sää oot kiinnittänyt jonku helvetin GPS-laitteen sun siskoon?" Aleksi kysyi. "No joo mutta se tietää sen." Olli näppäili puhelintaan kuin joku tietoteknikko. "Miksi ihmeessä?" Tommi avasi suunsa. Sitä mekin mietimme Tommi, kiitos kun kysyit puolestamme.
"No siis kerran ku oltiin nuorempia ja oltiin yhessä kauppakeskuksessa me kadotettiin toisemme. Vanessa meni silloin aika paniikkiin ja sai myös paniikkikohtauksen. Se kävi myös terapeutilla niihin aikoihin ja siellä yks terapeutti ehdotti tämmöstä juttua. Se on toimiva ja Vanessalla on se yleensä aina mukana. "Olli selitti.
Onko tuommoisiakin keksitty? Pojilla pitäis kiinnittää sellainen minuun kun lähdetään baariin. Ei siitäkään ole pitkä aika kun viimeksi eksyin täältä Helsinkistä Jyväskylään baarireissulla. Onneksi se nainen antoi kyydin takaisin hesaan.
"Nyt löyty!" Ollin hihkaisu keskeytti ajatukseni. "Noin 50km päässä Rovaniemeltä? Mitä ne siellä tekee?" Sanoin katsottuani Ollin puhelimen näyttöä. "Ota huomioon että ton sijainnin tän hetkinen tarkkuus on 20km eli ne voi olla 70km päässä tai 30km päässä Rovaniemeltä." Aleksi huomautti. "Mitä me tehdään? Lähetään kohti Rovaniemeä?" Joel kyseli. "No sijainnin tarkkuus varmaan paranee mitä lähempänä ollaan arvioitua sijaintia." Tommi järkeili. Me muut vain mumisimme jotain myöntävää vastausta.
"Noni, eiköhän lähetä!" Hihkaisin nousten ylös keittiön penkistä. Älkää huoliko Niko ja Vanessa, täältä me tulemme!
---------------------------------------------------------
Helouu! Perjantai ja uutta lukua teille ihanille!
Mitäs veikkaatte kuka löytää Nikon ja Vanessan ens luvussa🌚?
Ja meillä meni myös 1,5k lukukertoja rikki! Kiitos teille ihanille lukijoille!
Those fucking words:585
YOU ARE READING
Scream for the broken
FanfictionTarina Nikosta(26v) ja Vanessasta(24v) jotka molemmat eron jälkäisissä tunnelmissa etsivät paikkaansa maailmasta. Lukemakka selviää miten käy! ⚠️ TW ⚠️ Päihteitä, väkivaltaa,viiltelyä, k18-juttuja. Ei perustu tositapahtumiin! Kuvitteellinen fanfic...