14.

306 18 11
                                    

V a n e s s a

Tuijotan ilmeettömänä edessä avautuvaa maantietä. Toisella puolella istuva Aleksi selittää jotain Joelille joka istuu meitä vastapäätä Joonaksen kanssa. Tommi ajaa ja pelkääjien paikalla istuvat Olli ja Niko.

Voisin suoraan sanoen kuristaa Ollin. Koti arestiin kolmeksi viikoksi. Haistokoot paska. Paitsi että jos kotiaresti tarkoittaa kotona pysymistä niin sittenhän...

"Ollaan kohta Oulun kohalla, jäädäänkö sinne yöksi?" Tommi kysyy. "Ei jäädä." Olli tiuskaisee Huokaisen turhautuneena. "Selevä." Tommi yskäisee pienen hiljaisuuden jälkeen. "No pysähdytään ainaki hakemaan ruokaa jostain, ihan karsee nälkä." Joel alkaa valittamaan. Muut yhtyvät valitukseen ja pian Olli myöntää myös olevansa nälkäinen.

-Time skip Helsinkiin-

Olin ilmeisesti nukahtanut jossain vaiheessa koska heräsin hentoon ravisteluun. Avatessani silmät löydän Aleksin naaman edestäni." Herätys ollaan hesassa." Mutisen vain jotain vastaukseksi ja katselen kerrostaloja. Tajusin että olemme menossa Nikon asuntoa kohti jolloin muistan aikaisemman ideani. Kotiarestissa pitää olla kotona mutta ei sanottu kenen...

Auton hidastaessa avaan turvavyön ja näytän muille jätkille että olisivat hiljaa. Niko vilkaisee etupenkiltä minua ja tajuaa mitä aion. Niko avaa oven samalla kun minä avaan auton taka-oven ja paiskaan sen melkein samalla vauhdilla kiinni hypättyäni ulos. Niko paiskaa etuoven juuri kiinni kun Olli irrottaa jo turvavyötään vilkuillen minua vihaisesti. Näytän keskisormea Ollille ja kiskaisen Nikon mukaan lähtiessäni juoksemaan kerrostalon ovelle päin.

Kuulen auton oven käyvän takanani näppäilessäni ovikoodia vanhasta muistista. "Vanessa perkele!" Olli kiroaa juostessaan meitä kohti. Vedän oven kiinni Ollin naaman edestä Nikon juostessa yläkertaa kohti avaamaan  asunnon ovea ilmeisesti. Lähden pinkomaan portaita ylös Ollin hakatessa ovikoodia päästäkseen rappuun. Juoksen vain suoraan ylös neljänteen kerrokseen asti samalla kuunnellen Ollin lähestyviä juoksu askelia. "Vanessa ovi on auki äkkiä!" Niko huudahtaa nähdessään minut.

Syöksyn sisään Nikon paiskatessa oven kiinni. Hetken päästä ovelta alkaa kuulua paukutusta. "Niko avaa ovi nyt heti!" "Älä avaa." sain sanottua puuskuttaessani. "Vittu Vanessa nyt ulos sieltä!" Olli huutaa. "Sä et sanonu kenen kotona aresti suoritetaan joten haistahan paska ja lähe menee." Huudan vastaukseksi. Äänet oven takana hiljenevät niin mitättömiksi että kuulen ainoastaan Nikon ja minun hengityksen.

Tuntuu  pahalta sanoa noin omalle veljelle. "Hei ihan rauhassa nyt."Niko sanoo kyykistyessä eteeni. En tajunnut  itkevän ja hengitykseni nopeutuneen."Se vihaa mua. Niko se vihaa mua." soperran. Niko vain halaa minua meidän istuessa eteisen lattialla.

O l l i

Kävelen kerrostalosta ulos kyynelten valuessa poskillani. Vanessa vihaa mua. En tiedä miks ees sanoin sen aresti jutun. Se oli ihan järjetön.

"Mennään" sanon sulkiessani auton oven. "Olli tulee mun luo." Joonas huikkaa ilmeisesti Tommille.

Tuijotan vain tyhjästi eteeni kunnes havahdun siihen että Joonas vetää minua hänen ja Joelin mukaan autosta. Kävelemme kerrostalon sisään, portaita ylös. Joel menee omaan asuntoon Joonaksen avatessa ovea. Eteisessä riisun vain takin ja potkaisen kengät pois jaloista.

Raahaudun olohuoneen puolelle ja istun harmaalle sohvalle. "Olli hei mikä sua vaivaa?" Nostan katseeni hitaasti Joonaksen joka seisoo muutaman metrin päässä minusta.

Kyyneleet alkavat virtaamaan uudestaan silmistäni. "Joonas mä oon pilannu kaiken. Vanessa vihaa mua. Se ei koskaan anna anteeks." Joonas tulee hyssytellen istumaan viereeni vetäessään minut halaukseen. Kunpa kaikki asiat voisi korjata yhdellä halauksella.
-

--------------------------------------------------------
Wuhuu, sain kirjoitettu tän uuden luvun ennen uutta vuotta! Ja anteeks tää laatu😃. No mut joo. Oisko ens luvussa Eliaksen aika muuttaa pois vanhast kämpäst?
Ainii ja heittäkääs jotain mp kuluneestö vuodesta!
Words: 519

Scream for the brokenWhere stories live. Discover now