Akıllı baston: normal bastonun üzerine bir cihaz takılarak oluşturulmuştur. Yani alt kısmı yine beyaz baston çubuğudur. Bu da görme engellilere bir avantaj sağlar. Şarjı bitse bile altında normal baston çubuğu olduğu için rahatça yollarına devam edebilirler. Akıllı baston telefon uygulaması ile bulutut aracılığıyla bağlantı kurar. Bu sayede şu özellikler kullanılabilir. Engeli titreşim ile bildirme(bu özellik telefon bağlı değilkende çalışır), yol tarifi alma, etrafındaki otobüs durağı, lokanta vb. yerleri keşfetme, telefonu baston aracılığıyla bulma. Bu özelliklerin engel algılama dışında hepsi için uygulama ve bastonun bağlı olması gerekir. Uygulama baston bağlı olmadığında ücretlidir. Elinde akıllı bastonu olanlar uygulamayla bastonu eşleştirerek ücretsiz kullanabilirler. Fakat baston olmadan kullanmak isteyenlerin aylık veya yıllık abonelik satın alması gerekmektedir. Bu sayede engeli titreşim ile bildirme dışında tüm özellikleri abonelik ile kullanabilirler. Bu bastonu kullanmak için şunları yapmak gerekir. Eğer sadece engel algılama özelliği kullanılacaksa telefonu bağlamaya gerek yoktur. Fakat bir yerden bir yere yol tarifi alacaksanız uygulama telefonunuzun konumu sayesinde size yolu tarif eder, veya bulunduğunuz yerlerdeki durak lokanta gibi yerleri keşfetmenizi sağlar. Telefon kaybolursa ve baston ile o sırada bağlı ise telefonumu bul özelliği kullanılabilir. Eğer telefonunuzun ayarlarında konum kapalı ise keşfetme ve yol tarifi kullanılamaz. Ayrıca daha önce gittiğiniz yerleri kaydetmezseniz oraya yyol tarifi alamazsınız. Yani bu yeri önceden kaydetmeniz gerekmektedir. Sizlere akıllı baston ve uygulama hakkında tüm bildiklerimi aktardım. Bir sonraki bölümde görüşmek üzere.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
görme engeli
Short StoryMerhabalar. Bu kitapta sizlere görme engelli olmanın zorluklarını, böyle bir kişinin nelere dikkat etmesi, neler kullanması gerektiğini ve normal yaşamda neler yapması gerektiğini anlatacağım. Daha iyi anlatabilmek için kendi hayatımdan, ve çevremde...