Bir görme engelli nasıl baston kullanır?

49 23 4
                                    

Merhaba. 3. bölümde görme engellilerin nasıl telefon ve bilgisayarı kullanabileceğini anlatmıştım, şimdi ise bastonu nasıl kullanacaklarını öğreneceğiz. Kendimde görme engelli olduğum için bilgileri kendim öğretmenlerimden, veya özel eğitimdeki öğretmenlerimden öğrendim, ve bende baston kullanan birisiyim. Bu yüzden anlatırken rahat olduğum bir konu. Yani bana güvenebilirsiniz bu konuda. Benim gibi görme engelli olan kişiler muhtemelen bastonun ne olduğunu biliyordur. Ama ben bilmeyenler için söyleyeyim. Baston: görme engellilere önlerindeki engeli bildiren beyaz bir çubuktur. Bu bastonların şu yıllarda çıkmış gelişmiş modeli olan akıllı bastonlarda vardır. Onları da sizlere bir başka bölümde anlatacağım. Şimdi tekrar konumuza dönelim. Baston tekerlekli veya tekerleksiz olabilir. Öncelikle: tekerleksiz bastonu kullanmanın yolu sarkaç baston tekniğidir. Bu teknik şu şekildedir. Bastonu baş parmak plastik yere gelecek şekilde tutun. Daha sonra bastonu sağa ve sola omuz genişliğinde götürerek önünüzdeki engelleri keşfedip önlem alabilirsiniz. Peki ya tekerlekli olanlar? Tekerlekli bastonların tek farkı havaya kaldırarak götürmemenizdir. Diğer bastonların ucu yerdeki engele takılsa bile, tekerlekli bastonun ucu onları rahatça aşabileceğinden yerde sürülebilir. Bunun dışında yine aynı şekilde sağa ve sola bir omuz genişliğinde açarak kullanabilirsinir.

görme engeliHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin