Nasıl yani?

26 17 0
                                    

Selam. Bu bölüm umarım yine sizler için bilgi dolu, ve bazı beni anlayacak olan arkadaşlarım içinse içlerini dökme fırsatı olur.
Bazı durumlarda biz görme engellilerin bazı şeyleri yapabilmesini şaşırıldığını daha önceki bölümlerde anlatmıştık. Fakat hiç yemek yiyebildiğimize, konuşabildiğimize ya da anlayabildiğimize şaşıranları duydunuz mu?
Umarım duymamışsınızdır. Fakat ben karşılaştım, ve çevremdeki görme engelli arkadaşlarımdan da bunu duydum. Örneğin bir arkadaşımın çatal veya kaşık tutup yemek yiyebiliyor olmasına şaşırıldığını duymuştum. Ailesi tarafından. Bazılarımızın spor yapabildiğini, anlayabildiğini, bazı şeyleri başara bildiğini örneğin: müzik çalmak, bilgisayar kullanmak gibi. Bilmeyen ve buna inanmayan insanlar var. Fakat bir şey sorabilir miyim?: Nasıl yani? Biz onlara göre hiçbir şey yapamıyor muyuz? Bunu görmek isterler mi peki. Neler yapabildiğimizi, neleri başarabileceğimizi, azmi edince hangi zorluklara katlandığımızı.
Bazen spor yapabilmemizi, hadi diğer konuları boşverin anlamamıza bile şaşırıyorlar. Nasıl yani? Gözüm engelli diye beynimde mi engelli? İşte buna çok şaşırıyorum. Evet gözlerim görmüyor olabilir, ama bu benim için avantajları ve dezavantajları olan bir durum. Fakat sadece olumsuz yanlarından bakmamalı. Ve bazı şeyleri yapmak için çalışmalıyım, ve bunu biliyorum. Fakat yine de bazı şeyleri yapabilmemize şaşıranlar sinirimi bozuyor. Bu konudaki düşüncelerinizi öğrenmek isterim. Şimdi şu sıralar öğrendiğim ünlü bir sözü sizlerle paylaşıyorum.
İnsanı üzerek, kırarak kendini iyi hissedenlerin bilinç altı düzeyde sevgi ve bilgi eksikliği vardır. Bu kişiler kendi acizliklerini göstermek istemezler, ve ezikliklerini kapatırlar. Ama biliyoruz ki: kusuru bulanın yanında huzur bulunmaz.
Yorum yorum yorum yorum yorum yorum.
Düşüncelerinizi bekliyorum.
Yorum, yorum sizi seviyorum.

görme engeliHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin