Bir görme engelli spor yapabilir mi?

38 19 7
                                    

Merhaba. Beni artık biliyorsunuz. Daha önce iyide olsa kötüde olsa bu kitabın 11 bölümünü, ve 2 tane daha hikayeye imza attım. İyi değildi belki. Belki küçük olduğum için kötü yazıyorum, ama bir hatam kusurum olursa affola. Allahın rahmeti ve bereketi üzerinize olsun. Bugün sizlere bu kitabı tamamlarken unuttuğum bir konuyu anlatmaya geldim. Bir görme engelli spor yapabilir mi? Evet bu konuyu hiç düşündünüz mü? Ben size 2 soru sorayım. Bir görme engelli spor yapabilir mi?, yoksa hiçbir spor görme engellilere uygun değil midir? Bu sorunun cevabını sizlere vermeye geldim. O zaman başlayalım. Öncelikle şu sorunun cevabı kesin: bir görme engellinin de mutlaka yapabileceği sporlar vardır. Sadece her spor dalında sporcu olmaları, yada her dalda spor yapmaları mümkün değildir. Bu konunun detaylarına inmek ister misiniz? Ben sizlere bilgi vermeyi çok özledim. Uzun süredir bu kitaba bölüm atmıyorum. O yüzden bilgi vermek için hemmmen konuya girmek, ve detaylarını sizlere anlatmak istiyorum.Bir görme engelli elbetteki boks, güreş vb bazı dövüş sanatlarını yapamaz. Çünkü federasyonlar tarafından onaylanmaz, ve bu sporları yapmak normalde tehlikelidir görme engelliler için daha tehlikeli olduğu için sakıncalıdır. Kişinin sağlığına zarar verebilirler. Fakat judo, tekvando gibi savunma sporlarını görme engelli bireyler de rahatlıkla yapabilirler. Bu sporlarda yakın temas olduğu için dövüş sanatları gibi fazla tehlikeli değillerdir. Aldletizim gibi koşu dallarında da spor yapabilirler. Müsabaka kuralları farklı olsa bile judo ve azönce söylediğim sporlarda veya benzer sporlarda onlarda şanpion olabilirler. Madalyalar kazanabilir, gurur tablolarında yer alabilirler. Bugün sizi sıkmayacağım. Oy, yorum ve desteklerinizi bekliyorum ballar. Sizleri seviyorum. Görüşmek üzere.

görme engeliHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin