Bir görme engelli kitap okuyabilir mi?

12 4 0
                                    

Selam, yine yeni bilgiler öğrenmeye hazır mısınız?___
Bilgilendirme _
Arkadaşlar uzun süre bölüm atmamamın sebebi okulun, ve uğraştığım projeler. Ayrıca YouTube kanalımda Wattpad de çok zaman ayıramadım ama elimden geldiğince burayı da ihmal etmemeye çalışacağım. Bir de judo antrenmanlarım oluyor uzun zaman o yüzden çok buraya giremiyorum. Herneyse size uzun uzadıya bu laflarla sıkmıycağım. Bölüme geçiyorum❤️ Şimdiden yazım hatam olursa, veya başka bir hatam olursa özür dilerim😘❤️❤️ notları da verdiğimize göre başlayalım👌❤️
Bir görme engelli kitap okuyabilir mi? Ağa, ne saçma bir soru. Arkadaşlar tabii ki her insan gibi görme engelliler de kitap okuyabilirler. Okumalarının iki farklı yöntemi vardır. Birisi kitap, diğeri de kabartma yazı.
Kitaptan kastım normal kitap değil arkadaşlar. Elektronik kitaptan bahsediyorum. Bunlara ulaşmanın da birkaç yolu var. Ama biz gelin önce şu kabartma yazıya bakalım.
Kabartma yazı, kabartma yazı?
—:(;;_^**
Braille
Braille?
-:/—-&__>**^*
Bir Fransız tarafından geliştirilen, kendisinde görme sorunu oluşunca okuma yazma sorununu çözmek için geliştirmiş olduğu bir alfabe. Bir nevi görme engellerin yazı yazma ve okuma yöntemleri. Normal alfabeye göre daha kafa karıştırıcı yanları var. Normal alfabe de kullanılan kısaltmalar dışında tek harfli, iki harfli, hece kısaltmaları, kelime kökü ve parçası kısaltmaları içerir. Bu söylediklerimden bir şey anladığınızı düşünmüyorum, ve anlamanız da beklemiyorum. Çünkü gerçekten anlaşılmayacak kadar karışık. Size kendimden örnek vereyim: benim annem bile ilk ilk İki sene boyunca bana yardımcı olabildi. Kısaltmalar devreye girdiğinde annem ilkokulda bıraktı kabartma yazıyı öğrenmeye. O kadar karışık bir yazı türü. Fakat görme engellerin kitap okuyup, derslerinde yaza bilmeleri amacıyla gerekli. Bunun yöntemlerine de daha sonra da ineceğiz. Peki ya elektronik kitaplar?
—:/
Elektronik kitaplar?
Evet. Hepimizin bildiği elektronik kitaplar. Görme engeller bu kitaplara sesli, veya metin şeklinde ulaşabilirler. Maalesef bilgisayar ekran okuyucuları, ve telefon ekran okuyucularının bazıları PDF dosyaları okumamakta, Ve bu yüzden kitap kaynaklarına ulaşmak zorlaşmakta. Fakat bunun içinde çözümler geliştirilmiş. Metin seslendirme programları, PDF okuyucular, online kütüphaneler ve benzerleri.
Bunları ayrı bir kitapta değinebiliriz. Bu konuda fikri size bırakıyorum.
Bütünseslendirme programları: içerisine yüklediğiniz herhangi bir dosyayı seçtiğiniz TTs ile seslendiren programlardır. Bu programlarda seçmenin belli yolları olur. Bu programda programa değişiklik gösterirken, en sık kullanılan program Bala bolcadır.
Program içerisine attığınız, veya programın kendi içerisinde yazdığınız metinleri sizi seçtiğiniz TTs motoru ve seçtiğiniz sesle seslendirecektir. Detaylı incelemeleri anlatacağımız başka bir kitap yapıp yapmama konusunu size bırakıyorum.
Oyun LINE kütüphaneler: çoğunlukla Metin'den sesi, yani demin bahsettiğimiz seslendirme özelliğini kullanan, fakat bazen de gönüllü okuyucular aracılığı ile çalışan, ders kitabı, hikaye kitabı ve benzerleri unsurları seslendiren, hatta bellibaş kütüphanenin içinde sesli Betimlemeli filmler barındırdığı yerlerdir. Diğerleri üyelik açılması gerekir. Fakat bu üyeliği açmak zor değildir, telefon numarası, e-posta ve engellilik raporu bazı kütüphanelerin açılmasında yeterli olacaktır. Bazı kütüphaneler CDyi gönderebilmek adına ev adresi de isteyebilirler.
Yeni bilgiler verdiğimiz bir bölümün daha sonuna geldik. Arkadaşlar yazım hatalarımı yeterince düzeltmeye çalıştım, fakat düzeltemediysem lütfen mazur görün. Sizlere kitap yazmak için acele ediyorum. Yeni bölümlerde görüşünceye dek hoşçakalın. Bir de lütfen bölümlerde yorum yapana, Sorulan sorulara cevap verin. Mesela, uygulama kurulum ve anlatımları ile ilgili yeni bir kitap gelsin mi? Haydi bu soruya, ve az önce bunlara farklı kitaplarda değinelim dediğim konulara cevap verin. Sizleri seviyorum❤️

görme engeliHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin