Bir görme engelli film izleyebilir mi?

14 3 0
                                    

Selam, sizi bekletmeden döndüm. Buyrun yeni bölüme, ve yeni bilgiler öğrenmeye❤️
—____**^*
Bir görme engelli film izleyebilir mi?
Bu çok saçma bir soru. Her insan gibi görme engelliler de insandır, ve herkes gibi çoğu şeyi yapabilirler. Buna film izlemekte dahildir. Fakat görme engellerin film izlemekte tek çektikleri zorluk: film de olan görsel bölümleri anlamamalarıdır. Peki, bunun için geliştirilmiş çözümler var mı?
Arkadaşlar, size şu kadarını söyleyim. Her sorun için bir çözüm geliştiriliyorsa, yapılabilecek olanaklar uygulanıyorsa, ve yapılabileceklerden en iyisi yapılıyorsa, bu soruna da bir çözüm bulunur elbette. Ki bulundu da zaten. Peki bu çözüm ne?
/——__\\___^**
Betimleme.
Betimleme?
Acaba betimleme dendiğinde insanların aklına düz ve kaba bir anlatım şekli mi geliyor? Ağa. Eğer öyleyse yanıldığınız. Ben size tam tanımı söyleyeyim.
—/-__|\\_^^***
Betimleme: bir ürünü, görsele, kişi veya nesneyi detaylı olarak renk, tip, cins, yan özellik gibi özelliklerle tanıtmaktır. Örnekle açıklayayım.
Sarı saçlı çocuk elindeki notaya bakarak, yan tarafında duran gitara parmaklarını sürtüyordu.
Kadın kumral, otuzlu yaşlarında mavi gözlü, saçlarını topuz yapmış, üzerinde mavi bir kıyafet var. Önünde duran pembe çantası ile gayet şık gözüküyor.
Betimlemeyi örneklemek gerekirse bunları örnek verebilirim. Peki, biz bu betimlemeleri nereden ulaşıyoruz?
——/;::\\_$^^*****
Bir görme engellinin betimlemelere ulaşabilmesi amacıyla çeşitli yollar geliştirilmiştir. Bu yolları Örnekleyecek olursak hayal ortağım mobil uygulaması, Microsoft'un geliştirmiş olduğu Sing I mobil uygulaması, sesli betimleme derneği web sitesi, Betimlemeli filmleri yayınlayan YouTube kanalları olabilir. Kanallara aşina değilim, fakat sizlere hayal ortağım hakkında ve sesli betimleme derneğinin sayfası hakkında bilgi verebilirim. Diğer uygulamanın çeşitli işlevlerini sonraki bölümlerde, veya bir başka kitapta değinebiliriz. Bunu sizin yorumlarınıza bırakıyorum❤️
Hayal ortağım uygulaması Turkcell'e ait olan, telefon numarasını engellilik faturasıyla oturum açılan, Getem hesabınızla bağlayabilecekiniz bir uygulama. Şimdi başlıklar halinde inceleyelim.
Hayal ortağıma nasıl üye olabilirim?

Öncelikle tekrar söyleyeyim. Hayal ortağım uygulaması türksel limited aş tarafından, yani türksel tarafından geliştirilen, 7 gün boyunca 8020 numarası telefonla aranarak kullanılabilen bir servis. Servis sayesinde gündemdeki köşe yazılarını, haberleri okuyabilir, burçlar hakkında bilgi için astroloji bölümünü okuyabilir, kütüphanedeki eğitim, dergi, ve kitapları okuyabilir, yol arkadaşım ile uygulamanın içinde belli olarak gelen konumlara navigasyon almak ve benzeri daha bir kaç işi de yapabilirsiniz. Hayal ortağım uygulaması türksel kullanıcılarının internet paketinden yememektedir. Uygulamaya ilk girdiğinizde karşınıza hızlı giriş çıkacak. Buna bastığınızda telefon numaranızı girmeniz istenir. Eğer türksel kullanıyorsanız, karşınıza bir onay ekranı, operatörünüz farklı ise bir onay kodu sms'i alacaksınız. Kod aşamasını geçtikten sonra görme engelli olduğunuza dair raporu uygulamaya faks ile göndermeniz, veya dijital olarak eklemeniz gerekiyor. Aksi takdirde üyeliğiniz onaylanmayacaktır. Daha sonra size 2 gün içinde üyeliğinizin tamamen aktif edildiğine yönelik mesaj geliyor. Bunların detaylarını rehber kitap yazarsak konuşuruz. Rehber kitap yazalım mı?

bunu da sizin yorumlarınıza bıraktım.

__}\||**-__*

sesli betimleme derneği sayfası?

bu sayfa sebeder(sesli betimleme derneği) kurumunun web sitesi. Site haricinde yeni filmlerden haberdar olmak için instagram hesaplarınıda takip edebiliyorsunuz. Şuan telif hakkı nedeniyle filmler indirilemiyor. E-posta yoluyla derneğe başvuru yapıp filmleri isteyebilirsiniz. Üye olurken getem kullanıcı adınız, ev adresiniz, telefon numarası ve e-postanız, adınız ve soyadınız, engelli raporunuz istenecek. Birde tc kimlik numarası. Bunlar hiç bir başka x şahıs yada kurumla paylaşılmamaktadır.

evvetttttt. bu günlük bu kadarrr. Yukarda sorduğum soruyu yine soruyorum.

başka böyle rehber kitaplar gelsin mi? Yoksa daha farklı tür kitaplar mı yazalım?

haydi yorumlarda söyleyin🌹🌹🌹

görme engeliHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin