Bir görme engelli AVM'lerde neler yapabilir?

43 25 3
                                    

Sizlere daha önceki bölümlerde bastonu, akıllı bastonu, bir görme engellinin nasıl telefon ve bilgisayar kullanacağını, bir görme engellinin ilk olarak neler yapması gerektiğini ve görme engelinin ne olduğunu anlatmıştım. Peki bu günki konumuz ne? Bu günki konumuz, bir görme engellinin AVM'lerde alabileceği önlemler, ve AVM'de nasıl davranması gerektiği. O zaman hemen başlayalım.

Bir görme engelli, AVM gibi büyük alanlarda mutlaka bastonu ile dolaşmalıdır. Eğer arabayla seyahat ediyorsa bastonu katlayıp koyabilir. Böylece taşımak daha kolay olur. AVM'ye girdiği andan itibaren ilk yapması gereken şey bastonu ile etrafına göz atmaktır. Güvenliklerin bulunduğu AVM'nin ilk girişinde birisinden yardım alarak içeri girmesi gerekir, aksi halde yönünü bulamayabilir. Bu da ailesini kaybetmesine yol açabilir. Bu yüzden hem bastonunu kullanarak etrafını keşfetmeli hem de güvenliklerden nazikçe yardım alarak girişten sonra ailesini bulmalıdır. Peki AVM'ye girdik diyelim. Sonra neler yapmalıyız?

Bir görme engelli AVM'de sadece yemek yerken bastonunu katlamalıdır. Onun dışında hep bastonu ile hareket etmelidir. Neden mi? Çünkü, bastonu olmazsa etraftaki nesne veya kişilere çarpabilir. O yüzden bastonsuz dolaşmamalıdır. Bu hem ona, hem de çevresine zarar verebilir. Aynı zamanda etrafında raf olduğunu bilmeden mağazaya da maddi olarak zararlar verebilir, ve ceza ödemek zorunda kalabilir. Bunu bu yüzden vurgulamak istedim. Peki bir görme engelli AVM'de dolaşırken nelere dikkat edebilir?

Bir görme engelli eğer yetişkin ise AVM'de nazikçe birilerinden yardım isteyerek, veya varsa navigasyon yada akıllı baston kullanarak gitmek istediği yere gidebilir. Mağaza da alış veriş yaparken fiyat konusunda etiketleri okuyan bir uygulama kullanabilir, veya birilerinden yardım alarak öğrenebilir. Peki yemek yerken?

Eğer yetişkin değilseniz zaten bu söylediklerimde size aileniz yardımcı olacaktır. Ama bir görme engelli yetişkin ise garsona sipariş verirken ya metin tarayıcı yada menü okuyucu uygulama kullanmalı, yada garsonlara sormalıdır. Daha sonra buna göre sipariş verebilir. AVM konusunda söyleyebileceklerim bu kadar. Sizinde bildiğiniz veya eklemek istedikleriniz olursa lütfen yorumlarda belirtin. Bir sonraki bölümde görüşmek üzere.

görme engeliHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin