İşe girebilir miyim?

24 9 2
                                    

Selam, yine sizi İhmal ettim, biliyorum. Fakat bu aralar bir proje üzerinde yoğun çalışmalar yapıyorum. O yüzden dır bu ihmallerim. Bir de sınavlarım başladığı için. Bu arada, hala soru-cevap için yorum alıyoruz bölümüne yorum alamadık. Artık okunmuyor muyuz ne? Bunu biraz azaltmalıyız. Okunmamalı durumumuzu, bu yüzden uzun süre sürekli bölüm atacağım. Fırsat bulabildikçe. Şimdi daha fazla uzatmadan, sizleri bölümle başbaşa bırakıyorum.
______
Bir görme engelli işe girebilir mi?
Aaa: Bu soruyu ilk kez duyuyorum. Açıkçası bu soruyu ilk duyduğumda, şaşırmıştım. Ozamanlar küçüktüm. Fakat büyüdükçe bazı şeylerin farkına vardım, ve bunları size anlatacağım.
***
Bir görme engelli işe girebilir mi? Bu soruyu ilk duyduğum gün çok garip gelmişti. Bizler işe giremez miydik? Bir mesleğimiz olamaz mıydı? O soruyu duyduğum gün, tüm gece bu soruyu düşünerek uyumaya çalışmıştım. Arkadaşlar, sizce bir görme engelli işe girebilir mi?
Aaa. Siz zahmet etmeyin cevabı bulmak için. Ben size cevabı vereyim.
Bir görme engelli işe girebilir. Fakat işe girme imkanları diğer bireylere göre kısıtlıdır. Peki bu ne demek?
Görme engelliler belli alanlarda işe giremezler. Örneğin şoför, polis, doktor veya inşaat işçisi gibi görme gerektiren mesleklerde çalışamazlar. Bunun için ne olmak istediklerini belli bir yaşta düşünmeye başlamaları gerekmektedir. Çünkü tıp, ve benzeri görme gerektiren yerlerde okuyamayız, ve büyüdüğümüzde de bu mesleği yapamayız. Bu yüzden biz görme engellilerin çalışabileceği iş sayısı kısıtlanır. Çünkü çoğu iş görme gerektirmektedir. Peki, bu hiç iş bulamıycağımız anlamına mı gelir?
Oo! Yanlış cevap! Ben size doğrusunu söyleyeyim__. Bir görme engelli öğretmen olabilir. Bunun dışında memur da olabilir. Fakat emniyet memuru değil. Çağrı merkezinde çalışabilir, bir bankada bilgisayar başında çalışabilir. Fakat görme engelleri işe kabul etme aşaması biraz zorlu geçer.
Peki bu söyledigim ne anlama geliyor?
Arkadaşlar, ayıptır söylemesi bir görme engellinin arkasında sağlam birisi yoksa, onun işe kabul edilmesi biraz zor olabiliyor. Yani kaba tabirle arkanızda torpiliniz yoksa, işe kabul edilmeniz zorlaşabiliyor. Şu an okuduğum okuldan mezun olan, ve okulumuzda çalışan görme engelli öğretmenlerimiz var. Buradan da anlayabilirsiniz. Sizlere daha iyi açıklayabilmek amacıyla daha bir gün önce yaşanan bir olayı anlatmak istiyorum___!.
Başta bahsettiğim projeden görme engelli bir abim iş başvurusu yaptı. Ve bana işe kabul edilirse projeyle eskisi kadar ilgilenemeyeceğini, dolayısıyla projenin başına geçmem gerekebilirceğini söyledi. Biraz üzülmüş, ama onun adına mutlu olmuştum. Birkaç saat sonra onu aradım. Ne yaptın? Diye sordum. O da başvurusunun kabul edilmediğini söyledi. Üzülmüştüm, peki neden? Diye sordum. O da az önce size söyledigim cümlenin aynısını bana söyledi: arkanda torpilin yoksa, bu işler zordur. Haklı olduğunu anlıyorum. Çünkü zaten çalışabileceğimiz alan kısıtlı, ve çoğunlukla iş başvuruları kabul edilmiyor. Buna hiç kabul edilmiyor diyemem, fakat çoğunluk öyle.
Evet canlarım, bir bölümün daha sonuna geldik. Oy ve yorum bırakın, gerçekten şu anda oy ve yorumlarınıza ihtiyacım var. Sizleri seviyorum❤️

görme engeliHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin