Sporda olumlu yanlarımız.

18 11 0
                                    

Bir görme engelli spor yapabilir mi? Bu konuyu sizinle daha önce konuştuk. Elbette bir görme engellinin de yapabildiği sporlar var. Peki, spor yapabiliyorsak, neden orada da olumlu yanlarımız olmasın? Spor yaparken her ne kadar yanlış yapsak, yönümüzü ayarlayamasak, yada hareketleri anlamakta diğer bireylere göre zorlansak bile olumlu yanlara sahibiz. Çok uzatmadan konuya geçeyim.

--------------

Bir görme engellinin ilk çekeceği zorluk yapabilme konusunda özgüveni olsa da bunu çabuk atlatır. Ama yaptığı sporu severek yapıyorsa bu durum geçerlidir. Diğer türlü kişi özgüvenini kazanamaz. Her ne kadar yönümüzü ayarlaması, hareketleri anlaması zor olsa da anlatan kişinin üslubu düzgün ise anlamak kolaylaşacaktır. Yön ayarlamak derken, spor sırasında hareket ederken başkalarına çarpmaktan, yada çarpabilecek konuma gelmekten bahsediyorum.

Bir görme engellinin hareketleri anlaması diğer bireylerden daha zordur. Fakat az önce de söylediğim gibi, anlatanın üslubu düzgün ise anlamak, ve iletişim kolaylaşacaktır. Kendimden örnek vereyim.

Judoya ilk başladığımda pek çok ısınma hareketinin yapılışını bilmiyordum. Ayrıca minderin üstündeyken yönümü takla atarken tek başıma ayarlayamıyordum. Ablam ilk gün koşudan önce yanıma geldi, önce kendini tanıttı. Bana yardımcı olacağını söyledi. Çeşitli ısınma hareketlerinin yapılma şeklini bana anlattı, ve zorlandığım yerleHikayeni yazmaya başla

rde bana yardımcı oldu. O sakatlanıp gittiğinde hareketleri anlamakta zorlanmaya başladım. Çünkü kardeşim gördüğü kadarını anlatabiliyordu, fakat bazı şeyleri oda bilmediği için gördüklerini gösterirken ikimmizden birisi sakatlanabiliyordu. Fakat bu konunun devamına olumsuz yanları toparlarken deyineceğiz. Şimdi gelelim olumlu yanlarımızdan bir diğerine. Bir görme engelli yaptığı spor dalında ilerlemek, ve şampiyon olmak istiyorsa bunun için çaba sarfedecektir. Yani iş yine yaptığın sporu sevmekten geçiyor olumlu yanlardan bir diğeri ise judo alanında geçerli. Judo alanında çok fazla görme engelli olmadığı için, kendinize rakip bulmanız kolay oluyor. Her neyse özetle: yaptığın sporu seversen, onun için çok çalışırsan hayatında olumlu yanlarda yok değil.

Bu konuyu bitirdik. Peki: Başka olumlu yanlarımız yok mu sizce?

-------------

Bir görme engellinin sporcu lisansı çıktıktan sonra sahip olduğu haklar vardır. Örneğin bazı yerlerin ücretsiz olması, yada indirim yapması gibi. Bunların detaylarını özet bölümünde, yani her şeyin bittiği yerde anlatacağım. Ama çok merak edilirse bununla ilgili de bir bölüm yazabilirim. Sizden cevap bekliyorum.

Bir bölüm hazırlayayım mı?, Yoksa final bölümünde mi sporcu lisans haklarımızk yazayım? Cevabı yorumlara yazarsanız sevinirim.

Okuyun, oylayın, ve bu konudaki fikirlerinizi belirtin. Sizleri seviyorum, görüşmek üzere.

görme engeliHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin