Domem se rozezněl zvonek dveří.
„May, pojď sem!" ozvala se mamka z chodby.
Vyběhla jsem z pokoje směrem ke vchodovým dveřím. Mamka o návštěvě nic neříkala. Možná přijela babička s dědou. K mému zklamání ale v chodbě stál ten kluk, který mi před pár dny rozbil lopatičku na pískovišti a vedle něj paní, kterou jsem tam taky potkala. Musela to být jeho maminka.
„Dobrý den," pozdravila jsem tiše.
Ta paní se na mě mile usmála a ten kluk ke mně pomalu přistoupil a podal mi čokoládu. „Promiň, že jsem ti rozbil lopatičku."
Převzala jsem si od něj čokoládu. „To je dobrý." Nedůvěřivě jsem si ho prohlížela.
Usmál se na mě a znovu ke mně natáhl ruku. „Jsem Evan."
Nabízenou ruku jsem přijala a stiskla jí. „Já jsem May."
„Co kdybyste si šli hrát k May do pokoje?" navrhla moje mamka.
Nechtěla jsem si s ním hrát. Měla jsem strach, že mi něco zase rozbije, nebo na mě bude zlý. Mamka se na mě ale povzbudivě usmála a já věděla, že nechce, abych se s ní hádala.
Přikývla jsem a vzala Evana za ruku, abych ho odvedla do mého pokojíku. Zavřela jsem za námi dveře a posadila se na chlupatý koberec, kde jsem měla rozložené pastelky a papíry.
Evan se rozhlížel po mém pokoji a nakrčil nos nad růžovými stěnami a závěsy. „Nemám rád růžovou," okomentoval to.
„Já jí mám nejradši ze všech barev," vysvětlila jsem.
„Možná, že jí začnu mít rád, když jí máš ráda ty," prohlásil a podíval se na mě.
Zmateně jsem si ho přeměřila. On už ale věnoval pozornost něčemu jinému.
„Co maluješ?" zeptal se mě a posadil se naproti mně. Vzal do ruky jeden můj obrázek a prohlédl si ho.
Ostražitě jsem ho pozorovala. Bála jsem se, že mi ho zničí stejně jako moji lopatičku.
„Má to být tučňák, ale vypadá to jako kuře," vysvětlila jsem a nespokojeně se na obrázek zadívala.
„Mně se to moc líbí," řekl Evan a obrázek mi vrátil. Usmála jsem se na něj, protože holky ve školce říkaly, že kreslit moc neumím, a kromě maminky mi obrázky ještě nikdo nepochválil.
„Kreslíš taky rád?" zeptala jsem se ho.
„Jo, ale radši si házím s míčem. To je větší zábava."
Podala jsem mu papír s tužkou. „Míč tady máme taky. Tak teď můžeme kreslit a potom mě naučíš házet s míčem."
Evan se rozzářil a popadl papír s tužkou. „Tak jo."
Začal kreslit hranatý míč a hráče, který se ho snaží chytit.
Možná, že nakonec nebyl tak špatný, jak jsem si myslela. Možná z nás budou kamarádi.
***
Dylan mi něco zapáleně vyprávěl o fotbalu, ale já ho nevnímala. Nezajímalo mě to. Abby, na rozdíl ode mě, ho pozorně poslouchala a občas přidala doplňující otázku. Dylanovi to nejspíš vyhovovalo, protože můj nezájem o fotbal byl až moc očividný a jeho unavovalo povídat si jen sám pro sebe.
ČTEŠ
Ve stínu ✔️
RomanceMay a Evana spojuje dávná historie. Jejich přátelství je pro oba tím nejdůležitějším na světě a pro toho druhého by udělali úplně všechno. Jak ale dospívají, jejich cesty se oddělují, a i když si to ani jeden z nich nechce přiznat, vzniká mezi nimi...