4- Date?

450 24 7
                                    

Baru sahaja aku ingin melelapkan mata buat kali ke-4 pada hari itu, aku dikejutkan dengan bunyi pintu bilik, tempat aku tidur itu dibuka.

"Sorry la, aku dah cari tapi kitorang memang takde baju-baju yang 'muslimah' untuk kau". Alex made the quotation marks with his hands at the 'muslimah' word.

Aku mengeluh.
Sampai bila aku nak pakai pakaian yang jijik macam tu. Sampai bila aku nak bergeluman dalam lembah maksiat ni?

"Tapi...".

That magical word has brighten my darkness a little.

"Ada orang nak jumpa kau. Dia cakap nak bawak kau pergi shopping".

Ha?

Alex membuka kan pintu bilik itu sedikit luas lagi dan terpacul wajah lelaki semalam. Lelaki yang...

... tidur bersama ku semalam.

"Hye there. Jom, I bawa you pergi shopping".

Alex tersenyum sebelum menutup pintu dan membiarkan lelaki itu masuk untuk duduk di kaki katil kecil tempat aku berbaring tatkala itu.

Dengan tergesa-gesa aku menutup tubuh badan ku yang masih lagi berpakaian ketat semalam itu  dengan selimut yang nipis itu.

"Kenapa you selalu macam ni eh? Selalu takut dengan I, I bukan orang jahat pon". He pouted.

Ingat cute ke?

Dia cuba untuk mencapai tangan ku tetapi aku mengundurkan badan ku sehingga kepala ku terhantuk kepada kepala katil besi itu.

"Ou!".

"Ha, tengok tu, kan dah sakit. You ni". Dahinya berkerut-kerut sementara tangannya menggosok perlahan bahagian belakang kepala ku.

"Tepi lah!". Aku mengalihkan tangannya.

"I nak tolong pon tak bagi. Dah, sekarang ni, you pergi mandi and I bawak you pergi shopping".

Aku menggeleng.

"Then, you nak la pakai lingerie-lingerie tu siang malam? Nak ke? Kalau nak takpe, I lagi suka". He smirked.

Tangan ku laju sahaja menampar mukanya.

Ha, padan muka!
Semalam kena sembur air liur, harini kena tampar.

"What a fierce little girl, huh?". He glared.

Aku yang sudah agak ketakutan itu, menarik selimut ku sehingga menutupi seluruh muka.

Sesaat kemudian, terdengar dia ketawa kecil.

"Comel la you ni. Dah la, pergi lah siap cepat. I tak suka tunggu lama-lama". Dia menarik selimut yang menutupi muka ku itu.

"Saya takde baju".

"Here". Dia menghulurkan aku sebuah beg kertas.

"Baju kurung?".

(a/n: readers, kalau y'all ingt satu scene dlm Book 1,mesti you tahu pasal baju kurung ni, hehe)

"Yup, pakai baju kurung tu. You nak I tunjukkan bilik air ke? Ke you dah tahu?".

Dasar mamat gatal!

"No".

"Okay then, you have 15 minutes. Be hurry baby, i hate waiting". He winked and went out of the room.

...

"Kenapa saya macam pernah tengok awak?". Mulut ku berbicara, memisahkan kesunyian.

"You tak ingat I? Sampai hati. Ni I la, encik pujaan hati yang tolong bayarkan hutang kedai runcit mak ayah you tu".

Patut la...

"Nama awak?".

"Bukan you baru kena jual dengan kawan you ke? Kenapa tak sedih? Boleh pulak you beramah mesra dengan stranger macam I ni". Dia ketawa. Apakah motif ketawa itu? Aku pon tak tahu so, Tanyalah Ustaz. Takdela, gurau je!

"Okay then, i will shut up".

"Eh eh, macam ni pula you ni. I tanya je la, sayang". Sebelah tangannya mengawal stereng, sebelah lagi mencuba untuk memegang peha ku.

Pap!

Aku menepuk tangan gatalnya itu.

"Don't. Touch. Me. Stupid dirty man!".

"Oopsie!".

...

"Kenapa bawak saya ke sini? Saya tak nak makan la". Aku memeluk tubuh ku sambil mata ku melihat kaki ku yang digeselkan ke lantai itu.

"You kena la makan, sayang. Daripada semalam you tak makan, kan? Kalau you sakit macam mana? I jugak yang susah". Tangannya mengusap kedua-dua belah pipi ku yang sudah suam itu. Suam kenapa? Blushing la!

Walaupun dia orang asing, tapi aku tak pernah dapatkan layanan 'manja' seperti ini daripada sesiapa yang layak bergelar pasangan hidup.

Eh jap, apa aku cakap ni?
Merapu je!

Aku menggeleng-gelengkan kepala ku.

"Sayang, you okay? Kenapa ni, sakit ke?". Dia meletakkan bahagian belakang tangannya ke dahi ku. Semakin memerah la pipi aku dibuat nya.

"Eee, jangan pegang la". Aku menepis tangannya, jauh daripada ku.

"Okay, I tak pegang". Dia mengangkat kedua-dua tangannya ke udara seumpama mahu ditangkap polis, lalu tergelak kecil.

"Jom, kalau you tak nak makan pon, teman I okay? Kesian I, makan sorang-sorang, please".

Aku mengeluh,

"Okay...".

...

"You nak makan apa, hm? I rasa I nak makan nasi lemak premium diorang la. Nampak macam sedap". Katanya sambil membelek-belek menu di restoran mewah itu.

"Tadi suruh teman je".

"You ni betul ke tak nak makan?".

Aku mengangguk.

"Saya nak pergi, saya nak pergi je. Boleh awak bawa saya pergi?". I begged him.

"Soon, okay? Waiter!". Dia tersenyum kecil, lalu memanggil waiter.

"Yes, sir. I am Yana, i will be serving you this evening. What can i get for you?". Pelayan wanita yang cantik beruniform serta manis bertudung bawal hitam bertanya.

"I will get 2 plates of Nasi Lemak Udang Premium with 2 red apple juices".

"And for dessert, sir?".

"2 lava chocolate cakes". Dia tersenyum lagi sebelum menyerahkan semula menu card (?) itu kepada pelayan yang bernama Yana itu.

Jujur.
Aku cemburu dengan pelayan restoran yang cantik ni.
Yela, dia punyai hidup nya yang bahagia, dia bertudung. Jauh sangat berbeza dengan aku.

"Hey, why are you crying?". Dia menggosok-gosok tangan ku yang ada di atas meja itu.

Ha, aku nangis?
Lagi?

I didn't even know that i was crying.

Cepat-cepat aku menarik tangan ku dan disorokkan ke bawah meja.

"Tak, tak la. Eh, kenapa awak order untuk saya? Saya tak nak makan, kan saya dah cakap". Aku mengelap titis-titisan air mata yang berlinang di pipi ku.

"Tengahari tadi I suruh Alex bagi you chicken wings, you tak makan juga, harini tak nak makan juga. Macam mana nak sihat? Hm?".

That 'hm?' really make me blushed.

But i kept quite.

"Makan eh?". He patted my head slowly and sweetly smile.

"Hm".


[BOOK 3] THE PROLOGUE ||©Where stories live. Discover now