Bunyi seseorang mengacau air di dalam cawan itu mengejutkan aku daripada tidur ku. Terus aku membuka mata dan mendapati badan ku berada di atas sebuah katil hospital bercadar putih.
Eh?
Setelah aku arahkan pandangan ku ke arah meja kecil di wad itu, aku ternampak Khai dan sedang mengenakan baju hospitalnya sedang membuat secawan air. Di samping nya berdiri tegak palang besi yang juga lebih dikenali sebagai IV stand itu (mcm pelik je ayat aku HAHAHA).
"Awak, kenapa saya pula yang tidur atas ni? Kan awak yang sakit, awak rehat la".
Baru sahaja aku ingin menuruni katil itu, dia terlebih dahulu berjalan ke arah ku dan menahan badan ku.
"I thought you hate me that much". Suara garau nya itu menghantar getaran ke seluruh badan ku.
"Can we not talk about this?". Aku yang duduk di birai katil itu merenung ke dalam anak matanya.
"Okay, Doll. I won't talk about this for now". He smiled...
"Good. Sekarang, awak naik atas katil ni, tidur. Rehat".
"Tidur? With you?".
Ada masa lagi lelaki nak bergurau. Tak sedar ke yang diri dia tu tengah sakit, tengah demam panas?
"Enough with your dirty jokes, Amirul Khairin".
Ambik kau, first time aku panggil dia guna nama penuh dia. Macam mana aku tahu? Ha, tunggu...
"Macam mana kau tahu nama panjang aku?". He narrowed his eyes.
Aku tidak menjawab. Sebaliknya, hanya merenung sahaja matanya.
"Answer me, Puteri Khairina bt Amri".
Wait...
How did he know?"Macam man-".
"Jawab soalan aku dulu".
Sempat aku mengeluh sebelum membuka mulut.
"Tadi, saya ambil telefon awak masa awak pengsan untuk call someone. And nombor pertama yang saya nampak, nombor Sabrina. Saya tak tahu dia siapa tapi saya call je la. Yela, sebab panik kan. Dia pon datang lah, bawa saya dan awak pergi hospital. Bila doktor tu tanya butiran peribadi awak, termasuklah nama panjang, Sabrina cakap la. Siapa dia tu?".
Eh, eh, Khairina.
Yang kau sibuk tu apahal." Macam mana kau tahu password phone aku?".
" E-entah. Saya teka je".
Password telefon dia...
Tarikh lahir aku.Jujur aku cakap, aku ambil masa lebih kurang 15 minit nak teka password telefon dia tu. Masatu dah takde idea dah, so aku main tulis je la tarikh hari lahir aku. Turned out, betul.
"Oh, okay then".
"Sabrina tu siapa? She seems to know all of your private infos". Teragak-agak aku nak bertanya. Bukan apa, takut dia salah anggap je.
"Kenapa? Doll jealous ke?". He put both of his hands on each of my sides and leaned his face only few millimetres far from my face.
"Tak, okay! Saya tanya je, dah la".
Aku menolak badannya dan akhirnya turun daripada katil itu, menuju ke arah sofa yang ada di bilik itu dan duduk di situ.
"Sambung balik pasal tadi. Didn't you say that you hate me? Kenapa tak biar je aku mati tadi? Kenapa kau tak lari je?".
"Saya tak jahat macam awak. At least, saya masih berperikemanusiaan".
"Ouch! That hurts, doll". Dia memegang jantungnya seolah-olah seperti dia terkena serangan jantung.
YOU ARE READING
[BOOK 3] THE PROLOGUE ||©
Romance[PUTERI KHAIRINA The Series] Puteri Khairina Amirul Khairin One of the most beautiful love story I've ever written. Permulaan kepada segala kisah pertemuan di antara seorang jejaka bernama Amirul Khairin dan seorang wanita polos bernama Puteri Kha...