5- Gentlemen?

427 23 0
                                    

"Pilih lah, you nak yang mana?". Dia membuka mulutnya sambil membelek-belek koleksi hoodie dan sweater yang ada di dalam kedai itu. Di tangan kirinya sudah mempunyai beberapa buah beg kertas yang berisikan bajunya.

"Sayang, jangan la diam je. Dari tadi, I je yang beli baju, baju you mana? You tak pilih pon". Dia memberhentikan tindakannya dan mengalihkan pandangannya ke arah ku yang sedang duduk di atas sofa kecil yang ada di dalam kedai baju yang agak mewah itu.

"Macam mana awak boleh bawa saya keluar? Orang-orang dekat kelab tu tak marah ke?". Aku mendongakkan sedikit kepala ku untuk bercakap dengannya.

"I paid for it".

"WHAT?!". Terjerit aku di situ.

"Shh". Dia menarik tangan ku menuju ke fitting room kedai baju itu.

Dia masuk bersama ku ke dalam salah satu daripada tiga bilik kecil itu dan mengunci pintunya.

"Apa awak ni?!".

"Don't shout".

"Then, explain". Arah ku, tegas.

"Yes, i paid for this. Dalam erti kata lain, i sewa you".

Aku cukup terkejut dengan kenyatannya itu. Sungguh, mereka memang menganggap aku ini bukan sebagai manusia malahan sebagai barang dagaan ataupum sewaan.
Aku bukan barang, aku manusia!

"How much?". Muka ku aku tundukkan. Tidak mahu memperlihatkannya air mata ku yang kembali jatuh pada hari itu.

Perit sungguh rasa hati ini apabila maruah ku tergadai begitu sahaja. Hanya Allah sahaja tahu betapa terseksanya aku sekarang. Tindakan aku untuk mempercayai Airis adalah tindakan paling BODOH pernah aku lakukan. Aku menyesal...

"450K".

Muka ku diangkat semula. Mata ku yang memerah itu memandang wajahnya.

"Awak tahu tak, maruah saya terasa macam dipijak-pijak sekarang! AWAK TAHU TAK?!". Aku menjerit di dalam bilik kecil itu.

"I know and im sorry, sayang".

"DON'T F*CKING CALL ME THAT!".

Sekali lagi, tangan ku laju menampar mukanya.

"It hurts, babygirl. It hurts". Dia menggosok-gosok pipinya.

I gasped as my eyes looked into his darkened ones.

"Sorry, saya tak sengaja".

"Not funny".

He grabbed my neck roughly and brought my face near him, very near.

"Sakit....".

And within a second, he pressed his lips onto mine. Bitting it roughly.

"Sakit... l-lepas lah".

"No".

"Please stop.... please". I was begging him to stop while patting the back of his body fastly.

Tok... Tok... Tok...

Bunyi ketukan pintu fitting room kecil itu menyelamatkan aku.

He pulled out and looked me, no, glared at me.

"Are you done in there? Saya nak pakai fitting room ni, yang lain kunci rosak". Wanita di luar bilik itu berkata-kata.

"Lets go". Dia memegang tangan ku dan membuka pintu.

Namun, langkahnya kembali terhenti.

"Baby? You buat apa kat sini?". Wanita tinggi lampai itu bertanya kepada lelaki yang berada di hadapan ku.

Baby?

"I-I bawa adik I shopping".

Tak nak bagi kantoi la tu, dasar playboy!

"Bawa adik shopping sampai masuk sekali dalam fitting room? Apa, you tolong bagi dia pakai baju ke?". Perempuan itu memeluk tubuh, memandang aku daripada atas ke bawah.

"Listen, okay, she's not my sister and you Misha, tak ada hak nak masuk campur urusan I".

"Baby, i ni girlfriend you tau". She pouted.

Here we go again, tadi drama air mata, sekarang....

I rolled my eyes secretly.

"Sejak bila?".

"What baby? We had a great night last week". Sudah hampir mahu menangis perempuan itu dibuatnya.

"Thats just one time". He smirked.

"That means nothing". Lagi.

"Don't put your hope too high". Dan lagi sebelum dia menarik tangan ku dan berjalan keluar daripada kedai itu.

...

"Memandangkan you tak pilih mana-mana baju tadi, I dah orded online dah. I buat alamat club tu tau, nanti dah sampai, you tengok erh?". Boleh lagi dia bercakap seperti normal selepas apa yang berlaku tadi.

"I tak tahu saiz you, nanti kalau tak muat, you bagitahu I. I boleh mintak refund". Dia memandang ku sekilas dan tersenyum.

"Khairina, kenapa diam ni? Look, I tahu I buat salah tadi. I was being possessive, i hurted you. But, im sorry okay. Jangan lah diam macam ni. I tak suka kena silent treatment".

"Awak fikir apa yang awak tak suka je la? Saya? Awak ada fikir tak pasal saya? Kita baru jumpa semalam tau, tapi awak layan saya macam saya ni betul-betul pelacur. I am a minor, a f*cking minor. Awak 'sewa' saya dengan harga 450K. Huh, sewa? Am i a toy? A thing? Saya manusia, ada hati, ada maruah, ada perasaan. Saya terluka tahu tak? Saya benci semua ni. Saya nak kehidupan saya yang dulu. I don't like living in this world's hell".

Sudah tidak mampu untuk ku alirkan air mata. Pandangan ku dialihkan ke arah bangunan-bangunan yang berlampu di jalan itu.

"You like what you see?".

"Huh?".

"Thats all mine".

"What? Awak kerja apa?". Terus tukar topik.

"Ada lah. Nanti you tahu jugak".

...

"Mungkin esok package you akan sampai memandangkan kedai dia dekat mall tadi je. So, you ambil tau". He leaned to his car door.

"Hm".

"Amoi, sudah balik ka?". Lelaki cina yang berbadan gempal kelmarin berlari kecil mendekati aku dan dia.

"Tauke Wong! Thank you sebab kasi I pinjam Khairina kejap".

Jap.
So, lelaki chinese tu namanya Tauke Wong?

Ha, iya lah tu kot.

"Was she being a good girl?".

"Yes, as she is right now". Tangan kasar lelaki itu mengusap lembut rambut ku yang panjang mengurai itu lalu mencium dahi ku.

"Dont. Kiss. Or. Touch. Me". I whispered.

"Sorry babygirl, I selalu lupa".

"Dah Khairina, masuk! You kena kerja awal harini". Tauke Wong menjalarkan lengan nya ke pinggang ku.

"No, saya tak nak!".

"And why is that?". Tauke Wong bertanya.

"Sa-saya, saya nak ikut lelaki ni". Aku dengan tidak tentu arahnya pergi dan memeluk lengan sasa lelaki yang sedang bersandar di pintu kereta itu.

Berharap yang dia boleh backup aku dan bawa aku pergi jauh daripada genggaman Tauke Wong.

Tapi tak...

Dia perlahan-lahan membuang tangan ku yang memeluk lengannya itu dan berkata,

"Tauke, i should get going". Dia tersenyum dan memgangkat tangannya ke arah Tauke Wong.

"Malam ni, I datang lagi tau, Khairina. Laters baby". He caressed my right cheek and went into his car, driving away from Tauke Wong and me. Leaving me dumbfounded there.




[BOOK 3] THE PROLOGUE ||©Where stories live. Discover now