"Awak tak kerja ke harini?". Aku menyoal dia yang sedang fokus kepada iPadnya sambil menyendukkan nasi lemak yang aku masak pagi ini untuk sarapan.
Dia tidak membuka mulut, sebaliknya hanya menggeleng sekali.
"Okay. Pagi ni, saya masak nasi lemak sambal udang. Saya-".
"I know".
Saja je kan nak buat situasi jadi awkward?
Geram betul aku!"Uh-okay". Aku meletakkan mangkuk yang berisi nasi lemak itu dan ingin melangkahkan kaki ku ke dapur.
"Nak pergi mana?". Namun, suaranya memberhentikan segala tindakan ku.
"Saya nak pergi dapur. Nak breakfast".
"Ni meja ni apa? Bukan tempat nak breakfast? Kau nak suruh aku makan sorang-sorang? Pastu kalau aku tercekik nanti macam mana?".
I looked away and rolled my eyes before looking back at him.
"Tercekik apanya? Nasi lemak je".
"No, teman aku".
"Tak nak, saya nak makan kat dapur".
"Kau jangan degil boleh tak, Doll?". Dia meletakkan iPad yang tadinya dipegang di tangan kanannya dan menarik lengan ku sehingga aku terduduk sekali dengannya di kerusi yang sama.
Well basically...
ON HIS F*CKING LAPPPP!
F*CK MY LIFE!"Cantik". Satu perkataan itu dikeluarkan daripada mulutnya untuk memuji ku.
"Your eyes, your lips. Everything is perfect". He slided one of his arms behind my waist, tucking me closer to him.
I gasped a little.
Aku sudah jadi tak tentu arah di situ. Nak lari, tak boleh. Nak jerit, rasa macam mulut dan terkunci.
"How about... i have you for my breakfast?".
"KHAIRIN! LEPASLAH!".
"This is your working time! Do not call me with that name!". Tangannya yang tadi berada di pinggang ku, kini memegang kemas leher ku daripada belakang. Slowly, choking me.
"S-sir, i can't breath". Aku menepuk-nepuk tangannya. Air mata ku yang jatuh seumpama merayu kepadanya untuk berhenti.
"Sir...".
Beberapa saat kemudian, barulah dia melepaskan cengkaman dia di leher ku itu. Membuatkan aku tercungap- cungap dan terbatuk-batuk untuk mencari nafas.
"Sorry, Doll...". He kissed my cheek slightly before looking into my eyes softly.
He surely has some kind of mental disorder.
Double personalities, maybe?"Now, sit down on the chair and teman aku breakfast. Lepastu, come into my working room at 11 a.m. Aku nak bincang something, okay?".
Aku hanya mengangguk kecil. Aku sudah mulai takut dengan perangai gilanya yang sentiasa berubah-berubah itu.
Yela, semalam punya lah baik. Sesaat lepas tiba-tiba cekik aku, dah macam kena rasuk pulak dah. Pastu, baik balik. Apa kena dengan lelaki ni pon aku tak tahu. He's f*cking weird.
...
"Sir, can i come in?". Aku mengetuk pintu bilik yang bertanda dengan tulisan Khai's Study itu. Kan main masuk je, kena marah pula nanti.
"Masuk la".
...
"What the f*ck are you wearing, doll?".
YOU ARE READING
[BOOK 3] THE PROLOGUE ||©
Romance[PUTERI KHAIRINA The Series] Puteri Khairina Amirul Khairin One of the most beautiful love story I've ever written. Permulaan kepada segala kisah pertemuan di antara seorang jejaka bernama Amirul Khairin dan seorang wanita polos bernama Puteri Kha...