Sekali lagi.
Sekali lagi aku duduk di dalam kelab malam itu dengan perasaan takut dan gementar sambil menarik-narik baju hitam ku untuk menutupi peha ku yang terdedah."Amoi! Pergi la sana, layan customer. Kalau macam ni, sia-sia la I beli you". Tauke Wong berbicara sambil seorang wanita yang juga berbangsa cina berdiri di sampingnya.
Aku diam.
Aku takut untuk berbicara.
Dan aku tak nak pon berkata apa-apa."Takpe, tauke. Biar dia layan I je". Suara lelaki yang sama semakin mendekat dengan telinga ku. Dia mengambil tempatnya di sebelah ku.
"Tapi...".
"Shh, I nak dia je layan I. No one else". Suaranya seumpama mahu menggoda ku sahaja.
Aku mengerutkan dahi ku. Berasa sedikit aneh dengan kata-katanya itu.
"Am i right, babygirl?".
Daripada kena paksa minum air kencing syaitan tu lagi, baik aku iya kan sahaja kata-kata mamat ni. At least, dia baik la juga. Tak macam lelaki-lelaki semalam.
Aku mengangguk kecil.
"Okay la kalau macam tu. Tapi Khairina, I tak nak dengar regular customer I ni complain tau. Kalau tak, no more safety place for you".
Aku mengangguk sekali lagi disertakan dengan lelaki yang murah betul dengan senyuman pada malam itu.
"Okay then, i will go now". Lalu tauke kelab malam itu berlalu pergi menjauhi kami.
"Hye, you. Nah". Dia menghulurkan aku sekuntum bunga mawar yang bewarna merah.
"Tak nak".
"Eh, kenapa? You tak suka ke?".
"What? You expect me to have a gift that will be dead few days later?". I rolled my eyes.
"Then, what do you want?".
"I want you to stay away from me".
"Sa-saya nak ikut lelaki ni".
I knew he will do this.
Mocking my yesterday's words."Diam boleh tak?".
"Eh, mana boleh? Asal I kena diam pulak? Ni kan club, semua orang tengah bising. Apa maksud you suruh I diam?".
Loyar buruk lah pulak, mamat perasan macho ni!
"Saya takde masa nak bergurau dengan awak. Please leave". Mata ku yang sudah mulai berpinar lagi itu memandang mukanya yang sedang tersengih-sengih seperti semua makanan lauk yang busuk itu.
"I tak bergurau la, sayang. Dan I tak nak pergi, I nak duduk dekat dengan you. So that, people don't stare at you like some hungry lions yang ready to ngap you". Not him being protective over a completely stanger.
"Then, i will leave".
Baru sahaja beberapa saat aku bangun daripada sofa bewarna gelap itu, badan ku tumbang. Aku terduduk di atas riba nya.
"Wo, you okay tak ni?". Dia bertanya. Muncul nada-nada kerisauan di bicaranya.
"Tak, saya pening sikit".
"Did you drink? Are you drunk?".
Kebanyakan orang di kelab malam itu, merenung kami berdua.
Aku menggeleng, menjawab pertanyaannya.
"Then, why?". Dia mengerutkan dahinya sambil bahagian belakang tapak tangannya menyentuh dahi ku.
"Fuh, panas ni. You demam ke?".
YOU ARE READING
[BOOK 3] THE PROLOGUE ||©
Romance[PUTERI KHAIRINA The Series] Puteri Khairina Amirul Khairin One of the most beautiful love story I've ever written. Permulaan kepada segala kisah pertemuan di antara seorang jejaka bernama Amirul Khairin dan seorang wanita polos bernama Puteri Kha...