7- His House

397 26 2
                                    

Aku membuka pintu almari besar itu. Melihat-lihat pakaian yang ada di dalamnya.

After thinking for a while, i picked a white working shirt, obviously his working shirt and a grey slack.

Dan aku pakai kedua-dua itu di hadapan almari bewarna perang itu.

"Lah, labuh la pulak".

Well, what do you expect Khairina.
Ni pakaian seorang lelaki berketinggian lebih kurang 190cm.

Lengan baju kemeja yang ku sarungkan itu pon dan melebihi telapak tangan ku.

...

"Where is his office room?". Aku merayau-rayau di sekitar tingkat bawah itu.

Sesekali aku terpesona dengan chandelier yang tergantung indah di tengah-tengah ruang rumah itu.

"Lelaki ni tinggal sorang-sorang dalam rumah sebesar ni?".

...

Setelah penat mata ku melilau, akhirnya aku terlihat sebuah pintu kecil di sebelah rak televisyen yang ada di ruang tamu rumah itu.

Khai's Study

"Ni ke?".

Tangan ku tidak menunggu lama untuk mengetuk pintu kayu bewarna putih itu.

"Masuk lah, sayang".

I stepped inside of the room and totally was fascinated by the decors. This is absolutely my dream study room.

Melihat aku yang berdiri tegak, tidak berkelip di tengah-tengah ruangan itu, dia datang kepada ku dan menyapa ku,

"Sayang... hello?". Dia melambai-lambai kan tangannya di hadapan ku.

"Uh, sorry. Bilik ni cantik".

"Thank you. Ha, kenapa cari I? Rindu ke?". He smiled in a flirty way.

"Takde masa".

"Dahtu apa?".

"Look at this". Aku menundukkan mata ku, memandang kaki seluar yang terseret ke lantai oleh kerana terlalu labuh itu.

"And this". Dan aku mendepakan tangan ku ke depan, menunjukkan lengan baju itu.

Namun, mukanya seperti kepelikan.

"Kenapa awak ni?".

"You wear my favourite Louis Vuitton shirt, sayang?".

WHAT?!
LOUIS VUITTON?
FAVOURITE!?

Aduh, Puteri Khairina.
Kenapa la selalu buat keputusan tak fikir dulu.

"Aduh". Aku menepuk dahi ku.

"Nah, its okay".

Dia tersenyum dan tangannya lantas melipat lengan baju itu untuk menjadikannya sedikit singkat.

Baru sahaja dia ingin menunduk dan melipat kaki seluar yang sedang ku pakai itu, dia menahannya daripada berbuat demikian.

"Takpe, biar saya buat sendiri".

"Okay sayang, i will go continue my work and after this you will be back to that ealier room and have a rest okay? Nanti parcel you sampai. I nak baca buku sikit".

[BOOK 3] THE PROLOGUE ||©Where stories live. Discover now