"Degil lagi, kan dah demam".
"Diam boleh tak? Daripada tadi, tak henti-henti bebel". Dia mengangkat tangannya seolah-olah mahu memukul aku.
"Ha, nak pukul saya ke? Pukul la, takyah makan nanti malam".
"No, tak la. Mana ada nak pukul".
Ceh, nampak sangat senyum paksa!
Aku memerahkan saki-baki air yang menyerap di dalam kain tuala kecil bewarna putih itu ke dalam mangkuk dan meletakkan kain lembab tersebut ke atas dahinya.
"Awak rehat la. Saya nak masuk bilik, nak rehat kejap. Malam nanti, nak masak untuk awak pula". Aku membaiki sedikit kain di dahinya itu dan berdiri daripada birai katilnya yang bercadar biru gelap tebal itu.
"Okay, doll".
"Eh, lupa nak tanya. Awak nak makan apa nanti?".
"Nak nasi lemak sambal udang".
Mengigau ke dia ni? Demam-demam pon minta nasi lemak. Sambal udang pula tu.
"Bubur ayam okay tak?".
"Come on, doll. Nasi lemak sambal udang tu favourite aku kot, kau tak kesian kan aku ke?".
"Tak". Aku menggeleng, mengambil mangkuk yang berisi air tadi dan terus keluar daripada bilik itu.
Mesti dia fikir, 'tadi tanya sangat nak makan apa, bila dah jawab, tak boleh pula' . Kesian, kesian...
...
"Dah la, buruk sangat muka merajuk awak tu. Cepat la, makan ni". Aku menghulurkan camca yang berisi bubur ayam dan daging itu ke mulutnya.
"You ni kan, Doll. Semenjak aku sakit ni, makin suka menjawab erk? Kau tunggu aku baik nanti, i will f-".
Tanpa menunggu dia menghabiskan kata-katanya, terus aku menyuapkan bubur yang masih agak panas itu ke dalam mulutnya.
"Ye, ye saya tahu. Nanti dah baik, awak pukul la saya". Terus riak mukanya berubah selepas mendengar ayat ku itu.
"Hey...". He grabbed my wrist.
"Apa?".
"Kau anggap aku ni kaki pukul ke? Aku tak macam tu-".
"Tak macam tu? You choked me several times, almost making me die. You slammed my body to the floor like im a tall. One year ago, you beat me till my mouth bleed and sex*ally harassed me just because i said 'no' when you asked me if you can sleep with me. Saya takkan pernah lupa, semua benda yang awak dah buat dekat saya. But, as you said, saya kena bersyukur sebab masih ada tempat tinggal, makanan. Sebab jadi satu-satunya wanita yang boleh pakai baju awak. Saya bertahan, saya masih jaga awak macam ni dengan baik sebab saya rasa terhutang budi. Jangan ingat, saya dah maafkan semua kesalahan awak dekat saya".
Setitik demi setitik air mata ku mengalir. Sampai tak sengaja termasuk dalam bubur yang tadinya aku kacau-kacau untuk menurunkan suhunya.
Dia pula terdiam seribu bahasa setelah mendengar luahan isi hati ku itu.
"Cepat la makan, saya nak tidur ni". Aku mengelap air mata ku dan terus menghulurkan camca yang sama ke arah mulutnya.
...
"Esok saya masakkan awak nasi lemak sambal udang".
Perlahan-lahan aku berjalan ingin meninggalkannya sambil air mata ku mengalir lagi. Mengingatkan segala kejadian yang dalam masa satu detik merubah hidup ku.
Airis, Airis, Airis.
Nama itu berlegar-legar di kepala ku.
Nama yang membuatkan aku menyesali segalanya.Tiba-tiba terasa ada sepasang tangan kasar memeluk pinggang ku, membuatkan aku terkejut lalu terhempaskan mangkuk yang ada di tangan ku itu ke lantai. Habis pecah berderai.
"Did i hurt you so much?". Terasa bahang haba daripada dirinya yang sekarang ini sedang demam itu di bahagian belakang ku.
"Did you hate me so much?".
"Yes, i hate you so f*cking much, Khairin. So f*cking much".
"I know, doll. I know...".
Debush!
Secara automatik aku berpaling ke belakang apabila mendengar bunyi itu.
"Khai!".
the shortest chapter in this book, hehe.
Next chapter is the last one :]
YOU ARE READING
[BOOK 3] THE PROLOGUE ||©
Romance[PUTERI KHAIRINA The Series] Puteri Khairina Amirul Khairin One of the most beautiful love story I've ever written. Permulaan kepada segala kisah pertemuan di antara seorang jejaka bernama Amirul Khairin dan seorang wanita polos bernama Puteri Kha...